Anitas blåa blogg

Alla inlägg under april 2008

Av Anita - 30 april 2008 19:13

Hej igen!
Det här kanske ger mer balans i kortet? Blad på blomman och hatt borta.

Se nedan. Vad tycker du?


Kram från ensommåstemucklalitesådetblirbra

Av Anita - 30 april 2008 19:00

Hej vänner!
Jag har hittat en ny tjej. Moa. Vilken lycka! Fick henne i brevlådan idag och var tvungen att sätta henne på ett kort. :o) Visst är hon söt?


Jag är väldigt petig och tycker nu att de blå textremsorna stör det fina pappret. Men okej, det var en test. Ska göra det annorlunda nästa gång.

Carina har ritat och gjort stämpeln. Hon är så duktig. Hurra för henne!


Ha en trevlig Valborgsmässoafton.

Vi tar det bara lugnt ikväll. Mysigt.
Kram från ensomskatillbåtMoAimorgon

Av Anita - 29 april 2008 06:44

Hej vänner!
Nu är jag inte klok nåt, men jag vill bara visa vad jag gjort. En låda till mitt Cuttlebug alfabet. Gjord på ett kick. Jag hade ingen mall eller nåt, bara en  himlans massa lust. c",) Lådan har jag köpt i tre-pack för 19 kr på Westers.

Pappret är Maja Design från Dekorera medmera. Jag gillar dem så mycket.

Det här heter Vårkänslor. Passar väl så väldigt bra?


   

Vad tycks? Jag ska nog göra fler askar. Det är ju jättekul.
Jag fick en idé av en duktig tjej på pysselträffen . En ask med våra egna båtord. (Lite internt roligt på båtarna). I asken kan jag samla alla tokigheter. :o) T ex Puttifrånkuddar = fendrar, Mantåg = staket, Akter = bak, Fören = fram......


Jag funderar på att göra en liten kalenderask också. En ask med lösa söta kalenderblad för sommaren där vi skriver lite dagbok. Den ska vara i MoA förståss för där tillbringar vi mest tid framöver kan jag ana. Hm, fundera kan man ju göra eller hur? Sen om det blir gjort är en annan sak. c",)


Idag har solen vaknat tidigt liksom jag. Det är verkligen lycka att få in solljuset i rummen, höra morgonpigga fåglar sjunga och gå ut och plocka med penséerna en stund. Kanske blir det frukost på balkongen innan jag sticker till skolan.

Mmmm, det är gott att leva.

Ha en underbar dag vad ni nu hittar på.
Är det någon som känner av pollenallergi än? Inte så mycket för mej.
Stor kram från ensomskaoljainbåtbordetiem

Ps, på torsdag hoppas vi på att kunna sjösätta MoA.

Av Anita - 28 april 2008 15:56

Hej igen!
Jag kommer hem efter en lyckad dag med klasskompisarna och undervisning. Och vad hittar jag i brevlådan om inte två små skatter.


Brads och öljetter från Eyelet Outlet USA och Cuttlebug alfafbet och embossing från en säljare på Tradera. Wow! Vilken lycka!


Måste ju dela med mej av glädjen. c",)

Kram från ensominteskaköpamer-dennamånad:o)

Av Anita - 28 april 2008 07:28

Hej alla goa vänner!

En helg utan huvudvärk. Den hade jag i fredags så det räckte.

Du kan tro att jag njutit av helgen. Igår hade vi en fantastiskt trevlig pysseldag hos Hildas rum. I Angelicas (Hildas mamma) blogg finns bilder på oss. Så kul det är att träffas och tjabba. Och få braiga idéer och tips. T ex en länk till Carina som gör så söta stämplar. Nu blir det en ny samling i stämpelpärmen. c",)

Hoppas att det blir en träff till innan sommaren. Det är så gott för själen. Jag kände mej så himlans glad när jag körde hem från Tenhult. Några kära vänner har jag fått. Varje gång är det någon "ny" pysslare som är med. Himla roligt att träffas. 

Ja, detta gör mej så lycklig.

Tusen tack Angelica, för att vi får skapa och ha roligt tillsammans.


Jag kan inte visa vad jag gjorde för det är en hemlis till mina klassisar.

I slutet på maj får ni se vad jag hittade på. :o)


Idag ska vi vara på Rättpsyk igen. Ska få lära oss mer konkret hur man behandlar t ex ångest. Spännande! Det är fantastiskt att vår lärare har ordnat en kurs med psykiatri anställda som är så duktiga. Vi är imponerade!

Denna dag blir en bra dag, det anar jag.


Och varmt ska det bli hörde jag på nyheterna. Uppåt 20 grader. Wow!
Vad ska jag ta på mej? Det får bli en tunn skjorta, sydd i Thailand.

Ha en underbar dag.
Kram från ensomärledigigentors-sön


Av Anita - 27 april 2008 00:45

Hej igen!
När jag kommer igång med kortskapande glömmer jag tid och rum. Nästan. Åh, det är så mysigt att sitta här i mitt lilla pyssliga rum och skapa. Och så lyssnar jag på Karlavagnen. Från arkivet.  Markus Birro tycker jag bäst om. Och Lisa Syrén. Alla ämnen är inte bra, men då är det bra att kunna välja vad jag vill lyssna på. Ja, det är lite sällskap när jag pysslar. Himla trevligt.

Peter sitter i TV-soffan och ibland hälsar vi på hos varandra. c",)


     

Färgerna blir lite konstiga i scannern. Synd!

Jag har gjort ett kort med endast stansade figurer. Blommor, grodor, flygfä och bokstäver. Cuttlebug Die/Creatures. Allt har jag stansat ut i vitt papper och sedan målat med promakers. Några av blommorna har jag satt dit med häftkuddar för att få en mer livfull effekt. Ska nog sätta dit ett litet bi på blommorna också.

Banden har jag köpt på Westers här i stan. De är kanon med tejp på baksidan.


Håll tummarna för att solen lyser hela söndagen lång.

Kram från ensommåstesovanu



Av Anita - 26 april 2008 20:50

Hej vänner!

Hoppas att ni har haft sol idag. Det har varit en härlig värme de sista dagarna.

Jag har suttit på balkongen och läst, tvättat bilen på garageinfarten,

planterat några fler penséer.....

Ikväll har jag gjort en kort. Det blev annorlunda kan jag tycka.

Nu har jag fått min Cuttlebug och kan stansa ut egna texter.


Alfabetet heter Tadpole - Cuttlekids. Stämpel - Filuren


Imorgon kan vi inte sjösätta MoA. Snyft. Grännavännerna ringde i em och berättade att de satt i deras båt och drack kaffe i solskenet. DÅ blev i avundsjuka. Nu längtar vi så himla mycket till att vara på sjön och umgås med våra goa vänner. Vi satsar på sjösättning på torsdag, få se om det kan fungera.


Kanske åker jag till Tenhult på pysselträff hos Hildas imorgon. Får se.

Ha det gott.

Kram från ensomskagöraflerkortsnart


Av Anita - 25 april 2008 11:18

Hej alla goa vänner!

Idag är jag ledig. Njuter i solen en stund. Penséerna är ljuvliga.

Jag plockade in en bukett och de doftar så gott.



En kruka med ljuvliga blommor i blått och vitt, fastnade på bild.


Idag tryter ideér om vad jag ska skriva, så jag slutar här.
Hoppas att ni har det gott alla.

Kram från ensomintevillgnällamenhuvudvärkengörsigpåmindigen


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards