Anitas blåa blogg

Alla inlägg under september 2011

Av Anita - 30 september 2011 22:05

Hej vännerna!
Hösten är här.  Luften är klarare.Träden har ändrat färg. Det är vackert. De senaste dagarna har varit varma som sommar. Underbart! Faktiskt helt otroligt. 30 september och uppåt 25 grader. Långbyxorna får vänta ett tag till.

  
Kvällssolen över Vättern. Badbryggan är upptagen.

Sommaren är slut. Och vi med den... Nej, jag bara skojar. Så är det ju inte alls. Det är mysigt med höst. Speciellt om det händer roliga saker mest hela tiden. Förra söndagen var vi på Bokmässa. Imorgn blir det Vätterscrappen i Tenhult som Hildas Rum anordnar. Pyssel hela dagen och kanske hela kvällen. Vi får se hur länge vi orkar med. Det ska bli himlans kul att träffa alla pysslande tjejer. Få inspiration och idéer. Kanske gör jag väldigt lite eller så gör jag väldigt något. :o) Jag ska mest njuta av att vara där. Prata, fika, äta, kolla demos och titta vad alla andra gör. Packar med material men begränsar det en hel del.

Nåt som också förgyller hösten är Idol. Vad kul det har varit att följa alla blivande idoler till var de är idag. 11 st tjejer och killar som ska tävla om Idol titeln. Tror det kommer att sändas på fredagskvällarna. Det blir extra fredagsmys då. Jabba!


Hoppas ni alla får en trevlig och härlig helg.
Var rädda om er.
Kram från ensomgillarattÖavännenochGrännavännenskamedimorgon

 

Av Anita - 29 september 2011 22:20

Hej vännerna!
Idag har vi haft ett strålande väder med molnfri himmel och sol. Varmt och skönt som en sommardag. Underbart! Ami har badat i Vättern men inte jag. Brr. Vi har tagit sköna promenader längs vattnet. Jag älskar det!

Idag kunde jag ju sitta ute och njuta av solen samtidigt som arbetet pågick med att rensa allt det här.


  
Trattkantareller i mängder. Våra snälla grannar har ringt på dörren. och frågat om vi vill ha svamp. Självklart. Det är ju lyx för oss som inte plockat en enda svamp. En papperskasse full  och någon dag senare, en plastkasse full med underbar svamp. Jo, jag tackar. Förresten hur ska man kunna tacka tillräckligt? Fast jag tror de förstår hur glad jag blev.  c",) Imorgon ska jag gå bort till dom med en nybakad äppelpaj. Tror det uppskattas. En del av svampen ligger på tork och en del har jag förvällt och frusit in. Mums att ha i vinter.


Hoppas det blir en lika skön dag imorgon.
Stor kram till er alla från ensomskapåroligheterpålördag

 

Av Anita - 28 september 2011 22:24

Hej vännerna!
I brevlådan hittade jag det här kortet. Glad blev jag. Att vara en vän och bli uppskattad för det, är lycka. Att ha vänner är en rikedom.


  
Tack underbara vän för detta fina kort. Det värmer mitt hjärta. Kurr.

Ta hand om varandra.
Kram från ensomfickbesökavkäradotternidag

  

Av Anita - 27 september 2011 09:05

Hej vännerna!
Min filofax byttes ut till en Personlig almanacka. Såg någon på nätet som köpt en och fick habegär direkt. Året var 2007. Varje år har det blivit en ny almanacka. Med olika design. Det nya nu är att man kan välja egen bild att ha på omslaget. Jag är helnöjd. Kommer aldrig köpa nåt annat.


Här kommer några bilder som jag lånat av Anders på hans fina hemsida. www.personligalmanacka.se


      

Blir du sugen? Du kanske behöver en ny till nästa år? På personlig almanacka kan du "bryta" året som du vill. Du kan alltså köpa en med Okt 2011-Okt 2012.


På mässan fick jag några stycken värdekort á 35 kr som jag får dela med mej av. Är det någon av er som vill ha? Skriv en kommentar i så fall så lottar jag ut dem. Visst är det bra? c",)

 

Kram till er alla från ensomäntligenskatillfrissanidag=nyfrissapålandet

 

Ps, här är de två senaste av mina fina.

     

Av Anita - 26 september 2011 11:14

Hej vännerna!
Vi hade en underbart rolig och lyckad dag på Bokmässan igår. Gjorde ett fikastopp på vägen dit. Satt ute och smaskade på underbara mackor, mumsiga bullar och smaskiga muffins. Hembakat. Mums!


Det blev så himla lyckat på mässan för vi alla fyra fick våra önskade böcker signerade av favoritförfattare/artister.

Anna köpte Maria Montazamis bok och fick den signerad. Och en liten pratstund. Vad kul! Marias bok är fantastiskt läcker och inspirerande. Det var mycket folk i montern och lång kö till signering. Maria är populär


Lisbeth blev glatt överraskad när hon fick veta att Rikard Wolff skulle hålla miniseminarium. Och att hon kunde få hans bok signerad. Hon var sååå nöjd. Vi lyssnade till hans "prat" och sånger och blev väldigt berörda. Han lämnade ut sej och delar av sitt liv som vi inte visste något om tidigare.


Birgitta blev överlycklig när hon fick se Björn Hellberg. Hennes sambo har läst alla hans böcker och nu kunde hon köpa och få den senaste signerad. Vi trodde att hon kände Björn för det var ett hjärtligt möte. men så var det inte alls. :o) De hade en lång trevlig pratstund och han presenterade sin fru för Birgitta. Hi hi. Det ska va goa glada Birgitta till det.


Jag hade en enda bok som jag ville köpa och få signerad. Stefan Einhorns nya bok. När vi hade kollat lite på mässan sökte jag upp Forums monter. Där berättade de att Stefan inte skulle närvara nåt mer på mässan. Snyft MEN just när vi pratade var han på en gudstjänst. I V-hallen. Efter den skulle han signera sina böcker. Jag lämnade tjejerna och småsprang till V-hallen, hittade fram till platsen där han skulle vara. Han kom precis ut från lokalen och jag fick boken + en pocket signerad. Jag tackade för allt fint och bra han skriver och berättade att från boken "Medmänniska" hade jag en muntlig bokrecension i klassen. (När jag var färdig med den satt nästan alla tjejer med tårar i ögonen. Vår lärare blev mycket berörd). Vi pratade lite om hans nya bok. Den ska jag börja läsa ur idag.


Vi träffade andra författare. Martina Haag, underbara människa. Katerina Janouch som Lisbeth gått i samma skola med. :o), Per Morberg, glada härliga kockkille. Karin Brunk Holmqvist, skånska pensionärsdam som skriver underbara böcker. Elin Ek med sin nyskriva Supertanten. Anna Bowaller.


Tur att vi hade med oss fika. Det ÄR varmt och trångt på sina ställen. Vi svimmade en liten stund, men hämtade upp ny energi med dryck, choklad och bulle. :o) .


Jag köpte även andra böcker som jag känner mej nöjd med.

  1. Niceville av Kathrin Stockett - pocket
  2. Alberts sista önskan av Mitch Albom - pocket
  3. Vägar till visdom av Stefan Einhorn - pocket, signerad
  4. Svinajakten av Anna Bowaller - pocket - signerad
  5. Överenskommelser av Simona Ahrnstedt - inbunden och fynd
  6. Supetanten av Elin Ek - signerad
  7. Italienskt hemma hos Johanna av Johanna Westman - fynd
  8. Monikas bästa menyer, höst av Monika Ahlberg - fynd
  9. En dag av David Nicholls i excess format. Perfekt semesterbok.
  10. Geim av Anders De La Motte i excess format. Nytt kul och häftigt format.

Billiga julkort av Jan Bergelind köpte vi och härliga kort av Laila Wikström var ett måste. :o)


Avslutningen på den här dagen gjorde vi i Borås. På den bästa Thai restaurangen jag nånsin ätit på. Thai Silk. Faktiskt snäppet bättre än Chili Thai i Jönköping. Tycker jag. Nyrenoverad och så himla snyggt och vackert. En meny med rätter som jag aldrig sett innan. Het thai oxfilésallad. Inbakad kycklingfilé i palmblad, Tigerräkor med mango och caschewnötter. Mmm. Vi åt goumetbuffé. Titta på deras hemsida. Den visar mycket av det goda. Jag lovar, det kommer bli fler besök till Borås och Thai Silk. Underbart!


Tack goaste vänner och dotter för en underbar dag och kväll. Nu blir det Bokmässa som tradition varje år. Jabba!

Kram till er alla från ensomskautisolskenet

  

Av Anita - 25 september 2011 07:08

Hej vännerna!
Dagsformen är bra. Dryck och energigivande ätbart packas ner i väskan. Likaså lappen med anteckningar jag gjort. Vilka montrar jag vill besöka, vilka miniseminarium jag vill lyssna på. Vilka signeringar som görs.

Jag ska leta efter Stefan Einhorn för att få hans nya bok signerad. "Änglarnas svar". Och så ska jag söka upp Anders på "Personliga almanackan" för att tacka för den bästa som finns på marknden. Jag var med från början och tipsade om plastfickorna. 

In i duschen nu Anita. Skynda skynda för snart ska vi åka.
Kram till er alla från ensomtroligenlottarutenbokimorgon

  

Av Anita - 24 september 2011 12:29

Hej vännerna!
Imorgon ska vi åka till Bokmässan i Göteborg. Jabba, vad roligt det ska bli. Anna och jag har som tradition att åka dit varje år. Men de senaste två åren har vi hoppat över. Av olika anledningar. Så det ska bli extra roligt att vara med i år. Extra extra roligt blir det för två av mina goa vänner på Visingsö ska sällskapa oss. En av dem har aldrig varit på Bokmässan och en av dem har varit där en gång för sådär 13 år sedan. Vi ska ha en himlans trevlig dag tillsammans.

Har faktiskt inte tittat ut vilken bok jag ska köpa. Brukar ju köpa åtminstone en som författaren signerar. Det kommer vara många författare där. Många nya böcker släpps. Och oftast blir det i samband med mässan. Nåja, jag hittar säkert nåt. c",)


Tjejerna som ska med på mässan fick varsitt kort. Nästan likadana.


 
På insidan skrev jag några tips till Bokmässan.

 
Stämpeln är från Kortmakaren. Papper Maja Design - Vänner.


Idag skiner solen och det är underbart väder.
Hoppas ni får en trevlig helg alla.
Kram från ensomtackarförerakommentarer

  

Av Anita - 22 september 2011 21:50

Hej vännerna!
Jag som trodde att ni skulle gilla de blå polkagriskäpparna. Hi hi. Nåja, jag blev glad över att hitta dom i alla fall.

Vi har ljuslyktor på golvet mot fönstret. Det är vackert för ljusskenet speglar sej mot glaset. Men... när vovven Ami leker, så händer det att hon springer på de där fina lyktorna. Från Ikea. Tre av dem har spruckit. Inget kul att ha dem då. Tänkte att jag kunde använda själva hållaren till nåt.  Har funderat ett tag. Och rätt som det var fick jag en snilleblixt. Det händer ibland. Jodå.
En servett, en lamineringsmaskin, lamineringsplast och vad blir det då?

 

Inte så dumt, eller hur? Den blå fick flytta ner i mitt pysselrum och de söta rävungarna passar så bra i rummet uppe. Servetten är bara i ett skikt, så ljuset lyser igenom. Väldigt mysigt och vackert. Egentligen behövs inte hållaren till. Det är ju fint att bara ställa den som den är. En glaskopp till värmeljuset har jag ställt i. Vill inte att det ska börja brinna här i huset. Urp! Motiven kan jag variera efter årstid och högtid. Visst är det bra?


                       Jag tycker den är jättefin. Blått och ljuvligt motiv.


Kram till er alla från ensomkanskeskaordnaservettbytarträff:o)

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards