Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 24 september 2007

Av Anita - 24 september 2007 08:01

God Morgon!

Det kostar att ha otur. Eller att vara klantig. Det beror på hur man ser på det. Min kära bil (Crabban) har fått ett skada på bakskärmen. Skrapmärken,(lacken är borta) en spricka och en inneplåt vid däcket som sticker ut.

Jag backade ut från en tillfällig parkeringsficka i lördags. Och det sa... pang!

Bakom bilen gömde sig en stor sten och ett järnrör i det höga gräset. Hjälp! Nej! Fan! Tänk vad fort det kan gå från att ha haft en fläckfri bil till en skadad eller defekt bil. Usch ja, det gäller att inte gräma mig för mycket.
Nu ska jag ringa försäkringsbolaget och Peugeot verkstaden och få det fixat. Tyvärr kommer det att kosta en hel del, misstänker jag. Vagnskadegranti är bra, men det är ca 6000 kr i självrisk. Urp! Det är ju en utlandsresa ju. c",)

Grr, vad jag är arg på mig själv eller egentligen mer besviken för att jag kunde vara så klantig.


Nåja, det är världsliga ting. Tur att ingen kom till skada. Och jag är inte
den som ältar och hänger upp mej på detta. Skadan är redan skedd och nu gäller det att rätta till det.  Men håll med om att det är himlans otur och onödigt.

Det är bara att bryta ihop och gå vidare. Eller hur?
Idag är en ny dag och en ny vecka. Få se vad den ger. Det är alltid lika spännande tycker jag. Praktik mån-tors och bst jobb på fre. Lör eller sön ska dottern och jag på Bokmässa. Jabba! Och på lör eller sön ska Moa in till båthuset. Det rullar på som man säger. :o)


Hoppas att du får en bra måndag.

Kram från ensomgillardethärgoavädretmedsolochskiftandefärger

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards