Anitas blåa blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Anita - 31 mars 2011 21:54

Hej vännerna!

Ute är det ruggigt väder. Brr. Inne brinner ljusen så mysigt. Jag kurar under fleecepläden och tittar på TV. Ami får bara korta promenader ikväll. I programmet Efter tio, var det Champagnelunch med några av mina favvokillar hos Malou. Mark Levengood och Ernst. Det missade jag. Men.. jag lyckades leta fram det på TV 4 play. Här kan du se programmet om du vill.


 

"Det är fantastiskt att väcka känslor" säger han. Tänk att gå som en grå mus genom livet...  Han säger så mycket klokt käre Ernst. Som att - Den bästa pensionsförsäkringen är att vårda vänskapen med vännerna.


Efterom det är TV mys ikväll vill jag tipsa er om ett nytt program på SVt. Två kockar i samma soppa. Andra programmet sänds ikväll kl 22.45


Nu fortsätter jag att mysa under filten.
Kram till er alla från ensomskaklippaAmiimorgon

  

Av Anita - 30 mars 2011 22:08

Hej vännerna!
Idag har jag njutit av en ledig dag. Fixat och donat här hemma. Tagit långpromenad med Ami, Varit och klippt håret. Och vet ni vad? Gråa hårstrån. På mitt huvud. Hjälp! Tycker att det är för dyrt att göra blonda slingor hos frissan. Kanske kan jag köpa blonderingsmedel i affären och be någon hjälpa mej. Vem kan sådant? Jaja, ibland är det små bekymmer och ibland är det stora bekymmer. Bagatellartat när man ser naturkatastroferna runt om i världen. Men råttfärgat hår med gråa inslag är ett faktiskt ett bekymmer för mej. Sen får ni säga vad ni vill. c",)


Nåt som gör mej glad är penséerna i lådorna ute. Detta måste vara en ny sort. Kan inte minnas att jag sett den förut. Har du?
  

Det är en minipensé. Visst är den ljuvlig? Jag har blandat i vita, lilablå och syrenlila små sötingar.


Nu ska jag ta sista rundan med Ami. Sen blir det sängen.
Natti fnatti kram från ensomharladdatmp3spelarenmednybok

 

Av Anita - 29 mars 2011 23:24

Hej vännerna!

Jag har jobbat em/kväll. Hemma rätt så sent. Är lite arg för husse den äldre hade inte varit ute på hundpromenad med Ami. Husse den yngre har jobb i en annan stad långt härifrån så det blir övernattning på hotell. Den som missade att ringa till husse den äldre var jag. Urp! Fast jag visste ju inte att husse den yngre inte skulle komma hem idag. Ami är annars hans ansvar när jag inte är hemma. Husse den äldre kunde inte räkna ut att Ami behövde gå ut på promenad. DET fixade jag när jag kom hem kl 21.00 Förstår ni nu, att jag är lite arg på husse den äldre.


Kram till er alla från ensomskanjutaavledigdagimorgon

 

Av Anita - 28 mars 2011 22:17

Hej vännerna!
Vår helg var fantastiskt trevlig. I lördags sken solen och det var riktigt skönt. Vi var på Fritz blommor och köpte en låda penséer var. 24 st = 6 kr styck. Billigt för om man köper dem lösa så kostar de 10 kr.


En liten sväng på stan fick det bli. Ami var med och hon gick så himla fint intill mej. Mycket folk var det. Härligt. Många satt ute och njöt av solen. Yankie Candle har kommit med nya vårdofter. Några köpte vi på Tinzimara. De har ett stort sortiment av de härliga och bästa doftljusen. Mmm, vad säger ni om doftnamnen Pink sands - en underbar blandning av frisk citrus, söta blommor och kryddig vanilj. Fluffy Towels - doft av rena handdukar med toner av citron, äpple, lavendel och lilja. Den är ljuvlig. Bahama Breeze - en tropisk blandning av ananas, grape och mango. Mmm.


En promenad i Grötvik och på Prins Bertil leden blev det på eftermiddagen.  Underbart! Strandskator i mängder gick och pickade i vattnet. Ami badade i havet. Och rullade sej i bajs. Blää! Det blev stordusch när vi kom hem.


Halmstad är en underbar stad. Där skulle jag välja att bo om jag fick frågan vilken stad jag skulle välja efter Gränna. c",)

Inger bor så fint i Bäckagård. Hon har en fin och mysig lägenhet med balkong. Där planterar hon alla penséer i lådor, krukor och amplar. Härligt!


Ett krux är att hon har skällande hundar som grannar. Matten släpper ut dem i tid och otid. Och varje gång skäller de hysteriskt. De hörs minsann. Man blir knäpp och galen över att höra dom. Inte går det att sitta och mysa på balkongen då. Nej, nu ska Inger ringa till hyresvärden och kolla om det verkligen få vara så. Ska man verkligen acceptera oljudet? Det tycker inte jag. En helg, sen var jag helt frustrerad över hundarna som har en så trög matte som inte lär dom hålla tyst.


Ikväll har jag planterat alla 24 penséer. Men urp, de räckte bara till två lådor. Crabban får köra mej till Curenstams för att köpa fler.

Kram till er alla från ensomvillåkatillIngersnartigen

 


Av Anita - 25 mars 2011 23:01

Hej vännerna!

Anna, Ami och jag har kört till Halmstad. Anna släpptes av i Oskarström hos en kompis. Ami och jag körde vidare till Inger. Vad mysigt att träffas igen. Ami fann sej väl tillrätta i lägenheten. Härligt. Vi stannar här till söndag.


Ha en härlig helg alla.

Kram från ensomjusttagitenkvällspromenadoträffatandravovvar

 

Av Anita - 24 mars 2011 16:31

Hej vännerna!
Vilken miss! Våffeldagen är ju imorgon. Ursäkta. Men som min kloka vän Cathrin skrev - det går att äta våfflor idag och kanske imorgon och faktiskt nästa dag också. Skit i var det är för dag. c",) Jaja, vi mumsar i alla fall på räkvåfflor i ikväll.
Kram till er alla från ensomärlitevirrigibland

 

Av Anita - 24 mars 2011 08:00

Hej vänner!

Idag är det Vårfrudagen. Den infaller alltid den 25 mars. Numera är den känd som Våffeldagen. Man tror att Våffeldagen uppkommit av att man sagt vårfrudagen slarvigt. Dialektalt har man sagt "Vafferdagen" som senare blivit våffeldagen. Jaha, då får jag bjuda på våffla här i bloggen idag.


 

Nåt som vi gillar här hemma är våffla annorlunda. Då har vi creme fraiche, rödlök, röd stenbitsrom och räkor på. Mums! Det ska jag överraska killarna med ikväll. Lite extra mys för imorgon em åker jag, Ami och Anna till Halmstad och stannar över helgen. Äntligen ska jag träffa söstra mi. Vad kul det ska bli.
Ha en go och trevlig dag.
Kram från ensomblirgladavsolensomlyseridag

 

Av Anita - 23 mars 2011 22:48

Hej vänner!
Vi kan nog sjösätta i slutet på april som planerat. Jamen det är klart, varför skulle ni inte kunna det, undrar du. Det är såhär med Vättern att ibland fryser den till is. Och det kan dröja vääääldigt länge till den smälter eller rentav försvinner. Tack och lov har det varit +grader denna vecka. Och blåsten bättrar på processen. Igår tog jag några kort med mobilen och då såg det ut såhär.

  

Färjerännan har blivit bredare.


  

Ser ni? Vatten, vatten bara vanligt vatten. Nehejdå, det är Vättern som tinat på en del ställen. Jabba! Idag har något hänt. Mer vatten finns att skåda. Nu är det på gång, nu är det på gång. Snart får vi njuta av vår vackra sjöutsikt. Och snart.... får vi njuta av vår vackra båt i vattnet. Det är lycka.

Kommunal hade bjudit in ca 200 medlemmar till infomöte för personliga assistenter, idag. Det kom 6 stycken. Vi som var där var nöjda, för vi fick svar på de flesta av våra frågor. En del nyttigt fick jag med hem. Himla bra. Är ni med i facket?
Kram till er alla från ensomskapackaväskanimorgon

 

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards