Anitas blåa blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Anita - 31 juli 2009 18:50

Hej vännerna!

Jag fick jobbet som Personlig assistent. Jabba! Vilket flyt. 70 sökande och jobbet blev mitt. Underbart! Vi gillade varann direkt, min tant och jag. c",)

Tjänsten verkar bli på 60-70%. På måndag får jag veta mer.


Skriver mer ikväll om jag hinner. Vi ska packa lite grejor för vi ska till Bohus Malmön och hälsa på vänner i deras stooooora båt. Där stannar vi till söndag.

Kramis från ensomärsåhimlaglad


Av Anita - 27 juli 2009 23:22

Hej vännerna!

Jag har hittat ett företag som säljer fina väggord. Vinylahem. Jag vill helst ha mina på svenska. På tradera har jag köpt denna. Visst är den bra?

Den här köpte jag för endast 39 kr. Fast det inte var svenska ord.

     

Det kan vara okej ändå. Den är fin, tycker jag. Nu ska jag fundera på var de ska sitta i nya hemmet. Och i vilken färg texten ska vara. Det är ju himla kul att köpa nya saker till Gränna hemmet. Idag köpte jag underbara dukar från Nyblom O Kollén. Glad är jag. c",)


Kramis från ensomärsugenpåattscrappa

Av Anita - 26 juli 2009 22:21

Hej vännerna!

Har ni haft en bra helg? Hoppas det. Min jobbarhelg har varit väldans trevlig. Nu är den över och jag är glad att vara ledig mycket denna vecka som kommer.


I lördags var Stefan Einhorn med i Nyhetsmorgon. Underbara, duktiga, intressanta och goda människan Stefan. Titta här om du vill.


Må så gott.

Kram från ensomväntarpåspännandesamtal

Av Anita - 25 juli 2009 07:50

Hej vännerna!

Den här helgen jobbar jag. Lördag 8-17 och söndag 8-20. Helt okej för jag trivs så himla bra. Dagarna går fort. Idag ska vi gå till torget och köpa blommor. Och kanske lite lördagsgodis.


Vi bor i MoA i helgen. Det är lycka att köra den vackra motorvägen till och från Gränna och känna att vi faktiskt ska bo där för gott.

Ikväll väntar nåt trevligt. Kräftfest hos vännerna i deras båt. Mums! Jag älskar kräftor.


Undrar du hur det gick igår? På anställningsintervjun? Jodå, det kändes jättebra. Nu håller jag tummarna för att hon ringer och vill ha mej. c",)


Ha en himlans trevlig helg alla. Må solen lysa på er.

Kram från ensomskasättaigångochjobba

Av Anita - 22 juli 2009 19:19

Hej vännerna!

Efter jobbet igår kväll körde jag till Gränna och Peter. Han är hamnvärd denna vecka. Tar emot gästbåtar och informerar dem lite. De får betala en hamnavgift på 100 kr. Rätt trevlig syssla. Fast det räcker med en vecka.

Vi gick en promenad i det blåsiga vädret. Vätterns vågor slog in mot stenar och strand. Rätt härligt ändå. Tänk vad olika Vättern kan vara.
Somnade gott till gung i MoA.

Idag har vi varit i huset och valt tapeter till alla rum. Genomgående ljusbeige med blå detaljer i några av rummen. I vardagsrummet, det stora mot Vättern, ska bli vitt i två olika bredrandiga toner. Fokus ligger på fönster och glasdörr parti. Och den underbara utsikten. Martins rum är kvar. Ska försöka övertala honom till det val vi gjorde. :o) Vad gött det känns att kommit såhär långt. Målarna var där och rev ner alla gamla tapeter, lister och tak. Hur glad kan man vara? Det här är så spännande och så himla roligt.


Nu ska jag snart iväg och jobba natt. Går av kl 08.00 och börjar igen kl 16.00 imorgon em. Mycket jobb denna vecka men desto mindre nästa. Då jobbar jag bara en natt. Tjoho!

Åh, jag måste ju berätta.... på fredag ska jag till den dam som behöver en personlig assistent. Alltså jobbet jag sökte för ett tag sedan. Hon ringde och bad mej komma. Vad glad jag blev. Hon lät så himla go och trevlig. Håll tummarna är ni snälla. Det skulle passa mej så bra.

Hoppas att ni har det gott.

Kram från ensombörjarkännamejsomenGrännboigen:o)


Av Anita - 20 juli 2009 19:50

Hej vännerna!

Idag har vi träffat en målare som tittat i vårt hus ang renovering. Inget är omöjligt enl honom. Vad bra! Nu ska vi bara få ihop alltihop med tid och material så ska det nog bli bra. En målargubbe håller redan på i garaget och gör fint. Golvläggaren kommer om någon dag och lägger klinkers.


Jag har hämtat hem Boråstapeterna New Classic och Plain Stripes och vi kollar och kollar. Det är svårt men kul. Man måste tänka sej helheten förstås. Ljusa väggar vill vi ha. Men vill vi ha med något mönster och någon avikande färg? Jag är svag för randigt och vilken tur att Peter tycker likadant. Mitt pysselrum blir garanterat blått. Det finns en blå köksrutig tapet som jag bara älskar. Undra om den kan passa till fondvägg? Jag lovar att ni ska få se det färdiga resultatet framåt sept nångång. c",)


Miljön utvändigt är viktig. Jag har beställt en amerikansk motivflagga och idag köpte vi sådana här vita blomlådor. 3 stycken till fönster på framsidan


       Ventura Design


Vi träffade våra närmsta grannar. Vad spännande med nya bekantskaper. De är himlans trevliga och vi kommer att trivas med dom. Det är jag alldeles säker på.


Det gäller att ha struktur på planeringen inför renovering och flytt. Och vi har bra koll. Men visst är det många tankar och idéer som snurrar i skallen. Skönt att det är positiva tankar. Behagliga tankar. För det kommer att bli så fint.

Nu ska jag se Allsång på Liseberg.

Kramis från ensomjobbarimorgonheladagenlång

Av Anita - 19 juli 2009 21:54

Hej igen vännerna!

Här är en mobilbild på badplatsen jag skrev om. Väldigt ovanlig för att vara i Vättern. Fantastiskt fint. Charmigt med kossorna som gick på "berget" brevid. De syns inte i bild.

Kramis från ensomsitterochkollarpåErnstmys


Av Anita - 19 juli 2009 10:38

Hej vännerna!

Vi hade tänkt att köra upp till Norra Vättern och till öarna som ligger däruppe. Men vädret fick styra våra planer och då blev det stopp i Hästholmen. Kommande regn är ju inget att ha när man ligger i naturhamn. (Måste bara tipsa er om ett härligt bad strax intill Hästholmen - Stora Lund vid golfbanan. Kanonfint med klippor och stege ner i badet från bryggan). Det har varit en himlans trevlig helg med ett par av våra vänner. God mat, mys och prat. I fredags var det en kanondag med sol och bad. Brände våra näsor igen. :o) Snart drar vi hemåt till Gränna hamn. Skönt att kunna sitta inne och köra.

Hoppas att ni alla har en go helg.

Kram från ensomgillarattvaraledig

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards