Anitas blåa blogg

Alla inlägg under juli 2012

Av Anita - 24 juli 2012 11:05

Hej vänner!
Så har det blivit dags för semester. Vad härligt! Lyckokänsla. Och vet ni vad? Lyckan är stor när jag vet att efter semestern, är det dags att jobba på mitt Hemtjänstjobb igen. Där jag trivs så himla gott. Det är nästan för bra för att vara sant. Jo, faktiskt. 


Nu lämnar jag Gränna, Visingsö, goa arbetskamrater och underbara vt och far till kusten. Några veckor ska vi tillbringa med och i den här vackra båten. 


  
Här ligger hon i norra Vättern. 

 

Vi ska fortsätta att upptäcka Västkusten/Bohuslän. Kanske blir det en tur över till Danmark. Vi får se vad vi känner för. Bada och sola och dricka Pina Colada. :o))

Kram till er alla från ensomärtacksamövervadlivetger

  

Av Anita - 21 juli 2012 15:20

Hej vänner!
Jag räknar ner till semestern. Det blev en dag extra för jag är född snäll. ;-) Så det blir delad tur idag och imorgon. 8-16 på måndag. Delad tur... då blir det lång rast mellan passen. Och vad gör jag då? Tar med lunchen och njuter i medhavd solstol. Sol, blå himmel, skön sjöbris och det här.

Kram från ensomskaivägtilljobbetnu

Av Anita - 20 juli 2012 08:28

Hej vänner!

En del låtar tröttnar jag aldrig på. Som denna. Melodin är underbar. Jag blir glad varje gång jag hör den. 



Jag valde en version med Olle Hedberg från Gotland. Visst är han bra?


Kram från ensomnjuteravensoligförminnanjobb

  

Av Anita - 19 juli 2012 09:15

Hej vänner!
Lillsemester ons-sön förra veckan. Oj, vad skönt! Och vad man kan hinna med mycket på några dagar. 

Vi var på Marstrand, Kärringön, Gullholmen, Edshultshall och slutligen i Hunnebostrand. En härlig överraskning fick jag på i Edshultshall på Orust. Det visade sej att Birgitta Lindeblad skulle ha Vernissage i Sjöboden. Lördag den 14 Juli. (Jag har haft telefon- och mailkontakt med henne genom åren. I vår kiosk såldes hennes härliga kort.) Vi var där på torsdagen och träffade hennes man. (Som vi stått och småpratat med och av en händelse berättade att hans fru var Birigtta och hon visade konst på lördag) Han visade vägen till Sjöboden. Birgitta och hennes dotter höll på att ordna för Vernissagen och utställningen kommande vecka. Såhär såg det ut för något år sedan. 



Filmen är lånad från Birgitta underbara hemsida. www.birgittalindeblad.se


Anna kom till Hunnebostrand och sällskapade oss lör-sön. Där var Sotekanalens dag och fest. Härligt! På söndagseftermiddagen körde vi hemåt för jag hade en vecka kvar att jobba innan semestern. Det blev ett stopp i Edshultshall och ett besök i Birigttas Sjöbod. Köpte lite smått och gott. Nya motiv på kort, 2013 års väggkalender, spegel, bokmärken... Birgittas motiv är så glada och inspirerande. Men hon själv..... hm! Tack och lov att hon har en så trevlig man. Mycket förvånad och paff blev jag. Över hennes märkliga bemötande. MEN... det finns alltid en anledning till varför folk beter sej som de gör.  Eller hur? c",)


Snart är denna vecka slut. Jobbar låånga pass i helgen. 7.30-21.00 Sen är det tre veckor semester. Då ska vi fortsätta att upptäcka Västkusten/Bohuslän. Kanske Danmark, kanske inte. Vi få se. Förhoppningsvis ska vi ha Eventide på kusten några år till. Så det vi inte hinner i sommar, gör vi nästa...


Idag blir en mysig ledig dag. Några goa tjejer ska träffas för pyssel och prat i en stuga. Vad roligt! Även om det inte blir mycket pysslat så är det ju underbart att få träffas en stund. En tröst för mej som deppade till det lite igår kväll. Killarna upptäcker Hamburgersund, Fjällbacka och Lysekil. Utan mej. Jag blir så avundsjuk och vill vara med. Men Peter lovar att vi ska dit. Igen. Kurr. 

Kram till er alla från ensomharbakatensmaskigkladdkakatillfikat

 




Av Anita - 7 juli 2012 20:18

Hej vänner!
Ledig fre-sön. Äntligen kunde jag följa med killarna till Björkö och vår båt. I torsdags kväll åkte vi. 22 grader vid 23-tiden. Ljuvligt. Vi har det så himla gott. Trots regn och mulet väder. Det blev ett besök och övernattning på Hönö Klåva. Där blev det lite shopping. En fin burk till mIna mormorsrutor. Bl a. Vilka härliga butiker. Reakläder i mängder. Fast jag hittade inget. Ikväll är vi tillbaka på Björkö. Åh, vad jag gillar detta livet.

Kram från ensomjobbarmånotissenlillsemester


Av Anita - 5 juli 2012 09:12

Hej vänner!
Nu finns appen för Bloggplatsen. Vad bra. Nu kan jag blogga smidigt från mobilen. Ett nytt gränssnitt gör att den blir snygg att läsa i mobilformatet. Hurra för den tekniska utvecklingen.

Då ska jag testa att lägga ut en bild.......
Vi var i Vadstena igår kväll. Folkfest med mycket folk, mängder av mc, många fina bilar, gofika och strålande sol. Mmm.

Kram till er alla från ensomskafååkabåtihelgen

Av Anita - 3 juli 2012 08:31

Hej vänner!

Några ggr har jag träffat personer som jag inte känner, men som säger att de läser eller vet om min blogg. En har en väninna i Finland som berättat att hon läser min blogg för jag visar fina Visingsöbilder. Va roligt! Hon har sett bild på min blåa bil också. Och berättade för sin väninna på Visingsö om mej och min blogg. Så när jag kom åkande i min bil för att köpa goa jordbubbar sa hon detta till mej. - Du har väl en blå blogg? Mm, dessa möten är underbara.  

I lördags stötte jag på underbara kalligrafikursledaren. :o) Åh, du har en så fin blogg utbrister hon! Jag har fått veta att du har bloggen och tittade in. Underbart!


Snälla ni som tittar in, vad glad jag skulle bli om ni skriver ett litet hej i kommentaren. Det är sådana möten och kommentarer som gör att jag funderar på att blogga lite oftare. Har ju varit aktiv i bloggen under flera år och nu är det lite dåligt med skrivandet. Och ska jag vara ärlig, funderar jag på vad ni vill läsa om. Ibland är det ju bara onödigt vetande kan jag tycka. Tyck till om du har lust. Då blir jag glad.   


En bild från Visingsö ska det bli. På min långrast mellan delat pass i söndags passade jag på att njuta vid Tunnderstads Brygga. Först var himlen täckt med moln, men rätt så fort sprack det upp. Underbara sol! Det blev en stund virkande och en stund liggande i horisontalläge på soffan. 


 

I vinflaskan är det blommor, tro inget annat. :o) Ser du ryggstödet på soffan? När jag sitter där har jag Vättern framför mej. Det är ljuvligt. Men ny energi åkte jag tillbaka till jobbet. 


Idag ska Ami får följa med till Visingsö. Vi åker över lite tidigare för att lämna över henne hos en go arbetskamrat och hennes dotter. De ska låna Ami medan jag jobbar. Vad roligt!

Nu blir det frukost ute i solen. Jabba! Det ska va gött å leva!
Kram till er alla från ensommycketvälkantänkamejattbopåÖa

 

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards