Anitas blåa blogg

Alla inlägg under december 2008

Av Anita - 31 december 2008 12:47

Hej vännerna!

Att fira in ett nytt år gör mej alltid glad. Tack för år 2008 som blev ett bra år. Tre underbara resor - London, Mallorca och seglingen i Kroatien. Jag blev färdigutbildad Skötare. Fick nytt jobb som jag trivs alldeles fantastiskt bra med. Min akuta yrsel var inget farligt vilket gjorde mej tacksam och förståss ödmjuk inför livets överraskningar. Dottern blev butikschef och det är jag så himla stolt över.

"Årets lista" kommer om några dagar. För den som vill läsa. Ett nytt spännande år som jag inte vet ett skvatt om, börjar snart. Men som gör mej förväntansfull och hoppfull. Håller du med om att det är spännande? Eller känner du vemod?


Gott nytt år!

Kläppen tungt i klockan slår:

"Nu är nyår inne"!

Tack du kära gamla år,

som så trött på tröskeln står

och är snart ett minne!

Nya år,

kom med fröjd och sol och vår

och ett tacksamt sinne!

Elsa Beskow


Nu vill jag verkligen önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!
Jag ger en stooooor kram till alla gamla och nya vänner. Tack för att ni finns.

Ni förgyller mina dagar. Med all kärlek till er  - kraaaaaamfrånensomfirarlitelugntmedvännerhemma

Av Anita - 30 december 2008 10:20

Hej vännerna!

Jag har fått en award av Maria. Tack gulle dej! Vad glad jag blir.
De bloggar som fått nomineringen beskrivs så här:
Dessa utsedda bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagna av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa!! Kopiera in texten o bilden i din blogg och skicka sedan vidare utmärkelsen till åtta andra bloggare. Lycka till!

Jag nominerar:

Maria

Mindi

Cathrin

Petra

Annika

Lotta FruH

Suz

Petra


Tänk att det snart är nytt år. Åh, det känns skönt. Bort med det gamla och in med det nya. c",) Lika spännande är det varje gång. Hur var det gamla året? Och hur blir det nya? 2009 börjar bra för i januari åker vi till Kanarieöarna där Peter och jag firar min födelsedag. Sen går det mot Vår och vi får ta ut vår kära MoA på sjön igen.
I det nya året hoppas jag ju på att det ordnar sej med jobb. Jag har ett halvårsvikariat som går ut sista april. Hua, en liten orosklump har jag i magen. Men... det har ordnat sej sen jag började studera/byta yrke och så ska det väl bli i fortsättningen också. Det hoppas jag ju förståss.


Ha en bra dag alla.

Kram från ensomkollarmenytillimorgon

Av Anita - 29 december 2008 11:03

Hej vännerna!

Åh, idag tittar solen fram och lyser upp så fint. Det är rimfrost på träd och hus och bilar och buskar, ja på allt. Sagolikt vackert.


Jag sitter och spånar på vad jag har för almanackor för det nya året. Har några väggkalendrar som måste bytas ut. I matrummet har jag alltid en amerikansk kalender i fin träram. Och i mitt pysselrum har jag haft Birgitta Lindeblads roliga kalender. I köket har jag Graphic Gardens underbart söta kalenderblad som jag skrivit ut från Helenas sida. De är gratis och de kostar bara ett tack hos henne. Jag rekommenderar dej att besöka kalendersidan och titta om de är något för dej. Jag gillar att Helena ritar rutor som man kan skriva i. Det är ju precis så en almanacka ska vara. Eller hur?


           

De finns med stora nallar, små nallar, blommor och blandat.


Jag jobbar em/kväll så jag har en mysig lugn förmiddag innan jag åker iväg och fixar några ärenden - beställa nytt pass, växla till euro, köpa doftljus...

Hoppas att ni har en bra dag.

Kram från ensommyserinyamarinblåfleecerocken

Av Anita - 28 december 2008 13:34

Hej vännerna!

Nu är det så här....

  • Gå in på sf.se och sök de filmer som går just i din stad.
  • Klicka på Australia.
  • Klicka fram vilket datum du vill gå.
  • Välj vilken föreställning (tid) du vill se filmen.
  • Boka eller köp biljetter.

För... den här filmen måste du se! Den har allt! Den är spännande. Den är sorglig. Den är glad. Den är vacker. Den är storartad. Den är UNDERBAR!



Vi var alldeles tagna efter timmarna med det här paret. Wow! Vilken biopplevelse! Jag ger den högsta poäng. Det var länge sen jag såg en så bra film. Ja, "Mamma Mia" förståss. Men filmerna är ju helt olika. "Australia" är mer drama, mer kärlek och innhåller mer hårresande filmsekvenser.

Jag kan rekommendera er att ta med pappersnäsduk. Käre tid, den här filmen stannar hos mej ett tag. Den berörde mej starkt.


Ledig söndag och vi njuter och latar oss. Hoppas att ni alla har det gott.

Kram från ensomärgladöverJönköpingsfinaFilmstad

Av Anita - 27 december 2008 16:33

Hej vännerna!

Nu ska vi snart ge oss iväg till Filmstaden och se "Australia". Vad spännande det ska bli. Det är en långfilm. Håller på ca 2 tim och 40 min. Då går det åt biogodis eller popcorn. c",)

Kramis till er alla från ensomtyckeromattgåpåbio



Av Anita - 26 december 2008 07:40

Hej vännerna!

Har ni det bra? Sköna lediga dagar eller fullt upp med att träffa släkt och vänner? Igår träffade vi Peters bröder med familjer. Det blev många goa skratt och vi hade himlans trevligt.

Nu ska jag iväg och jobba några timmar. Sen blir det reashopping med söstra mi och kära dottern. Ska se om jag kan hitta en gosig morgonrock eller myskläder. Rabalder har rea så dit vill jag gå och titta. Och så ska jag se om AnnaK säljer ut juliga doftljus. Hoppas.

Vi har bokat bio "Australia" till imorgon. Biljetterna ska hämtas idag. Det får jag inte glömma. Grännavännerna kommer in till stan och ska se filmen också. Vad mysigt och vad trevligt att träffas.

Ha det gott.

Kram från ensomärledigihelgen

Av Anita - 25 december 2008 12:39

Hej vännerna!

Vad roligt det har varit med alla julhälsningar. Men jag höll på att tappa andan när jag fick det här sms:et.

"Lyssna nu, du ska inte ringa till mej efter det jag berättar nu. Det är inget jag vill prata om över telefonen. Vi kan prata om det senare. Jag vill vara den första till att berätta det för dej, jag vill nämligen inte att du ska höra det från andra. Jag vet att du blir ledsen, men jag är säker på att vi kan prata ut om detta senare.... Bara lova mej, att inte bli jättearg.

MEN DET FINNS INGEN JULTOMTE"!


Vilken lättnad att det inte var nåt "allvarligt". c",) Och det där med jultomten vet jag inte. Jag såg faktiskt en igår. När jag jobbade. Så... jag tror att det finns jultomtar.


Jag har en liten bok som heter "Dikter och rim i Juletid".

Jultomten

Egentligen kan man ju inte tro

att jultomten kommer på riktigt.


Man är ju för gammal

för allt sånt där

men det är i alla fall viktigt.


När mor ropar: "Kom nu, kom hit och se!

Nu lunkar han uppför vår backe."


Då är det spännande, medge det,

fast man vet det är morbror Acke.

Brita af Geijestam


God fortsättning på Julen.

Kram från ensomnjuteravenledigdag





Av Anita - 24 december 2008 08:25

Hej vännerna!

    

Tack för alla hälsningar här i bloggen, alla julkort i brevlådan, sms och mail.

Vad vore livet utan er alla goa vänner?

Som skinka utan senap....Ha det gott alla.

Kram från ensomskajobbanågratimmar

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards