Anitas blåa blogg

Alla inlägg under augusti 2009

Av Anita - 23 augusti 2009 17:01

Hej vännerna!

Ibland finns det gränser på vad vi orkar med. Ibland prövas vi i livet. Nu tappar jag lusten för att blogga. Det känns oviktigt just nu. Det har hänt saker i helgen som tar andan ur oss. Ännu en olycka har drabbat familjen. Den slutade med livet i behåll. Helt otroligt när man ser olycksplatsen och bilen.



Vi hörs om några veckor. Ha det bra alla.

Kram från ensomvetalldelessäkertattdetfinnsskyddsänglar

Av Anita - 22 augusti 2009 12:31

Hej vännerna!

Packar, packar, bär, klipper häck, klipper gräs, pratar med nya grannar, dammsuger byggdamm, packar, packar, bär, slänger, hm, spara eller inte, packar, kollar inredningstidningar, kollar Ikea katalog, få inspiration, kolla i huset, 4 rum klara, 2 fönsterbräden beställda, snyggt, Martins rum svart, urp, ska köpa utemöbler, kanske idag.


Hej svejs från enominteharnåtannatihuvudetänflytt

Av Anita - 20 augusti 2009 20:51


Hej vännerna!

Nu är mitt pysselrum tapetserat. Rutigt, beige, randigt och en vägg är blå. Allt i matchande kollektion New Classic.


Dörren kom inte. Typiskt! Men nästa vecka ska den dyka upp. Idag kollade vi markiser till de tre fönstrena på entresidan. Det lutar åt att bli enfärgade. Eller kanske inte. Vi får se. Måste kolla ihop med färgen på den olevererade dörren. Hm.


Nu är jag ledig i tre dagar. Rätt skönt faktiskt. Vi ska ut på sjön om vädret tillåter. Med goa vännerna som vi saknar när vi inte är tillsammans.

Må så gott.

Kramis från ensomglädsåtdotternsframstegirehabiliteringen


Av Anita - 19 augusti 2009 22:21

Hej vännerna!

Idag blev det tapetserat i vårt sovrum. Ljust och fräscht. Peters arbetsrum är påbörjat. Goa vännerna har varit på husesyn. Vi har packat mer idag. Matta beställd till trappa. Kommer den blå dörren imorgon? Hoppas hoppas.


Jag går lycklig hem från jobbet för att jag trivs så himla bra.

Kramis från ensomvillutmedMoAihelgen


Av Anita - 18 augusti 2009 22:17

Hej vännerna!

Hurra, de nya fönstrena är på plats. Likaså altandörr med glasad ruta ändå ner till golvet. Jättefint blir det. På torsdag kommer förhoppningsvis vår blåa dörr. Nu händer det grejor varje dag i vårt hus. Snart kan vi flytta in.

Kramis från ensomäriGrännavarjeeftermiddag

Av Anita - 17 augusti 2009 22:10

Hej vännerna!

Första arbetsdagen som personlig assistent har varit kanonbra och mycket trevlig. Det här är ett jobb som jag kommer att gilla. Mer och mer. Jag är så glad och jag är så nöjd. Ibland ska man ha tur. Eller hur?

Kram från ensomärgladattdotternfåttkommahem

Av Anita - 16 augusti 2009 19:56

Hej igen vännerna!

Har ni haft en fin helg? Hoppas det.

Nu har jag jobbat sista passet på Gruppboendet där jag jobbat sen sept-okt förra året. Det kändes lite vemodigt att säga hejdå till de boende. Alla är så goa och härliga. Sommarvikarierna har också gjort sitt för denna sommar. Vi har haft en härlig jobbasommar tillsammans.


Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Ingen vila ingen ro. c",) Nejdå, jag är jätteglad att jag fick denna anställning. Som Personlig assistent. 56 sökande och hon valde mej. Fantastiskt hedrande. Jag är stolt, glad och tacksam.


Denna vecka river det igång ordentligt med tapetsering i huset. Vad kul! Och så himla spännande.


Åh, jag måste berätta nåt... Häromdagen pratade far och son här i familjen om att Martin skulle vilja testa en radiostyrd segelbåt. Han har kollat lite vad som finns att köpa. Muckla och testa gillar han. Jättemycket.

I lördags hade båtklubben segeltävling med efterföljande fest. Där såldes det lotter och vem vann första pris? Jo Peter. Och vad vann han? Jo, en radiostyrd segelbåt. Vem blev gladast? Jo, Martin. Visst är det himla märkligt hur det kan bli? Jag tror stenhårt på att det finns små änglar där ovan som fixar till saker och ting för att vi ska bli glada. :o) Eller vad tror du? På ödet? Jo, det tror jag också på. Jag har varit med om flera olika saker om bekräftar det.


Nu ska jag njuta av nytt avsnitt av Solens mat. Jabba! Ett av mina favoritprogram. Jag drömmer om Italien.......

Må så gott alla.

Kram från ensomhaftenkanonbrajobbarhelg

Av Anita - 14 augusti 2009 12:11


Hej vännerna!

Kl 13.00 sommarpratar Laila Bagge i radion. Det ska jag lyssna på. Ska bli roligt.


Roligt är det att jag är ledig idag igen. Jag jobbar inte ihjäl mej precis. :o) Vi ska till Gränna och först kolla till huset. Fönstrena blev förståss försenade. Är inte det typiskt? Beställaren gjorde ett litet fel tyvärr. Så det blev en veckas fördröjning på fönster till oss. Nåja, om det blir som de sagt finns de i huset på tisdag eller onsdag.


Jag är sugen på att plocka mer jätteblåbär. De är ju så himla goda. Så det blir det. Sen ska jag köpa levande kräftor om det finns hos vår vän. Dem ska jag koka i MoA. Mmm, vad gott. Ska spara till Anna kommer och hälsar på. Då blir det kräftfest. Eller så tar vi med till Kungälv när vi hälsar på där.


Solen skiner och det verkar som om det inte ska komma nåt regn idag. Kan det vara möjligt? Ikväll blir det grillfest med båtklubben och seglare som kommit för att segla Vätterregattan imorgon. Min Peter ska vara med på en båt. Va spännande!


Själv jobbar jag både lördag och söndag. Men det ska bli trevligt. Sista dagarna.

Ha en go helg alla.

Kram från ensomskaköpakrondillavodlare

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards