Anitas blåa blogg

Alla inlägg under april 2009

Av Anita - 29 april 2009 21:39

Hej vännerna!

Det är mycket nu. Men det är roligt. Jag jobbar på i Gruppbostaden och trivs himlans bra med det. På fritiden planerar vi för vårt hus i Gränna. Vi har varit i Gränna flera ggr den sista tiden. Till 95% är det klart vilken byggfirma som ska hjälpa oss med renoveringen. Vi ska ha tag i målare och snickare. När vi fått klartecken där, så sätter vi igång och väljer fönster, dörrar, innetak, glasparti med skjutdörrar, trappräcke, balkongräcke och lite annat smått och gott. Det mesta är valt, men vi ska göra några finjusteringar. Ikväll har vi varit i huset och mätt och tittat tillsammans med "byggaren". Får vi som vi vill, kommer det att blir så fint.

Vi njöt förresten av en god räkmacka i vår båt ikväll.


Jag hinner inte pyssla ett dugg. Lite tråkigt, men det kommer nog. Är ledig fre-sön och ska ta med mej lite motiv att måla åtminstone. Vi ska tillbringa helgen i ..... ? Just det. Polkagrisstaden - Gränna.


Numera kanske det bara blir varannandagbloggning. Få se vad jag hinner

och orkar med. Må så gott alla.

Kram från ensomhoppaspåfintväder

Av Anita - 27 april 2009 20:16

Hej vännerna!

Såhär såg det ut i MoA när vi kom till henne idag. Förra söndagen satte jag vitsippor i kruka och de blommar fortfarande. Helt otroligt. Det kan bero på att det är svalt i ruffen just nu. Vättern är ju inte varm precis så här på försäsong. Idag har vi haft en härlig dag. Jag strövade lite på shoppinggatan innan jag gick ner till hamnen. Underbar tanke att vi snart ska bo i Gränna igen.


Kram från ensomlängtartillMoAhelg



Av Anita - 26 april 2009 21:15

Hej vännerna!

Här är jag igen. Nu är min långa jobbarhelg över. Inte så kul att jobba vid såhär fint väder och inte kunna vara med i hamnen med sambo och vänner. Men tack vare att jag trivs med mitt jobb så är det ju rätt okej ändå. Igår promenerade vi till torget och alla boende som var med, köpte sig varsin vacker blombukett. Härligt! Vi hittade vackra saker som företaget, All time Design, säljer. Jag köpte en väggljusstake med texten - Man kan sola sig i en varm tanke en hel dag. Och en skylt med texten - Är och hälsar morgonen välkommen Underbara, eller hur? Jag gillar ord och texter och nu har det blivit en stor trend. Hm, jag vill ha mer från denna butik. De kommer till torget i Jönköping emellanåt. Vad bra! Den här vill jag köpa då. Och den här fina Fototavlan. Och kanske någon blomsterskylt.


Imorgon är jag ledig och på tisdag jobbar jag 16-20. Åh, vad jag ska njuta av sol och härligt väder. Vi åker till MoA och Gränna imorgon. Där ska vi bl a sitta och planera för kommande renovering. Allt vi ska välja och beställa snarast. Det blir kul.


Hoppas att ni haft en underbar helg.

Kram från ensomfunderarpåtapetochfärgvalirummen

Köket är i valnöt med himmelsblå kakel. På väggar och golv. c",)

Av Anita - 24 april 2009 23:39

Hej vännerna!

Jag jobbar natt här på gruppboendet. Det är första gången för mej. Och det känns väldigt bra. Vi har haft myskväll med "Så ska det låta" och fika. Nu sussar alla så gott och jag ska snart krypa ner i sängen jag också.

Natti fnatti kram från ensomtrivshimlansbrapåjobbet

Av Anita - 23 april 2009 21:47

Hej vännerna!

Jag har varit ledig idag. Det passade bra för då kunde jag följa med Peter till Hajom för att titta på skjutdörrar. Mycket roligare än det låter. Var det att se konstruktionerna på skjutbara glasdörrar. c",) Vi ska byta ut en 8 meters vägg med fönster till glasparti med just skjutdörrar. Och då ska Hajom vara bäst. Det blev vi helt övertygade om, när vi fick info av personalen där. Det kommer att bli så himla fint på vår övervåning med öppningsbara glasdörrar ut mot balkongen och ut mot den fantastiska utsikt över Vättern och Visingsö som vi har.


Peter borde kalla sej idékläckare för han är otrolig till att komma på bra lösningar i huset. Vi kollar kataloger och kläcker idéer. Jabba, vad kul det är. Ytterdörrar, garageport och innedörrar köper vi troligen från Snickarper. Så många snygga och läckra att välja på. Men nu vet vi vilka vi vill ha.

Vi ska byta trappräcke i hallen och på balkongen. Kanske har vi bestämt oss där också. Det kan bli ett matchande på entrétrappan också. Fattar ni hur kul vi har? Just nu är vi i ett drömläge. Gott om tid att planera. Och gott om tid att beställa div material och inredning.


Efter Hajom drog vi till Halmstad och överraskade dotter Anna som öppnade nyrenoverade Hemmakväll idag. Ja, hon hade personal med förståss. Så fantastiskt fint det blivit. På vägen till Halmstad stannade vi till i Laxbutiken i Heberg och åt gudomlig laxmiddag. Rekommenderas varmt.


Idag är det Världsbokdagen. Jag har inte köpt någon bok, men jag har skänkt bort en del. c",) Igår var jag på Curenstams med en stor kasse fräscha pocketböcker. De kanske har överraskat kunderna med en bok idag.  Några vänner var här ikväll och valde böcker ur min "inteibokhyllanlängre" samling. De fick med sig en hel kasse hem. Vad bra!


Nu väntar en jobbarhelg inkl fredag em/kväll och natt. Hoppas att vi kan vara ute och njuta av det fina väder som utlovats.

Kram från ensombesökteMiMasScrapbookingbutikiHalmstadjabba!

Av Anita - 22 april 2009 11:51

Hej vännerna!

Hur har ni det? Hoppas att ni har det bra. Jag ska jobba i em/kväll. Snart ska jag iväg och köpa penséer till henne jag är fadder åt. Hon älskar blommor och jag ska överraska henne med lite ögonfröjd. Då blir hon glad.


Jag har fått hem några stämplar från Elzybells i England. Smaka på den här:


Visst blir man sugen på smaskigheter? Vad är flapjacks? Black forest gateau?

Jag funderar på hur layouten ska vara på ett kort med denna text.

Är det nån som får en idé? Jag tar tacksamt emot sådana. c",)


Kram från ensomnjuteravsolljuset

Av Anita - 21 april 2009 23:02

Hej vännerna!

Vad ska jag blogga om ikväll då? Inte vet jag. Alltså skriver jag inte mer än det här.

Hoppas att ni haft en bra dag alla. Det har jag.

Nattiskram från ensomhardåligtmedtidattpysslajustnu

Av Anita - 20 april 2009 22:35

Hej vännerna!

Nu är MoA i sjön och vi hade en bra färd på Vättern igår. Åh, vad det känns gott och roligt att båtsäsongen är igång. Fler båtar kommer i sjön kommande helg. Det är tur, för det är ju inget roligt att vara ensam båt i hamn. c",) Glada var vi, för dotter Anna och pojkvän kom på fika i MoA. Och våra vänner överraskade med att välkomna oss i hamn. Kul, kul.


Idag var jag på återbesök hos min läkare. Det var ett positivt besök. Hon gladde sig åt mitt "snabba" tillfrisknande. Imorgon börjar jag jobba full tid igen. Härligt! Pollenallergin med astma gör sig påmind emellanåt, så jag fick medicin mot den. Vad bra!


Ja, sen städade jag ur kökssåp. Kaffekoppar som aldrig används ska till loppis. Likaså glasfat. Servis som är kantstött slängs. Slitna ugnsformar slängs. Jisses, vad skönt det är att städa ur och göra sig av med grejor.


Då blir det ju inte så mycket att flytta med till Gränna i aug-sept. Jodå, nu är det klart. Vi skrev kontrakt ikväll. På vårt hus i Gränna som vi ska köpa och på vårt hus här som vi säljer. Himla smidigt när samma mäklare tar hand om alltihop. Vi är så nöjda och vi är så himla glada. Hurra! Vi ska flytta till GRÄNNA. Äntligen, säger jag för det har jag velat länge. För Peter har lusten och viljan att flytta vuxit fram lite i taget. Nu är han väldigt positiv till flytten. Hurra!


Vi stannade till hos våra Grännagrannarvänner och firade med en liten skvätt champagne. Såklart! Nu ska vi bo på samma gata. Jabba, vad kul!


Var inte oroliga för att jag har för mycket omkring mej just nu. Det är då jag trivs allra bäst. Och jag blir klokare för var dag som går. c",) Inte jaga upp mej och inte ta åt mej för mycket sysslor. Bromsa mej själv när jag ska ta hand om andra och glömmer att ta hand  mej själv. Vara självkritisk och vara mer förstående för olika situationer.


Nu ska jag sova. Undra om jag inte kommer att drömma om Gränna. c",)

Natti fnatti kram från ensomskahajätteblåbäriträdgården




Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards