Anitas blåa blogg

Alla inlägg under juli 2008

Av Anita - 27 juli 2008 19:00

Hej igen vänner!

Mmm, rosévinet kan jag rekommendera. Se nedan.

Hur gott kan man ha det egentligen? Vi körde till kompisarna som låg vid Kyrkogårdsön, igår. Blev bjudna på lunch på en av båtarna. Mums!  Bad från båtarna och snack med tjejerna på vår badbrygga. Så underbart! Senare på kvällen, efter lite siesta, blev det grillning på klippan med underbar utsikt. Vi njöt av solnedgången och bara kände oss så glada och lyckliga över att få uppleva sånt här.


Idag har seglarna kört vidare till Hjo. De ska vara med på Vättern Kors och Tvärs . Vi ska till Hästholmen på onsdag och se när alla båtar kommer in. Det är ca 90 anmälda och vi får se hur många som ställer upp i tävlingen. Ska bli kul att följa dem på färden.


Vi har just badat (nakna) och torkat oss i solen. Det är 23 grader i vattnet här i skyddad vik. Inte en enda båt i sikte. Jo, det gömmer sig en segelbåt bakom en liten ö en bit bort från oss. c",)

Imorgon stannar vi här till framåt middagen, sen åker vi nog vidare till Vadstena.


Hoppas att ni har det underbart i värmen.

Kram från ensomintekanhadetbättre



Av Anita - 25 juli 2008 06:29

Hej vänner!

Men vad säger ni om vädret? Är det inte helt fantastiskt? Är det inte max sommarkänsla? Är det inte liiite för varmt på vissa ställen? Är det inte underbara ljumma kvällar? Glassväder, badväder, fikaute väder, båtväder... Chilla väder. Vadå!?

Chill out-trenden uppstod i England i början av 1990-talet då innefolket behövde varva ner efter att ha dansat hela natten. Efter ett tag växte trenden och blev ett eget begrepp med egna anhängare, egen musik och egna diskussionsgrupper på internet. Det har blivit trendigt att inte jobba över så ofta, utan i stället ta det lugnt med lite lättlagad mat och lite vin. Att chilla har till och med blivit ett etablerat ord i det svenska språket./Text lånad av Vinguiden.

I em ska jag hämta min beställda BiB, Chill Out Shiraz Rosé. (Fruktig och smakrik med toner av hallon, björnbär och körsbär. Lång eftersmak med inslag av örtkryddor). Tror det är jättegott. Jag gillar Rosévin, speciellt när det är sommarväder med värme. c",)


I kväll åker jag bussen Jönköping-Mjölby-Vadstena-Motala. Åker 18.45 och är i Motala 21.55 Inte så dumt va? Skönt att sitta och koppla av på bussen. Lyssna på Storytel i mobilen... Jag har fått tips om inläst bok av söstra mi, Martina Haags nya.


Nu är jag ledig några veckor. Ska bli sköööönt.

Ha det gott i sommarvärmen.

Kram från ensombaradrickervinihamnintepåsjön




Av Anita - 23 juli 2008 23:43

Hej igen!

Vilken dag! Helt fantastiskt sommarväder. Precis sådär som vi vill ha det. Sol, värme och stilla bris. Underbart! Så länge det varade... för jag har åkt buss från Motala till Linköping. Byte där till buss som körde mej till Jönköping. Nu är jag hemma och ska snart krypa i säng. Jobb i två dagar, sen reser jag tillbaka till Motala och Peter. Få se om jag tar bilen eller bussen.

Hoppas att ni har tillfällen att njuta av värmen.

Ha det så gott.

Kram från ensomredalängtartillPeter


Av Anita - 21 juli 2008 21:25

Hej vänner!

Idag har vi kört i solsken och på lugn sjö till en av alla öar i norra Vättern. Det här är vårt paradis. Vattnet är grönturkost och det ser ut som en lagun. Vi är fyra båtar och imorgon kommer fler Gränna vänner. Vad kul!

Jag har köpt med krondill för vi ska fiska ..... Det verkar finnas gott om. c",)

Här stannar vi till ons förm, sen måste vi dra oss neråt Motala för där ska jag åka bussen till Jönköping. Hur kunde jag vara så snäll och lova att jobba torsdag och fredag? Ja, jag vet inte hur det gick till.


Må så gott.

Kram från ensomskaanslutamejtillvännernapåklippan

Av Anita - 20 juli 2008 15:32

Hej vänner!

Hur har ni det? Regnar det på er? Oj, här i Karslborg har det regnat hela dagen och det kommer säkert att fortsätta resten av em/kväll. Men vi har himlans trevligt ändå. Det finns ju bra kläder för att vistas ute i det blöta.


MoA har varit charterbåt idag. Tog med vännerna på en tur till Forsvik. Där har vi handlat lite i turistshoppen. Killarna var på Forsviks Bruk och tittade på bygget av hjulångaren Eric Nordevall II. Ångaren skall bli en replik av Eric Nordevall som byggdes 1836 och 20 år senare sjönk i Vättern.


Jag gjorde en hallonpaj med vaniljsås som vi mumsade på efter dessa aktiviteter. Mycket uppskattat. Och gott.

Vad mysigt att göra en utflykt sådär. Båtplatsen reserverade vi, så den fanns kvar när vi kom tillbaka. Himla bra. Vi är kvar här i Karslborg någon dag till. Sen får vi se vad det bär av.

Må så gott.

Kram från ensomskakrypaunderfiltenochläsabok




Av Anita - 19 juli 2008 08:09

Hej vänner!

Morgonpigga, solen skiner, kläderna är packade, maten snart, blommorna är vattnade, datorn ska ner i väskan, någon bok och tidning, lakanen är tvättade och slätstrukna, ölbacken tom - ska fyllas på, ska duscha, äta frukost, säga hejdå till sonen.... sen bär det iväg till MoA i Gränna och vidare ut på sjön.

Sånt här väder vill vi ha. c",)

Kram från ensomkansketarbussenhemochjobbar

Av Anita - 18 juli 2008 20:17

Hej igen vänner!

Fredag kväll och här sitter jag och längtar ut på sjön. Det regnade i em och vi valde att åka imorgon istället. Peter ville basta här hemma istället. Puh! Ibland får man kompromissa. c",)


Lite skönt känns det, för jag har gjort mina fem sommajobbsveckor. Oj, vad fort det har gått. Det har varit himlans roligt och jag har trivts så bra. Goa och snälla arbetskamrater betyder ju så mycket för trivseln. Vi har haft roligt. Och vi har gjort så många uppskattade utflykter. Och så har vi stöttat varandra när problem uppstått. Det känns gott och jag kommer att sakna dem alla.


I sommar gjorde jag en tabbe när jag beställde varor. När vi fick leveransen, och några deltagare packade upp allt, kom en av dem och frågade vad de skulle göra med all dill och persilja. Urp! Vadå? Hjälp, jag hade beställt 1 kg av vardera sort istället för 1 hg! Ja ja, det blev till att sätta deltagare och personal på att nypa av persiljan från stjälkarna och frysa in dem i påsar. Bra att ha i soppor i höst. Eller? :o) Dill är gott till färskpotatisen. Visst?


Mina kära arbetskamrater gav mej en fin blomma som tack för dessa veckor.

    

Ett arrangemang med bladpersilja, persilja och dill. De har snappat att jag är en blå människa så därför den blå krukan och ljuvliga "Afrikas blå lilja".

Vilken underbar överraskning och roliga skratt det blev. Tack gulle er!

Vi har bjudit på hemmagjord jordgubbstårta idag för att fira att vi går på semester. Det har varit en festlig dag. Jag har bara lillsemester, för nästa vecka ska jag jobba tors och fre. Det blir kul.


Hoppas att ni får en skön helg vad ni nu gör och var ni än är.

Kram från ensomköptdoftljustea&honeymmmm

Av Anita - 17 juli 2008 18:36

Hej igen vänner!

Ska inte skriva nåt särskilt ikväll mer än ett stort tack till er som skrivit grattishälsningar. Se nedan. Gulle er! Så glad jag blir.


Ikväll fixar vi och donar i hus och trädgård för imorgon em/kväll bär det iväg på en liten kortissemester på sjön. Är tillbaka hemma på onsdag kväll för på torsdag och fredag ska jag jobba igen. Nu hoppas vi att vinden lägger sig och att solen vill lysa.


Må så gott.

Kram från ensomskaätajordgubbstårtaimorgonsmask


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards