Anitas blåa blogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Anita - 31 augusti 2011 21:50

Hej vännerna!
Urp, läste ni rubriken? Det låter väl alldeles för sorgligt? Inte kan sommaren vara slut redan. Den började ju nyss. Eller? Nä, så är det ju faktiskt inte. Om jag tänker efter riktigt noga så har vi gjort en hel del i sommar. Som just varit sommaraktiviteter. Sånt där som man bara kan göra på sommaren. Eller ja, som är skönast att göra på sommaren. Mc-åkningen som var ett nytt påhitt för mej. Peter har ju kört i alla år. Vilka underbara turer det har blivit. Gotlandsresan med 14 motorcykelåkande vänner var bäst.

Alla cyklar och jag      På väg till Fårö

              

Torpön i Sommen är en idyll. Vättern runt, när vi tränade inför Gotland. Stalpet i Aneby. Spiken och Läckö slott. Mycket vackert. Sightseeing i Linköping. (Tack Uffe) Söderköping och Stegeborg. Hästholmen, Omberg, Heda, Vadstena. Tranås med underbar thaimiddag. Jag är glad att jag vågade testa igen. Vilken underbar känsla när det pirrar av lycka i hela kroppen på våra mc-turer. Peter köpte en "glidare" så vi kör i en hastighet av sådär 80. Perfekt.


Nu vet jag inte riktigt vad jag håller på med. Ska jag sitta här och skriva alla sommaraktiviteter som vi gjort.? Nej, då blir ni nog urtråkade. Och förresten, ni som läser min blogg vet ju vad vi gjort. Eller hur? Alla ni vet ju att grilla är en sommargrej. Och åka båt. Cykla längs Göta kanal. Äta glass. (Mums för Rickardo i Halmstad och Smultronstället i Söderköping) Bada. Fast det har jag bara gjort 2 ggr i sommar. Urp! Inte mycket. Men ack så ljuvligt det var. 23 grader och underbart bad från båten. 2 veckor var vi på båtsemester. Sen har vi knappt varit ute på sjön. Snyft. Det är allt sorgligt.


  
Ja ja, frissan ser inte klok ut. Vind i håret, då blir det såhär c",) Tror det här var en eftermiddastur till och från Visingsö.


Sommarens sista dag har jag varit på en anställningsintervju. Vad roligt att jag fortfarande är intressant på arbetsmarknaden. Tjänsten som jag sökt är Personlig assistent. En mycket trevlig och gemytlig pratstund. Kan tänka mej att ta det arbetet om jag blir erbjuden. Kruxet är att tjänsten bara är på 43%.


September har mycket att erbjuda. I alla fall på helgerna. Båthelg om vädret tillåter. Hundkursen. Kräftfest hos vännerna. Skördefest och höstvandring på Visingsö. Förhoppningsvis kan vi sova i vår båt då. Bokmässa i Göteborg. Och när september är slut, så ska jag inte vara ledsen för det. 1 oktober är Vätterscrappen som Hildas Rum ordnar så fint. Vad kul!


Hör ni hur jag peppar mej själv för att inte deppa ihop denna sommarens sista dag? Det är ju alltid så svårt med brytningen sommar - höst. När jag accepterat läget, gillar jag hösten. Och förresten, idag köpte jag alla höstdofter på Yankie Candle ljus hos Anna K. c",) Det kan inte bli annat än mysigt.


Nu ska jag avsluta detta inlägg. Tack för du ville och orkade läsa allt.
Kram från ensomkallarseptförsensommarmånadsådetså

  

Av Anita - 30 augusti 2011 12:34

Hej vännerna!
Snart regnar vi bort, tror jag. Uscha, det är inget kul längre. Det räcker med att regnet håller på i två dagar så är jag så himla trött på det. Men vad göra? Gilla läget helt enkelt. Korta promenader med Ami och mysa inne.


Här händer den ena tråkigheten efter den andra. Ska det vara så ska det vara ordentligt. Sen kan vi vara utan sådant.


Något som muntrar upp mej är nyheten från Yankie Candle. De nya härliga höstdofterna.
  

Bild och text från Anna K nyhetsmail.

  • River valley
    En sval och lugn promenad vid floden. Med inslag av salvia, bärnsten och ek.
  • Vanilla satin
    En ny klassiker med doft av rik vanilj, romantiska blommor och sensuell sandelträ.
  • Nature´s Paintbrush
    En perfekt höstdag fångas i denna doft. Med frisk luft, kryddig trä och varm mysk.
  • Warm Spice
    En delikatess, klassisk blandning av vanilj, brunt socker, kanel och muskot.
  • Kitchen Spice
    Denna härliga doftblandning av apelsin, kryddnejlika, ingefära och kanel kommer att bli din favorit i köket

Anna K i Jönköping har fått hem alla härliga dofter. Jag måste dit och köpa småljus för att testa vilket som är bäst. Anar att det kan bli några av dem.

Var rädda om er och var rädda om varandra.
Kram från ensomtarpåstövlarochregnkappaochtrotsarregnet
  

Av Anita - 27 augusti 2011 21:43

Hej vänner!
Idag har jag varit på begravning. En kärleksfull och fin sådan. Familj, släkt och vänner kom för att säga farväl. En underbar människa som jag var personlig assistent till och som har lämnat spår i mitt hjärta. Hon har lämnat spår i mångas hjärtan. Alltid positiv och omtänksam. Hon var en livsnjutare. Gav aldrig upp. Det fick vi bekräftat av många som höll fina och vackra tal. Idag har det varit en känslosam dag. Men en fin dag. Som jag kommer att bära med mej länge. Alla samtal, allt vi gjorde tillsammans, minns jag med glädje. Hon var fantastisk och jag saknar henne mycket.

En av de fina sånger och psalmer som sjöngs i kyrkan var denna. "Du är det finaste".



Hon var alltid så tacksam. Det är precis vad jag är, för att jag fått vara med på en fin minnesstund tillsammans med hennes nära och kära.


Kram från ensomtarenbaravarasöndagimorgon

 

Av Anita - 26 augusti 2011 08:00

Hej vännerna!
En ny bok har kommit ut i handeln. Jag tror att många frestas att köpa den. Kul med lite nya mattips och recept. Priset är helt okej, tycker jag. Den är redan beställd och på väg till vårt hem.



Bokus har den för 108 kr om du har Medmera kort, annars kostar den 119 kr. Visst är det ett bra tips? c",) Fredagsmys gillar vi ju under hösten och vintern, eller hur?

Kram från ensomvistasiHalmstadmedkäratvillingsystern

 

  
Ett hem utan böcker är som en kropp utan själ.

Av Anita - 25 augusti 2011 11:35

Hej vännerna!
Mulen dag i Halmstad. Men det gör inte för vi är glada ändå. Vi myser och har det så trevligt tillsammans, söstra mi och jag. Det blir en sväng till stan för lite shopping. Ska se om jag kan hitta en rolig tuta till min cykel. Har haft en sådan i min ägo, men solen blekte min roliga anka och borta är den nu. Min gamla köpte jag i cykelaffären just här i Halmstad. Nåt kul måste man ha ibland. c",) Äh, jag har kul för det mesta. Men en kul tuta kan förgylla livet ytterligare.

Vad gott det vore att hitta lammkött att tillaga sådär gott som man bara gör med lammkött. Mmm. Och gott rött vin till det. Min kära Öa-vän bjöd på ett himmelskt vin. Det här. Det ska vi ha.

 


Fast det är mulet så åker vi förståss till Rickardo och äter hans ljuvliga Italienska glass. Mmm, mumma.
Vi lider ingen nöd, det förstår ni va?
Kram från ensomsaknarAmi

 

Av Anita - 24 augusti 2011 08:51

Hej vänner!

Det var magiskt vackert när jag åkte med färjan över till Visingsö igår. Sol, blå himmel och lugn sjö. Att cykla på Öa är ju fantastiskt. Den enda backen är väl den vid hamnen, tror jag. Nånting händer i mej när jag kommer till Visingsö. Det är så vackert, rofyllt och alldeles ljuvligt där. Att träffa tjejerna var precis så lyckat som jag väntat mej. Underbara och älskade allihop. Och god mat som alltid när käraste vännen ordnar till våra mysiga träffar.Tack underbara vän! 22.40 gick sista färjan till Gränna. Den tog jag och två tjejer som åkte bil. Cyklade hem i den stilla mörka sena kvällen. Tänk att en vanlig "sketen" tisdag kan bli såhär underbar. Det är lycka.

Nu packar jag färdigt för snart ska jag hämta syster Inger i Jönköping. Vi ska köra till Halmstad. Jag ska vara där några dagar. Vad härligt! Vi hoppas på att sammanstråla med Anna i Smålandsstenar på en fika. Hon jobbar och kör hit och dit. Vad kul att hon ska till just Smålandsstenar idag.

Halmstad är en stad som jag gillar. Dels för att Inger bor där. Anna har bott där och dels för att det är så vackert. Staden har så mycket att erbjuda. Och havet är havet. Alltid lika gott att få vistas på stranden. Vi hoppas att solen vill skina så det kan bli en stranddag.


Vackra bilder, eller hur?

Nehej, dags att sätta fart här.
Ha det gott alla. Var rädda om er.
Kram från ensomvillcyklamerpåVisingsö=kanskepåSkördefesten

  

Av Anita - 23 augusti 2011 15:40

Hej vännerna!
Min Öa-vän beställde kanonväder till idag. Vad duktig hon är! Det är ju underbart väder och Vättern ligger så stilla och fin. Vi ska ha tjejträff. Jabba, vad kul det ska bli. Känns gott att jag alltid är välkommen. Äkta vänner är lycka.



Kram från ensomtarcykelnmedmej

  

Av Anita - 21 augusti 2011 21:26

Hej vännerna!
Hoppas ni haft en skön söndag. Det har vi. Den molnklädda morgonhimlen sprack upp och det blev riktigt fint väder med sol och värme. Vad gott!


Ikväll har Martin hjälpt mej att montera en cykeldator och lampa på min cykel. Jag tvättade äntligen min lilla blå bil. Hon blev så fin. Cykeln ska jag använda på tisdag för då far jag över till Visingsö och ska träffa goa tjejer på en tjejkväll. Bilen ska jag använda när söstra mi och jag far till Halmstad på onsdag. Härligt. Stannar hos Inger några dagar. Måtte vi få en stranddag.

Hoppas ni alla får en bra vecka.
Kram från ensomharhoppomattfåjobb=harpratatmedblaOlja

 

Ps, idag fick vi kantareller av Annas pojkvän. Det blev en god sås till middagen.

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards