Anitas blåa blogg

Alla inlägg under januari 2009

Av Anita - 31 januari 2009 06:44

Hej vännerna!

Trött, sovit dåligt, tidig morgon, mörkt ute, ny energi?, hm, ska jobba 8-20, hur kul är det?, jodå, det blir kul, ska bjuda på tårta......

Kram från ensomhoppasattnifårenbralördag

Av Anita - 30 januari 2009 19:32

Hej vännerna!

Iväg for en 49-åring och hem kom en 50-åring. :o) Så det kan bli.

Jag är så himla nöjd och glad för alla underbara grattishälsningar här i bloggen, på sms, i telefonsamtal och i brevlådan. Tusen tack alla! Gulle er. Och jag har blivit glatt överraskat att få några rader från vänner som aldrig skrivit i min blogg innan. Ni överraskade verkligen. Länka gärna med mailadresser nästa gång så jag kan kontakta er. I brevlådan låg ett (bara ett?) kort. Som jag blev jublande glad över. Vännen Cathrin har gjort ett personligt kort till mej. Kurr! Ja, det är blått, det är en båttokig tjej där och så simmar det delfiner i vattnet. Kolla!


Cathrin har gjort en fiffig vikning på kortet. Såååå fint. Tack tack tack!

(Vi såg inga delfiner på havet)


Det blev reportage om mej i Jönköpings-Posten. Och käre tid, jag hamnade visst på framsidan också. Med en bild på en glad Anita. Där står: Båtsemestrar är Anitas passion - Säg sommar så säger Anita Svensson på Skänkeberg båtsemester. Vad hon förr uppfattade som tråkigt och händelsefattigt har blivit en passion. 50 år gammal (i morgon) kan hon inte tänka sig ett bättre sätt att utnyttja sin sommarledighet. Ja, sen är det nästan en helsida på Släkt & vänner sidan. Med två foton och lite om mitt båtintresse, bloggen, kortmakeri, min utbildning, jobb. Lite om vad som varit i mitt liv. Bara lite. Ett trevligt reportage. Jag har fått många synpunkter om att det varit just det. Trevligt reportage. Det känns lite märkvärdigt ska jag erkänna. Lite mallig och stolt är jag. Det kan man väl få vara? c",)

Vi har haft en underbar semester. Det är ju som trolleri att stiga av flygplanet och befinna sej i sommarvärme fast det är januari månad. Oj, vad vi har njutit. Verkligen. Bara fått vara. Badat i havet och solat på sköna solsängar. Latat oss. Åkt båt. Ätit gott och gjort många bilutflykter. Gran Canaria har ju fantastiskt mycket att bjuda på. Okej, där finns svenska menyer och svensktalande spanjorer. Det känns väldigt mycket turistställe, men vadå, man får sol och bad. Det är det viktigaste. Och frihet är ju faktiskt att ha en bil att kunna vidga sina vyer med. Då blir semestern så mycket mer.

Nehej, nu ska vi bänka oss till Let´s Dance. Borta bra men hemma bäst.

Kramis från ensomskajobbahelahelgen

Ps, jag ska flyga luftballong. Hurra! En av mina önskningar är uppfyllda. Fick denna äventyrliga present av min älskade Peter.

Av Anita - 27 januari 2009 16:58

Hej vännerna!

Tack för alla goa hälsningar. Vad glad jag blir. Glad blir jag också av att hitta ett Sunwing som har "svenska" tangentbord. c",)

På förmiddagen var vi på marknad och nu gästar vi som sagt Sunwing Arguineguin. Här tar vi oss friheten att låna solsäng och pool gratis. Solen skiner, himlen är blå, vattnet är skönt och maten god. Vad mer kan man begära? Ibland är det skönt att ligga på sandstranden, ibland gott med poolen där toa och restaurang finns i närheten. Och internet. Här bodde vi för 14 år sedan. Peter fyllde 40 år då. Wow, var tar tiden vägen?


Vårt lägenhetshotell är fint. Men vi har fått uteplats med ingen morgonsol, ingen eftermiddagssol och ingen kvällssol. Urp! En lägenhet på markplan, ja vi känner inte för att vara där mer än nödvändigt. Tur att vi har bil och kan åka vart vi vill på ön.

Solen är helt otrolig stark här. Första soldagen låg vi 3 timmar på stranden. Och brände oss rejält. Usch, så dumt! Igår hade vi en bilåkardag och kollade lite olika platser. Gran Canarie bjuder på väldans många olika platser och för olika behov. Peter och jag föredrar de lite mindre ställena. Som Puerto de Mogan. Fantastiskt vackert. Och väldigt mysigt. Med båthamnen som centrum.


Imorgon är en annan dag. Och då kommer jag över strecket. Numera blir det 50+. Hm, det känns ändå rätt okej tycker jag.

Tack till er som redan skickat grattis-sms. Gulle er!

Nu ska jag ut till solen och Peter igen. Förresten vi delade en stor dessert med jordgubbar, grädde och glass. Mums! Det får vi minsann inte äta förrän i Juli månad hemma.

Ha det gott alla.

Stor kram från ensomvillstanna1veckatill

Av Anita - 24 januari 2009 19:21

Hej alla!

Vill bara skriva en liten rad och en halsning fran Gran Canaria. Helt fantastiskt att vara har. Det var en seg flygresa. Pga tankstopp i Madrid tog resan ca 7 timmar. Kom fram till hotellet vid 24-tiden.

Idag har vi varit mesta tiden i Puerto de Mogan. Underbart!

Imorgon blir det stranden om vadret tillater.

Kram fran ensomnjuterifulladrag

Av Anita - 23 januari 2009 11:34

Hej vännerna!

Nu bär det iväg till Norrköpings flygplats och sen vidare mot Gran Canaria. Om ni vill vara med och fira min 50-årsdag, så bor vi på Vings hotell Miami. c",)

Ha det gott alla.

Stor kram från ensomkommerhemomenvecka

Ps, ni som läser J-P, kolla på familjesidan i början på veckan.



Av Anita - 22 januari 2009 23:03

Hej vännerna!

Det blir inga fler "Bara Jag" kort ikväll. Nej, jag har bara inte haft tid. Det har hänt andra roligheter må ni tro. Kära dottern satt här i soffan med pappan när jag kom hem efter jobb och anställningsintervju. Jabba! Vilken underbar överraskning. Hon ville fira sin mamma på födelsedagen som inträffar när vi är bortresta. För er som inte vet, så bor hon i Halmstad. Och hur lätt är det då att träffas sådär spontant. Nåväl, hon hade bokat bord på restaurang i stan. Vad trevligt och vad gott!


I present fick jag en underbar och mysig fotobok. Jag är överlycklig!


      

Hon har samlat bilder från några av våra resor och härliga upplevelser.

En ljuvlig bok i blått, turkost och limegrönt. Wow, den bästa present jag fått på länge. Tack tack tack!


Nu måste jag sova, för nu tyar jag inte mer ikväll.

Natti fnatti vi hörs imorgon.

Kram från ensomnästanpackatklart

Av Anita - 21 januari 2009 23:53

Hej vännerna!

Jag blev så himla sugen på att vara med och göra ordkort. Myamia har ett projekt som jag inte kan säga nej till. Att samla ord på kort i 52 veckor. Alltså hela året 2009. Ett ord i veckan. Som är personligt för mej. Som betyder nåt för mej.

Som jag får känslan av att vilja skriva.


Mitt första kort för att presentera projektet "Bara jag", blir en jeansficka som skulle kunna vara fylld med ord. Jag plockar ur orden, ett för ett. Det här bli kul och spännande. Jag gillar ord.


       

Framsida                                   Baksida med några ord som är "Bara jag"


  

    Mitt första ord - Hopp

  

    Baksidan


Mina kort kommer att vara blå, i alla fall de flesta. Jag gör hål i kortet för att knyta ihop min ordsamling. Jag ligger efter med några veckor. Ska försöka göra dem imorgon. Om jag hinner.


Oj, nu måste jag sova. Börjar jobba kl 07.00 imorgon. Puh!

Gillar inte de där tidiga morgnarna.

Kramis från ensomharsettBenjaminButtonsotroligalivpåbio=bra

Av Anita - 20 januari 2009 11:46

Hej vännerna!

Vilken underbar härlig känsla det är att packa ner sommarkläderna i resväskan. En lyckokänsla som känns i hela kroppen. Men nu får jag avbryta den känslan och bege mej ner till Vättern. Där vill tidningsfotografen ta kort på mej. Urp!


Ha en bra dag alla.

Kram från ensomönskaratttvillingsysternfickvaramedpåkortet

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards