Anitas blåa blogg

Alla inlägg under mars 2010

Av Anita - 31 mars 2010 19:19

Hej vännerna!

Vilken härlig ledig dag jag har haft idag. Först besök hos sjukgymnasten som konstaterade att jag är mer rörlig i höften. Hon tvekade på om diagnosen är höftartros. Jamen, vad skönt. Fast jag vågar inte jubla ännu. Sen var jag hos Ebe Plant här i Gränna och kollade efter minipenséer till balkongen. Är kräsen, så inget dög till mej. Få se vad de får hem framöver. En förgätmigej i kruka blev det i alla fall. Ljuvliga söta blåa blomma. c",)


Vid lunchtid åkte jag och vännen till Tranås. Vilken trevlig liten stad med mysiga affärer. Hos Mollys Hus blev det mycket riktigt en burk att ha hundmat i till Ami.


  

Den här blir bra. Underbara färger, tycker jag.


Jag köpte tyg till duk och världens minsta gardin hos Moster Malla. Av Nyblom o Kollén design. Randigt i vitt, beige och blått. Det var stor lycka att hitta det på metervara. Vi har en löpare på matbordet i samma mönster.  Wow, vilken underbar butik. Där köpte jag även en stor piontulpan. Det blir spännande att se när den är i full blom. Vi satt länge och pratade över god Thaibuffé. Mums vad gott och vad trevligt. Det blev en underbar utflykt. Den förgyllde verkligen denna onsdag.


Jag var ute och fotade det jag tror ni vill se.


  

Blålackade lådor med penséer.

Markis och låda är i samma färg fast det inte ser ut så på denna bild.

  

Närbild på ljuvliga blommor.


   

Här är den amerikanska motivflaggan som Peter inte vill sätta upp. Han fattar inte vitsen med att ha en sådan flagga på fasaden. Hm, hur ska jag kunna övertala honom? Jag tycker den är himla läcker.


Nu ska jag sy den lilla gardinen.

Kram från ensomhittatliiitepåskpyntigömmorna

  

Ps, Marit undrade över adress till företag som säljer de amerikanska motivflaggorna. HomeMaker/Topflag AB har dem.





Av Anita - 30 mars 2010 22:09

Hej vännerna!

Har ni haft vårvärme idag också? Här var 10 grader när Peter och jag körde hem från Jönköping vid 18-tiden. Underbart. När vi kom hem fixade vi lite ute. Äntligen är fönsterlådorna uppsatta och det är så fint. Bilder kommer framöver.


Vi bor granne med en godisfabrik. Mmm, det doftar godis när man går förbi. Ikväll var vi inne i fabriken för att hämta påskgodis som Peter ska sälja i sin affär. Det är den bästa tiden nu, när det gäller godisförsäljning. Påsk = godis. Helt klart. Färskt skumgodis. Mums. Vi fick med en burk provsmakargodis. Är det mycket kalorier i skumgodis? c",)


Imorgon är jag ledig. Då ska jag följa med en av vännerna till Tranås. Där har jag nog inte varit på 20 år. Minst. Vi ska dit i ett ärende, ta en fika och besöka Mollys Hus som jag hört ska vara mysig. Ska se om jag inte kan hitta en fin burk att ha Amis mat i. De verkar ha kanonfina plåtburkar. Kul med utflykt.

Just det, jag ska ju till sjukgymnasten på morgonen. Det får jag inte glömma.


Må så gott alla.

Kramis från ensomintefårsättauppdenamerikanskamotivflagganurp

  

Av Anita - 29 mars 2010 22:10

Hej vännerna!

Såhär söta kan möss vara i Österrike. Vad gullig Peter är som köpte med sej dom till mej. Han vet att jag är barnsligt förtjust i de små djuren. c",)


Dom är gjorde av tovad ull.


Kram från ensomgjortgodavåfflorikväll

  

Av Anita - 28 mars 2010 22:24

Hej vännerna!

Oj, det blev ett avbrott i bloggandet. Har varken haft lust eller tid, tycker jag.


I fredags jobbade jag till kvällen, sen blev det pizza och Let's Dance finalen. Mattias showdans var kanon och jag blev glad när han vann. Det var sista natten utan Peter, för han var på väg hem från Österrike.


I lördag sov jag nån extra timme på förm, för nattsömnen var under all kritik. Kom iväg lite senare till Vätterscrappen hos Hildas Rum. Angelika och hennes medhjälpare hade ordnat så fint. Jabba, vad kul det var att träffa alla goa tjejer. Många kände jag igen sen tidigare pysselträffar. Lite synd var det att inte alla kunde sitta i samma lokal. Vi fick dela på oss. Men jag hade turen att sitta med Annika och Petra som är hur goa och glada som helst. c",) Jag får alltid så bra tips av dom. Tack tack. Mitt självförtroende sjönk när det gäller att skapa. Jo, det är sant. Känner att jag befinner mej på nybörjarstadiet fortfarande. Många av tjejerna gjorde de mest fantastiska kort och skapelser. Jag blev otroligt imponerad. Tro det eller ej, jag gjorde 2 kort. Fantastiskt! :o) Ett litet fågelhus blev det också. Petra hjälpte Annika och mej att få till varsitt.


  

Papper - Maja Design, stämpel - TGF


  

Stämpel - Elzybells Art Stamps



Åkte hem till Gränna vid 19-tiden, till Peter som kommit hem på dagen. Han hade köpt söta möss till min samling, mumsig choklad och god likör. Härligt.


Idag har jag planterat färdigt alla penséer. Lådorna blir så himla fina. Peter ska fixa krokar mm för att kunna hänga upp dem imorgon. Ja, sen var jag och jobbade några timmar. I em/kväll har det varit en skön söndag. Jag har städat i mitt pysselrum, sorterat tvätt och vilat en stund. Det är skönt med söndagsvila.


Hoppas veckan går fort till Påskdagen. Jag ska jobba alla dagar utan onsdag. Allt är inhandlat till Amis hemkomst. Vi ska bara fundera på hur vi ska stänga igen öppningarna till trappan. Sånt där kompostnät kanske? Vi har köpt leksaker, och tuggisar vilket är ett måste för en liten valp. En gosig hundbädd står färdig.

Det känns nästan overkligt att vi ska hämta en liten Lagotto valp på söndag.


Var rädda om er och var rädda om varandra.

Kram från ensomhoppaspåflerpysselträffar

  

Av Anita - 25 mars 2010 22:31

Hej vännerna!

Vilken underbar överraskning jag fick här i bloggen ikväll. Hildas Rum har fått in Maja Design papper. Jabba! Då behöver jag inte beställa på nätet och betala dyr frakt. Åh, jag åker till dej innan jobbet imorgon, Angelika. Lika bra att köpa innan träffen, för sen lär de väl ta slut. Urp! c",)


Idag har jag varit på Curenstams och köpt 40 penséer. Dom ska jag plantera i våra fina blomlådor, som är lackade i samma färg som dörr och markiser. Vad läckert det ska bli. Jag valde mini vita, mini gula, blå och söta blåvitgula blommor. Mmm, vilken lycka! Ska plantera någon i den spanska väggkrukan och något i en grå korg att ha på bordet ute. Jag längtar till imorgon när jag får pyssla med plantering. Hoppas att solen vill lysa. Det ska bli varmt imorgon och det gör mej glad. Nu är våren här. Hurraaaaaaa! Snön är borta och idag var det vatten i Vättern. Hi hi. I alla fall över till Visingsö. Vet inte var isen tog vägen. Sjönk den eller?


Ami har fyllt 7 veckor och vi längtar ihjäl oss efter henne. Nu är det snart bara en vecka kvar att vänta. På Påskdagen hämtar vi hem henne. Det ska bli himlans roligt att få en hund i vår familj igen. Martin och jag är båda sugna på att lydnadsträna henne. Hon ska få lära sej roliga trix. Det är en utmaning att testa vad man kan få en hund att göra. Vi har fått tips om en bok som heter "Hundlekar" där man kan läsa om inlärning på olika aktiviteter, lekar och konster.


  

Hon växer och blir bara mer och mer gosig. Och busig har vi hört.

(Bild lånad av Prästbacka).


Jag ska vara valpledig en vecka. Då ska vi bara mysa och lära känna varann. Martin och jag har delad vårdnad om Ami. Det är tänkt att hon ska sova hos honom. Få se hur länge det dröjer innan han har henne i sängen. c",) När jag jobbar så tar Martin hand om henne. Vi ska gardera oss och anteckna oss för dagisplats till hösten. Förhoppningsvis ska Martin få jobb så småningom. Och vi vill inte ha Ami hemma ensam för många timmar om dagarna.

Det här är funderingar vi har, men allt få lösa sej allt eftersom. Eller hur?

Ni ska veta att jag är så himla lycklig över att få en vovve att pyssla med. Nu blir det inga tråkiga stunder. Jag hoppas att Ami ska bli en trevlig, snäll och glad hund. Vi ska ju förhoppningsvis leva ihop i många år.


Vilka sena inlägg det blir då. Ursäkta mej för det.

Kram till er alla frånensomlängtarefterPeter

 

Ps, jag har ätit våfflor idag, men glömde att överraska Martin ikväll. Få ta det på söndag istället. :o) Då är Peter hemma igen och han vill säkert ha också.

Av Anita - 25 mars 2010 00:00

Hej vännerna!

Idag har jag haft en envis huvudvärk, så det har inte blivit mycket gjort. Som tur är lättade den framåt kvällen. Vad jobbigt det är med värk. Uscha!


Sent ikväll kunde jag göra några nya kort. Fick hem 10 olika papper av nya Maja Design igår. Underbara. Mycket blått som gör mej så glad. 2 kort blev det med nya pappret och nya stämplarna.


  

Stämpeln är en Digi Stamp från TGF, textstämpel från InkyWings.


  

Jag köpte Maja Design hos Ljuva Änglar.


Nu är det dags att sova.

Natti kram från ensomhämtadedörrblålackeradeblomlådoridag

  

Av Anita - 23 mars 2010 12:17

Hej vännerna!

På lördag ska jag till Hildas Rum för att vara med på Vätterscrappen. Vad kul det ska bli. Hörde att det skall vara 30 deltagare. Härligt!

Jag förbereder lite. Stämplar motiv som jag egentligen tycker är himlans tråkigt. Men det måste göras. Har köpt några digi stamps hos TGF (The Greeting Farm). Perfekt att bara skriva ut i skrivaren. Inget kladd med stämpeldyna här inte. c",)
   
Här är motiv från Bildmålarna och Elzybells Art Stamps.

Tjejer som ska dit... är det något ni vill att jag ska ta med? Önskemål om någon stämpel kanske?

Nu ska jag snart iväg och jobba.

Ha en bra dag alla.

Kram från ensombeställtnyaMajaDesignpapper

  

Av Anita - 22 mars 2010 22:51

Hej vännerna!

Det blir en liten och en sen bloggis ikväll. Jag åkte buss tur/retur till jobbet idag. (Det blir dyrt att ta bilen varje dag). Var hemma vid 19.30 Vad skönt det ska bli när mitt jobb återgår till normala arbetstider och timmar igen.

Imorgon tar jag Crabban (bilen) för hon ska köra mej till Curenstams. Vill köpa fler penséer och några pelargonsticklingar. Är ledig på onsdag och då vill jag plantera och pyssla lite.


Det känns lite tomt utan Peter. Tur att han bara ska vara borta en vecka. Martin är hemma och det är skönt. Då slipper jag prata med väggarna. c",) Vi pratar mycket hunddressyr. Och planerar hur vi ska ha det när Ami kommer hem.


Jag förstår av er avsaknad av kommentarer att ni inte är så glada i Ernst. Och vet ni vad? Det är helt okej. Vi lever i ett fritt land och man får tycka som man vill. Visst är det bra? :o) Och vet ni vad jag tycker? Det är himla mycket roligare och skönare att ha öppna sinnen och kunna njuta och glädjas, än att gå omkring och ha skygglappar på sej. Vad mycket man missar då. Det är synd. Och sorgligt.


Kram till er alla.

Från ensomsågfilmenpåtreanigår"Kärlekencheckarin"=mysig.

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards