Anitas blåa blogg

Alla inlägg under december 2010

Av Anita - 31 december 2010 15:45

Hej vännerna!

Tack för år 2010. Ett år kan gå väldigt fort. Eller hur? Försöker minnas vad vi gjort under året, men jag börjar nog få minnesproblem. Hm, vad har vi gjort? Resorna vi gjorde var till Sicilien och London. Dom lägger jag i minnesbanken. Vår vackra båt kom från England i maj månad. Åh, minns ni värmen vi hade några veckor i somras? Gött att åka båt då. Och bada. Oturssemester blev det för Peter ramlade mellan båt och brygga och bröt käkbenet. En dramatisk händelse som slutade bra, trots allt. När vi åkte ut på sjön igen regnade det varje dag. Blä!

Oj, visst ja, vi blev ju med hund. Vår älskade lilla Ami Lagotto kom till oss i april. Sen den dagen har inget varit sej likt. Nej, jag skojar. Men stor glädje är det att ha hund. Ami gör mej glad varje dag.

Martin fick jobb till slut. Hurra för det! Anna flyttade hem. Hurra för det!


  

Gott nytt år!

Kläppen tungt i klockan slår:

"Nu är nyår inne"!

Tack du kära gamla år,

som så trött på tröskeln står

och är snart ett minne!

Nya år,

kom med fröjd och sol och vår

och ett tacksamt sinne!

Elsa Beskow

  

Gott Nytt År alla kära vänner. Mina tankar går till några av er ikväll när klockan slår tolv. Några som jag hoppas får ett bra år 2011. Det önskar jag ju er alla förståss. Men de som haft det lite tufft kan behöva en särskild tanke. En varm tanke. En omtänksam tanke. En tanke med hopp om att det blir bättre.


Stor bamsekram till er alla från ensomskapåfestpåvårangata

  

Av Anita - 31 december 2010 06:00

Hej vännerna!
Favorit i repris....

Jag sitter och spånar på vad jag har för almanackor för det nya året. Har några väggkalendrar som måste bytas ut. I matrummet har jag alltid en amerikansk kalender i fin träram. Och i mitt pysselrum har jag haft Birgitta Lindeblads roliga kalender. I köket har jag Graphic Gardens underbart söta kalenderblad som jag skrivit ut från Helenas sida. De är gratis och de kostar bara ett tack hos henne. Jag rekommenderar dej att besöka kalendersidan och titta om de är något för dej. Jag gillar att Helena ritar rutor som man kan skriva i. Det är ju precis så en almanacka ska vara. Eller hur?



Nya motiv i tema Country living.

Kram från ensomblivitväcktavkissnödighund

  

Av Anita - 30 december 2010 21:50

Hej vännerna!

Idag har jag jobbat och efter det har jag träffat den goa tjej jag är kontaktperson till. Det är så mysigt och roligt att åka till henne. När jag kom hem här sent, så stod en kasse utanför dörren. En överraskning. Till mej! Ett underbart hjärta i kartong med vintagemotiv - änglar. Inslaget i cellofan med fina band. I hjärtat låg en ljuvligt doftande lavendelpåse. Kurr. Från en kär vän som ville skämma bort mej lite och önska mej ett bra 2011. Jag blir så glad.
Det är lycka att ha vänner.


   Visst är den ljuvlig?

Kram från ensomärledigfre-sön=underbart

  

Av Anita - 29 december 2010 19:26

Hej vännerna!

Idag har jag varit ledig. Härligt. Fick lite gjort på förmiddagen innan jag och kompisen åkte till Tranås. Min blå bil skulle till bilprovningen och få en besiktning. Det gick väldigt bra. Inga fel på henne. Vindrutespolarn är sönder men jag fick inget påpekande om det.

Efter den lilla upplevelsen åkte vi in till centrum, Shoppade och åt middag på Golden Thai. Mums! Shoppade lite till. Himla trevligt centrum i Tranås med mysiga och fina affärer. Vi har ju lika långt till Tranås som till Jönköping från Gränna. Fattar inte varför jag inte varit där fler gånger.  


Idag har det varit sagolikt vackert med rimfrost på träd och buskar. Vägen till Tranås är vacker med landsbygdvyer.
Vilken trevlig dag det blev. Tack för sällskapet kära A.
Kram från ensomhoppaspåattfåledigtihelgen

  

Av Anita - 28 december 2010 20:35

Hej vännerna!

Det blev visst aldrig några bilder från London. Hm, det glömdes bort i december myset. Vi promenerade ner genom Hyde Park till Harrods. I parken fanns grå söta ekorrar. Peter lockade till sej en, men den blev himla besviken när han inte hade nåt att bjuda på. Dom var vana vid människor och hundar. Hyde Park är en stor vacker park. En oas i staden. Där pågick en julmarknad med nöjesfält. Winter Wonderland. Mysigt.


Harrods hade Peter Pan som tema i sina skyltfönster. Med min lilla mobil fick jag inte med de flygande barnen. Men det här fastnade i alla fall. Fantastikt vackert att se i verkligheten. Jag kan inte London så bra, men visst kan man se flera av stadens byggnader?

  

??


   

Tower Bridge?


   

Här ser jag i alla fall London Eye och Big Ben. :o) 


På Harrods var det knökafullt med folk. Hua. Men ändå kul att se allt. Jag köpte tre söta julprydnader och lyxigt te.


Ja, det blir inte mer ikväll. Vi är dåliga på att ta kort. Hoppas vännerna kan bidra med sina framöver. Några mer mobilbilder tog jag. Men dom får ni se en annan gång. Det är väl okej?

Kram från ensomskatillTranåsochbesiktabilenimorgon

  

Av Anita - 27 december 2010 22:58

Hej vännerna!
Julen gick fort förbi. Eftersom jag jobbade både på Juldagen och annandagen infann sej inte den där rätta julstämningen. Inte för mej men absolut för resten av familjen. Jag konstaterar igen att tiden före jul är himla mysig. Mycket pga myset med julkalenderswappen. Vilka fina paket jag fick. Ni som följt öppnandet här i bloggen vet.


I eftermiddag har dotter Anna, jag, min tvillingsyster och min mamma träffats och ätit god mat på Chili Thai. Lite shopping tillsammans och sen skildes vi åt. Vad trevligt det var. Jag kände mej så glad att vi äntligen sammanstrålade.


Det är myisgt att vara inne när det är kallt ute. Visst? Tända ljus och krypa upp i soffhörnet under en fleecepläd. Smaska på gott julgodis som Anna gjort.
Jag skulle nog kunna gå i ide nu. Eller?

Visst ser det musigt ut?

Kram från ensominsettatttanterintealltidärsnälla

   

Av Anita - 25 december 2010 21:18

Hej vänner!

Har ni det bra? Hoppas det. Och kanske har några av er fått fina julklappar. Jag fick en underbar julklapp "på jobbet". En fotvårdsbehandling. Hurra, precis vad mina fötter behöver. Det ska bli så skönt att få dem fina igen.


I brevlådan har vi hittat många fina julkort. Bl a ett fotokort där vår båt ligger på spegelblank Vättern utanför Hästholmen. Med text; "Tack för den bästa semesterdagen i somras". Vi bjöd nämligen på en heldag med det perfekta vädret. Nybakad jordgubbspaj och kaffe på flajjan. Gummibåtstur till grottan för ungdomarna, en båttur på en sagolik vacker sjö. Sjöbrisen svalkade skönt denna kanonvarma dag. In i hamn, bad vid den lilla stranden. Grillbuffé framåt eftermiddagen/kvällen. Ja, det är en dag att minnas. Våra gäster hade aldrig åkt en större båt, så det här blev ett gott minne och en upplevelse. Underbart att få en påminnelse på vår härliga dag tillsammans.


En kär vän gladde mej med detta kort och underbara hjärta som hon knåpat ihop. En härlig överraskning. Det är gjort av kärlek. Jag vet. c",)


  

Hon vet att jag gillar blått. Kurr. Tack goaste vän! Du gjorde mej så glad.


Ikväll myser vi med mera god mat och tända ljus. Jag och Ami har varit ute i det kalla vintervädret. Vi gick ner till sjön. Där såg Vättervattnet ut att vara gråvitt. Inne vid strandkanten har det bildats is. Det är mäktigt att se hur vattnet förvandlats till is och bildat isskulpturer på träd och buskar.


Ha det mysigt alla.

Kram från ensomskajobbaimorgonigen

  

Av Anita - 24 december 2010 11:08

Hej vänner!

God Jul önskar jag er alla. Hoppas det blir en fröjdefull jul med allt vad du vill ha. Vi myser hemma med lilla familjen. Precis som det ska vara.  Härligt!


Hua, vilket oväder det är neråt Skåne. Stackars alla som måste ut och åka.
Här i Gränna är det 13 grader kallt och himla vackert med det vintervitaklara.

  
Tack till er som skickat julkort. Vi blir så glada för dom. Hoppas mina har kommit fram till alla. Ni som fått men inte skickat, lova att ni bättra på julkortsskrivandet till nästa år . c",)


Ha det så mysigt alla.
Stor kram från ensommyspysermestheladagen

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards