Anitas blåa blogg

Alla inlägg under september 2007

Av Anita - 7 september 2007 21:21

Hej vänner!

Mmm, jag har fått en ny bok i brevlådan. "Flyga drake" av Khaled Hosseini.
Den har fått högsta betyg av läsare på Adlibris. Och min kära syster påminner mej gång på gång att jag ska läsa den. Det ska jag nu. Äntligen!
Denna helg ska jag lyxa till det med att läsa nåt annat än skolböcker. :o)


Det blir säkert någon båttur över helgen. Vi kan inte låta bli.
Hoppas att du får en skön helg var du än är och vad du nu gör.
Kram från ensomstormtrivsmedjobbetpåträffpunkten

Av Anita - 6 september 2007 22:36

Hej igen!
Det blev en fantastisk dag idag. Himlans kul att titta på allt, känna dofterna, höra olika dialekter och spörsmål. c",) Se på folk, hundar och småbarn.. Det är verkligen folkfest på Adelöv marknad.

Imorgon ska jag vikariera på Träffpunten. Jabba, vad kul det ska bli att träffa deltagare och arbetskamrater igen. Ska jobba en dag nästa vecka och så har jag lovat bst (boendestödet) en helg framöver. Nu känns det ännu mer intressant och roligt att jobba inom psykiatrin eftersom jag utbildar mej till (fördjupad) Skötare.

I början på veckan sas det att lördagen skulle bli varm och solig. Men nu har det ändrats. Hm. Vad synd!

Ha det så gott.

Kram från ensombaraköptehonung,handdukochstrumpor:o)

Av Anita - 5 september 2007 21:23

Hej vänner!

Hur har ni det? Dagarna rullar på och det märks tydligt att de blir kortare.
Mörkret kommer smygande om kvällarna. Jag gillar det inte så värst mycket.
Just brytning mellan sommar och höst känns alltid lika svår för mej.
Men sen... när hösten väl är här kan jag tycka att det är okej att mysa inne. Med tända ljus och då ska det helst vara doftande ljus från Yankee Candle.
Jag vann ljus för 1000 kr och de njuter jag av än. Underbart!

Men dagarna framöver ska det bli sol och varmt. Hurra! Då får allt hösten stå tillbaka lite. Jag är ledig. Inga skoldagar tors och fre. Och inga inlämningar som ska göras. Vad skönt!
Imorgon åker en klasskompis och jag till Adelöv marknad. Där har jag inte varit på många många år. Vi packar fikakorg och tar en heldagsutflykt.
Vad roligt det ska bli. Kanske svänger vi ner till Gränna och gör middag i båten.

Det ska va gott att leva, eller hur?

Och det gäller att ta vara på de glädjeämnen som finns i livet, tycker jag.  c",)


"Gör en sak idag som låter ditt hjärta få egna vingar"
Kram från ensomärgladatthavänner


Av Anita - 4 september 2007 22:30

mms

Penséerna är från min egen samling, de ljuvliga små liven.


Varför tar vår och sommar slut så fort? Det dröjer länge innan jag kan plantera penséer igen. Snyft.
Kram från ensomkännervemodikväll

Av Anita - 4 september 2007 08:00

Hej igen!
Jag är så förtjust i Cult Designs fina produkter. Har samlat på Linné kollektionen. Den har funnits i vår och sommar. Nu kan det vara svårt att få tag i den, tyvärr.
linneljus(Bild lånad på Spira)

Men höstens nyheter har kommit. Titta in på Cult Design Blogg, där är även en länk till deras hemsida.


Ja, det var väl allt för idag.
Jag är snart på väg till skolan. Idag kommer en kvinnlig präst och hälsar på i klassen. Kantänka att det blir intressanta samtalsämnen.

Må så gott.
Kram från ensompyntarMoAmedCultdesign

Av Anita - 3 september 2007 14:49

Hej vänner!

Jodå, vi stannade kvar i Hjo. Det är så himlans olustigt att ge sig ut på sjön och veta att det blir obehagligt på vågorna. När det slår och tar i.

Vi lagade en god middag med fläskfilé och ugnstekta äpplen till dessert.
Hade en vinskvätt kvar som smakade gott till. c",) Det blev en riktigt mysig kväll fast inte vännerna var där. MoA låg alldeles ensam på gästbryggan.

Det känns att sommaren går mot sitt slut. Snyft. Inte en människa i hamnen. Bara vi. Men vackert var det, med lampor på piren och ett tag färgades himlen rosa. Senare, i mörkret, lyste stjärnorna.


Vilken tur att jag hade med dator med uppkoppling, så att jag kunde få iväg mina inlämningar till vår lärare. Tycker inte om att ligga efter med arbeten. Och nu hade jag ett giltigt skäl till att jag inte kom till skolan. Så det blev ingen katastrof. Skönt! Vi hade det varmt och gott i båten. Med massa tända ljus. Peter tittade på friidrotten och en film. Jag satt i övre salongen och Peter i nedre. Det är inte så stort som det låter, vi kan prata med varandra mellan salongerna. :o)


Jag fick ett tips av en bloggvän på detta roliga. Vilken blomma är du?
Solros är jag, helt okej. :o)

"When your friends think smile, they think of you. There is not a day that goes by that you can't find something good about the world and your fellow human."

Ha en bra vecka kära vänner.

Kram från ensomlängtartillnästabåthelg

Av Anita - 2 september 2007 14:54

Hej vänner!

Hoppas att ni har en mysig söndag.

Vi är i Hjo. Kom hit igår. Då var det solsken och hyfsat väder. Vi blev väl mottagna av vännerna som redan var här. De är bra på att vara välkomstkommité. :o) Det är lycka att mötas upp i någon hamn och bara få umgås och ha det gott. Igår kväll hade vi knytisbuffé här i MoA. Himlans trevligt och himlans gott.


Denna helg har det varit marknad här i Hjo. Kul att ströva omkring och titta på allt som säljs. Jag fyllde på vårt servettförråd och så köpte jag såna där "suguppsvampar". Ska testa att ha en när jag tvättar bilen. Och så är den ju

bra att ha på Moa förståss.

hjo

Seglarvännerna har lämnat hamnen (påklädda regnställ, handskar, stövlar och sydvest) för att bege sig till Gränna hamn, som är hemmahamnen. Det är blåst, regn och solsken om vartannat. Lite olust kände några av dem för att ge sig ut på böljan den blå. Vi väntar några timmar innan vi ger oss av.
Vi sitter inne och kör. Det är väldigt behagligt. :o) Men vad som ororar oss just nu är om vinden tar i för mycket. Ska få en rapport från sjön lite senare. Då får vi avgöra hur vi gör. Vi kanske t om får vänta tills imorgon och köra hem. Urp! Ja, vi lider ju ingen nöd för här har vi det mysigt. Attans mysigt faktiskt. c",)


Ha en fortsatt skön söndag var du än är och vad du nu gör.
Kram från ensomharbådevärmeochmatibåten:o)



Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards