Anitas blåa blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Anita - 31 augusti 2010 21:29

Hej vännerna!

Sommarens sista dag.... Sommaren sista sång. Vemodigt är känslan.


Farväl du sköna sommar. Det känns som den var väldigt kort. Det mesta har regnat bort. I alla fall i Augusti. Urp!


Kram från ensomjutitavenfantastisktvackerem/kvälliGränna

  

Av Anita - 29 augusti 2010 21:55

Hej vännerna!

Igår var vi på kräftfest hos vänner här i Gränna. En himla lyckad fest. Alla hade med sej en "gebortpresent". Denna hade Peter och jag med oss.


  

Vad tycks? Den blev mycket uppskattad. Gjorde den själv med saker som jag köpt på olika ställen. Grodan är från Curenstams Handelsträdgård. Tre olika modeller och tre olika storlekar finns. Tändsticksaskarna är från Kreativ Insikt.


Värdparet hade gjort så himla fint. Roliga skyltar lite här och var i huset. På altanen var det såhär fint dukat.


  

Kanonbra placering. Alla hade kontakt med alla. :o)

Bordsplaceringen gick till såhär: Tjejerna fick en lapp med titeln på en film. Killarna fick en text som visade sej vara en sångtext som skulle passa till filmen. Filmer typ, Pretty woman, Titanic, Lejonkungen, Black Jack.... När alla par hade hittat varnadra fick vi parvis sjunga texten. Jättekul.


Vi åt en fantastiskt god Italiensk buffé. Vin, vatten och öl att dricka. Efter det blev det allsång med gitarrspel. Underbart. En rolig ballonglek som lyfte stämningen till ännu högre höjder. Många goa skratt. En härlig stämning.


Sen kom Vättern kräftorna. Mums! Första gången jag åt de röda goa krypen för denna sommar. Mmm, jag njöt. Stora var de och goa var de. c",) Mer sång och sen blev det önskningar på gamla "dängor" i Spotify. Perfekt förresten att ha på fest. En lista med dansmusik och en lista med bakgrundsmusik hade värdparet fixat. Det blev dans. Hela huset gungade. :o) Inga grannar klagade. Vilken tur.

Vi lullade hem nöjda och glada. Vilken kanonfest! Tack kära U och L för den.


Jo, förresten tre av tjejerna i gänget fyller 50 år i höst/vinter. De fick varsitt kort med ett litet meddelande.

..vara med om nåt hemligt lördagen 13 november kl 16.00?

Härligt, då ses vi.

Mer info kommer framöver

"Tjejerna"

Jag ville inte lägga ner allt för mycket tid på dessa kort,

därför målade jag inte motiven.

Spännande, eller hur?


Veckan som kommer jobbar jag inte onsdag, lördag och söndag.

Ha en bra vecka alla.

Kram från ensomhaftenskönsöndagmedlångpromenader

  

Av Anita - 28 augusti 2010 14:40

Hej vännerna!

Hemma igen. Vi har haft så himla mysigt och trevligt. Anna och Stefan bjöd på god mat i torsdags. Det var Annas 25-årsdag och vi firade henne med att ge en riktigt fin present. Några ur Stefans familj och så vi. Mamma, pappa och bror. c",)


  

I paketet finns en bärbar dator som hon önskat sej.


Jag gjorde ett kort till födelsedagsfiraren. Stämpeln är Skogstokig och passar så bra. Eller hur?


  

Brunt och blått. Fint, tycker jag.


Ikväll ska vi fortsätta att festa. Det är kräftfest hos vänner här i Gränna. Vad kul det ska bli. Och vad gott det ska bli. :o)

Hoppas att ni alla har en härlig helg trots regnväder.

Kram från ensomhargjortfingåbortpresent

  



Av Anita - 27 augusti 2010 16:29

Hej vännerna!

Vi är i Kungälv hos dotter och sambo. På förmiddagen idag har vi varit i Kornhall på Båtmässa. Där ställde Princess ut några båtar. Bl a en ny 42:a. 

Fräscht och snyggt som bara den. Fast... svarta skinnsoffor gillar jag inte.

Men jag ska inte bo i denna båt så det kvittar ju. c",)


Killarna är och tittar på flera båtar och tillbehör på Öppna Varv på Orust. Anna och jag har shoppat lite på stan, tagit en mumsig lunchbuffé på Café Nyfiket, myst hemma en stund. Snart ska vi åka hemåt till Gränna. Skönt att det bara är fredag. Nu har vi helgen framför oss. Härligt.


Kram till er alla. Hoppas att ni får en trevlig helg.

Kram från ensomköptkrabbaochmusslormums

  

Av Anita - 25 augusti 2010 23:07

Hej vännerna!

Wikipedia: Hösten är i det tempererade klimatet en av de fyra årstiderna, på norra halvklotet under månaderna september, oktober och november.

Det är inte höst, det är inte höst, det är inte höst. Varför är det då sådant ruggigt väder? Varför går jag då och nynnar på denna visa? Hm.


Höstvisa

Text: Tove Jansson
Musik: Erna Tauro

 

Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
Kom trösta mej en smula, för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.
Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,
går och tänker på allt det där man borde.
Det är så mycket saker jag skulle sagt och gjort,
och det är så väldigt lite jag gjorde.


Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut.


Jag letar efter nånting som vi kanske glömde bort
och som du kunde hjälpa mej att finna.
En sommar går förbi, den är alltid lika kort,
den är drömmen om det man kunnat vinna.
Du kommer kanske nångång, förr’n skymningen blir blå
innan ängarna är torra och tomma.
Kanske hittar vi varann, kanske hittar vi då på
något sätt att få allting att blomma.


Skynda dej älskade, skynda att älska…


Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,
det är för sent för att undra och leta.
Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr
men mer än du nånsin får veta.
Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust
och hör vågorna villsamma vandra.
En enda sak är viktig och det är hjärtats lust
och att få vara samman med varandra.


Skynda dej älskade, skynda att älska…


Idag köpte jag Amelia Höst. Det kan ni inte tro, men det är sant. c",)

Kram till er alla från ensomvälkomnarhöstenmeninteän

  

Ps, såg en skylt om självplockning på majs. Vad gott!

Av Anita - 24 augusti 2010 21:07

Hej vännerna!

Till er som scrappar har jag nåt att berätta som ni säkert vill veta.

Oppio Scrapbooking har 40% rabatt på hela sortimentet fram till den 26/8.

Skynda att fynda. c",)


Det har verkligen varit innepysslaväder idag. Käre tid så det har blåst. Och vi fick en störtskur som hette duga på förmiddagen. Då var Ami och jag inne. Vilken tur. Ibland ska man ha det, eller hur?


Hoppas att ni mår bra. Mys med ljus.

Kramis från ensomändåvarituteiblåsten=harjuhund;o)

  

Av Anita - 23 augusti 2010 22:49

Hej vännerna!

Jag längtar till sol och vackra upplevelser. Ikväll längtar jag till ett varmare land. Den grekiska ön, Santorini, skulle jag gilla. Det är jag alldeles säker på. c",) Kanske kommer vi dit någon gång. Hoppas.


Vackra bilder så man dånar.


De blå detaljerna är en fröjd för öga och själ. I alla fall för mej.


Drömma kan man göra, eller hur? Ikväll är det Santorini, imorgon kanske något annat. Idag har vi i alla fall haft sol några timmar. Underbart.

Kram till er alla från ensomficktrevligtsällskappåhundpromenaden

  



Av Anita - 22 augusti 2010 20:09

Hej vännerna!

Har ni haft en bra helg? Hoppas det. Jag har jobbat och det har varit mysigt. Igår kväll var det Räkfrossa med Gränna Båtklubb. Trevligt och gott.  I eftermiddag bjöd Peter på kaffe i båten. Jag och Ami gick strandpromenaden till hamnen. Skönt med en promenad. Nu har jag duschat Ami för hon rullade sej i nåt illaluktande. Blä! Nu blir det en lugn myskväll.


Nu till nåt som jag vill förmedla till er kära besökare. Jag älskar motiven som Birgitta Lindeblad målar. Som det här:


  

Glada runda damer, ibland väldigt lättklädda, ibland rentav nakna.

Birgitta Lindeblad har gjort en hemsida där man kan se alla motiv hon gjort.

Titta, njut och le.


Kram från ensomönskarjagkundemålasådärhärligt

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards