Anitas blåa blogg

Alla inlägg under mars 2007

Av Anita - 31 mars 2007 11:37

Hej igen!Vår stuga ska säljas. Så här står det i annonsen som är ute i tidningen idag:BESKRIVNINGStuga med unikt sjöläge som ger möjligheter till ett berikande sjöliv med båtar och olika vattenaktiviteter. Ett fräscht och påkostat fritid/åretrunt boende med ljusa och trevliga materialval, maskinellt fullutrustat i både kök och tvätt.PLANLÖSNING:Inglasad altan om ca 27 kvm med en härlig utsikt mot stranden. FÖRRÅD med lucka i golv till en mindre källare på ca 2 kvm. WC/DUSCH ljus och fräsch med toppmatad tvättmaskin, skåp med spegelbelysning. VARDAGSRUM med laminatgolv och vedspis. KÖK med matplats, spis, fläkt, kyl/frys ca 2 år, laminatgolv. TRE SOVRUM varav det ena med utgång till altan, laminatgolv. GÅRDSHUS:Innehållande isolerad gäststuga och snickarbod.Låter rätt bra, eller hur?Ha en go helg, vänner.Kramis från ensominserattalltharsintid

Av Anita - 30 mars 2007 22:13

Hej vänner!Vill bara önska er en skön helg med sol och värme.Jag är ledig och ska njuta. Vi ska fixa i stugan för på söndag är det visning. Håll tummarna för att det kommer många sommarstugesugna köpare. :o)Kram från ensomälskarsolen

Av Anita - 29 mars 2007 10:23

Hej alla!Våren är här, penséerna står i krukor utanför dörren, vårblommorna tittar upp ur vintervilan, fåglarna sjunger sin underbara vårsång, solen skiner och ger ny energi till vintertrötta människor. Motocyklarna får komma ut ur sin vintervila, bilarna kan tvättas ute. Snart kan jag cabba ner. :o) Trädgårdsmöblerna är på plats. Lammen bräker i stadsparken. Jag såg t om kor ute på bete igår. Fantastiskt! Tvätten kan hängas ut på tork. Men se upp för pollen. Jag ska förresten ringa om en allergispruta idag. Är allergisk mot björken och det med besked. Jag får astma och svårt att andas. Men en spruta gör susen. Jag slipper alla besvär.I går em avslöjade jag vem som planterat penséerna på jobbet. Hela dagen hade de funderat på hur blommorna kommit dit och om "Kommunen" hade blivit extra snälla. Så överraskade och glada de blev över att få veta.Idag är jag tråkigt nog inte i skolan. Jobbar mina sista heltidsvikarietider på äldreboendet. 12-20 idag och 8-15 imorgon. Sen blir det strötider ett tag. Vi ska göra nåt som vi aldrig gjort förut. Resa utomlands i början på Juni. Vår tanke är att om vi säljer stugan så kan vi resa istället. Det finns många ställen som vi vill se, och denna gång åker vi till Kroatien - Rabac. Nära Rovinj.För några år sedan var Rabac inte mer än en liten fiskeby med ett tiotal hus, några färgglada träbåtar och en pub där de lokala fiskarna samlades på kvällarna. Idag är det en välkänd badort med hotell, restauranger, barer och caféer. Och även om byn vuxit har den fortfarande behållit sin charm och småskalighet.Ha det gott i solen.Kram från ensomärledigihelgen

Av Anita - 27 mars 2007 20:07

Hejsan!
Jag är så trallande glad för det är så roligt att börja skolan igen. Vi går ihop med ungdomar som läser den 3-åriga linjen - Omvårdnadsprogram. Det är så himla goa tjejer. Flitiga och med yrkesvana redan. Och glad är jag för det har gått så bra med nya jobbet. Jag trivs och mår så gott efter varje stund med klienterna. Och de verkar nöjda också. Härligt!

Ska jag berätta en hemlis? Jag gillar att överraska.
Igår kväll satt jag och skrev en översikt på våra veckor i kursen. Tider, praktik, lov och klassrum mm. Den delade jag med mej av till klasskompisarna. Mycket uppskattat. Men nu till den bästa överraskningen. På Träffpunkten står det en betongkruka vid entrén. Tom. I em var jag och köpte underbara små penséer. Coconut Duet heter en sort, lila, vit med orange mitt. En mini orange och en mini med orange och lila. Jag smög dit och planterade när ingen var där. :o) Jag satte de orange och orangelila i mitten med 4 orange pinnar sådär häftigt uppstickande. :o) Och en ring med Coconut Duet. Jätteläckert. Synd att jag inte hade kameran med. Ska ta ett kort senare. Detta vet inte personalen om. Så när de kommer imorgon bitti och får se nyplanterade penséer blir de nog fundersamma. Busigt va?
Men oj så kul. Sån är jag. Hopp falleralla la.

Imorgon ska jag köpa till mej själv. Vilken lycka!
Kramis från ensomärpensétokig

Av Anita - 26 mars 2007 09:21

Hej alla!
Jabba, vad jag är glad denna morgon.
Nu är det nya "uppdrag" i mitt liv. Kursen i Utvecklingsstörning/Funktionshinder börjar idag. Vi ska gå både på ED Gymnasium och Vuxengymnasiet. 8 veckor håller kursen på. Åh, vad kul det ska bli! Extra glad är jag för en klasskompis från termin 1, kommer att läsa denna kurs. Vi blir bänkkompisar. Vad kul!

Inte nog med det. I em ska jag jobba på nya jobbet, Bst = Boendestödet. Ska till två personer idag och två imorgon. Detta jobb har jag velat ha länge. Hurra, vad det känns bra.

Idag är en bra dag! Och spännande.
Hoppas att din måndag blir bra också.
Stor kram från ensomdruckitjordgubbokiwitemums
Ps, jag missade lördagens Chokladfestival pga jobb. Snyft.

Av Anita - 25 mars 2007 07:11

Hej vänner!Vilken tur att jag ställde om klockan igår kväll.Annars hade jag försovit mej idag.....Sista helgpasset, 8-21. Det är mysigt att jobba helg.Hoppas att ni lediga får en skön söndag.Kramis från ensomvaknademedkoltrasten

Av Anita - 23 mars 2007 13:30

Hej vänner!Nu blir det inte tid för att skriva i bloggen på några dagar. Jag jobbar ikväll och hela helgen. Få se hur jag känner mej efter det. Tur att vi börjar kl 10.00 i skolan på måndag så det blir lite sovmorgon. :o)Bara en liten sak innan vi säger hejdå. Ett tips om du är sugen på fina visitkort mm. http://vistaprint.se har ett enormt utbud av mallar där du kan ändra färg och teckensnitt. Hoppas att du får en härlig helg.Kram från ensomköpteenblåpennaigår

Av Anita - 22 mars 2007 08:15

Hej igen!
Jag måste bara få berätta vad som är på gång.
Det är många bollar i luften när det gäller min sysselsättning. Nästa vecka slutar jag mitt heltidsvikariat på äldreboendet, men är kvar som timvikarie. Jag har vik på Träffpunkten (inom psyk). Ska jobba där på skollovet v 15 och i sommar bl a. Igår ringde de från Boendestödet på samma omr och frågade om jag ville hjälpa dem. Vilken lycka! Fördelen är att jag känner många av dem som jag ska jobba hos/med, för de besöker träffpunkten. Jag har fått tider att jobba nästa vecka. Jättekul! Två POL tjänster ska ut inom Intergrerad Väster, där dessa ställen ingår. Jag vill så gärna ha en av de tjänsterna. Har goda referenser så jag kan ha tur. :o)

Där är jag just nu. Hänger du med? Det ÄR mycket nu. :o)
På måndag börjar jag en Profilkurs i utvecklingsstörning/Funktionshinder. Den är på 8 veckor inkl praktik på 4 veckor. Det är en kompletterande kurs till Omvårdnadsprogrammet som jag nyss läst. Det ska bli himla kul och intressant.
Och jag breddar mitt kunskapsområde i Undersköterska yrket.
Till hösten blir det ett gravvik på äldreboendet. Har pratat med chefen om intresset för den tjänsten. Och ..... inte nog med detta. För att gardera mig söker jag den nya Skötarutbildningen som är på två terminer och startar i aug.

Ska erkänna att t om Peter, min sambo har svårt att hänga med i svängarna. Men roligt är det. Tänk, jag som var så orolig för att jag inte skulle få jobb.

Idag är jag ledig, men ska till gyn för cellprov och sjukgymnast för behandling. Sen blir det besök på AF för att berätta mina planer. Lite shopping. Vill ha ny pärm och kollegieblock till skolstarten. :o)

Ha en bra dag vänner.
Kramis från ensomfårlärasigjonglera

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<<
Mars 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards