Anitas blåa blogg

Alla inlägg under januari 2008

Av Anita - 31 januari 2008 09:11

Hej vänner!
Jag gillar när människor är snälla. Medmänniskor som vill gott. Som vill hjälpa.

Som vill glädja. Som bara finns där. Änglar på jorden.


Några sådana människor finns i en butik i Malmö. GRANIT. De hjälpte mej med att få hem plastfickor, till min almanacka, i brevlådan. Jag ringde och frågade, det kostar ju inget, och beskrev mitt lilla problem. Att det inte finns någon butik som säljer fickorna här i stan. Och om det fanns någon möjlighet att de kunde hjälpa mej. Inga problem. Jag skickade dem ett frankerat och adresserat (till mej) kuvert. Vi pratades vid i telefon och de fick mitt kortnummer och betalning gjordes direkt. Plastfickorna åkte ner i kuvertet, en av tjejerna gick till brevlådan och dagen efter fanns de hos mej. Fantastiskt, eller hur? (Fickorna är i A5 format men det går att skära ner dem till storlek som passar i kalendern. Perfekt! )

Nåt mer som kom i brevlådan igår, var ljuvliga stämplar från hÄnglar och stÄnglar. "Till en vän" motiv.  Marie är också snäll som delar med sig av sitt skapande. Hon säljer nog otroligt mycket stämplar. Och god service har hon också. c",)


Idag ska jag till frissan och få håret klippt och slingat. Skönt! Det behövs.
Ha det gott alla.
Kram från ensomintefårgöranåtannatänattpluggaiemochkväll

Av Anita - 30 januari 2008 09:55

Hjärtat ser bortom mig och morgondagen

När jag tar beslut med hjälp av hjärtat

kan jag vara säker på att det blir bra

- inte bara för mig, utan för alla.

Stora och små, kända och okända,

här och där, nu och sen...


Hjärtat har ett sätt att veta mer

än jag någonsin kan ta reda på

om vad som är bra för oss och vår jord,

nu och för alltid.


Dess tidlösa visdom

 och oöverträffande generositet

är nog det jag gillar allra bäst

med hjärtat.

Caroline Gårdheim


Hej igen!

Här sitter jag och har fått två samtal om fler arbetspass. Glad är jag. Jag skriver in tiderna i min fina nya almanacka och det ser så bra ut. c",) Igår lät det som om jag inte vill jobba, men så är det ju inte. Det har bara blivit för mycket de senaste veckorna.


Jag ska planera nåt att äta till kvällen för då kommer dotter och sambo hem. Va kul! Och på lördag kommer Gränna-båtvännerna för att planera en drömsemester ihop med oss. Nåt måste vi äta då. Hm, vad ska jag hitta på? :o) Någon som har nåt tips?

Kram från ensomnjuteravlattvaraledigidag

Av Anita - 29 januari 2008 21:07

Hej vänner!

Tusen tack för alla grattishälsningar. Ja, jag är så glad för dem ska ni veta. Kurr!


Idag har jag varit igång med skola/jobb i 10 timmar. Nu får det vara nog!
Sista passet var idag, då jag vikarierat för en personal på bst i 4 veckor. Dock inte heltid, men det blev allt för långa dagar ändå. Kursen är tuff i skolan och jag har inte hunnit plugga så mycket som jag velat. Nu får jag ta igen det på några dagar. Det ska gå, för jag är himlans envis och ska klara det. Såklart!


Jag ska vara mer ledig mellan skolpassen. Jobba lite strödagar. Och så de roliga lördagarna förståss. Det finns några vik veckor planerade, men det är i maj, juni och juli. Än så länge. c",) Jag måste ge en eloge till mina fantastiska jobbarkompisar som är så förstående och positiva till mitt sätt att pussla ihop det. Mitt arbete betyder otroligt mycket för mej. Äh, jag tjatar men jag vill jobba med detta i framtiden. Inget annat! Det är livskvalitet att trivas på jobbet och känna att jag får så mycket tillbaka. Wow! Vilken tur jag har!


Ikväll är jag trött, så nu gosar jag ner mej under täcket och tittar på TV.

Är sugen på "Notting Hill" för att se en del av London som vi inte hann att besöka. Natti fnatti allihop.
Kram från ensomhartreinlämningarattgörahelsttillfredagurp!

Av Anita - 28 januari 2008 08:49

Hej vänner!

Idag är det min födelsedag. Men jag får fira ikväll.
Jag ha en tolvtimmars skol/arbetsdag framför mej. Puh!
Tack alla ni som skickat rara grattishälsningar och söta kort.
Tjoho, nu måste jag åka.
Kram från ensomgrattarminkäratvillingsysterpåvårandag


Kväll: Oj, här kommer jag hem och finner ännu fler hälsningar och kort.
Tack tack tack, tusen tack goaste vänner. Vilken bra födelsedag det blev. Fick fin skjorta, jumper, biobiljetter, vackra blommor, choklad av son och sambo. Samt Peter Jöback biljett som redan är förbrukad. c",) God räkmacka och kvällsmys när jag kom hem efter en 12-timmars arbetsdag. Härligt!

Av Anita - 27 januari 2008 13:12

Hej vänner!

Säga vad ni vill, men jag tycker att Peter Jöback är himans bra. Vi var på hans konsert igår kväll. Vi hade platser på rad 7 så vi såg kanonbra. Jag var alldeles tagen efteråt. Han pratade mycket mellan låtarna och kvällens tema var MOD. Peter berättade sin historia om att vara människa, precis som du och jag. Han pratade om utanförskap, mod att våga växa upp, ta sig genom kriser, inse sanningen och om relationer som det är si och så med.

   

Många av låtarna från nya plattan (Människor som du och jag) framfördes med stor kraft och fantastiskt vacker musik. Ibland stark så att taket lyfte sej. Ibland så vacker att tårarna kom. Min favorit från julskivan - Decembernatt, gjorde mej varm och lycklig. Underbart!


Peter slutade sin konsert med kloka ord och en teroi om vad meningen med livet är - du måste älska dej själv för att kunna älska andra. Så sant.
När man kommit till den insikten har man balans i sitt liv.

Det kan både Peter Jöback och jag stå för. c",)


Hoppas att ni har en härlig solig söndag.

Kram från ensommåstepluggamenvillutensvängförst.

Av Anita - 26 januari 2008 09:27

Hej vänner!
Idag är jag på G igen. Skönt! Och snön försvann och nu är det grönt. Skönt!


Igår kom min efterlängtade personliga almanacka. Vilken lycka! Den är perfekt. Tjocka blad, linjal för att markera aktuell vecka, en vecka per uppslag, veckans att göra, väder ruta, arbetstimmar, veckans kurva, årsöversikt där jag kan skriva in jobbtimmar och annat viktigt, tomma blad där jag kan skriva och klistra in bl a visitkorthållare.


Den blir min skatt som jag bär med mej varje dag. Och varje stund.
Jag är så väldigt glad att Anders skapat denna fantastiska almanacka.
Han har t om lagt in påminnelse till Våffeldagen och andra viktiga händelser. c",)

Nu lägger jag min Filofax åt sidan.

Brunt står för vinter och choklad. (Jag är brunklädd på vintern).

Blått står för sommar och mej. (Jag är en blå människa).
Pennan har jag köpt på Akademibokhandeln. Den ser ut som en gammaldags blyertspenna men det är en stiftpenna. Finurligt och kul, tycker jag.


Idag ska jag jobba mellan 11-15 på träffpunkten. Har bokat lördagar ända fram till slutet på Mars. Kul, kul, jättekul! Vi lagar mat till 20 personer och det brukar gå åt varje gång. Det är uppskattat och blir en trevlig stund för deltagarna. Och för oss personal också förståss. :o)


Ikväll ska vi njuta av Peter Jöback sköna sång och vackra utstrålning.
Det blir en drink hos vänner innan. Härligt!


Hoppas att ni har det bra och att helgen blir lyckad.
Kram från ensomköptetulpanerigårochdoftljus,mmm!

Av Anita - 25 januari 2008 08:42

Hej igen!

Migrän! Jag som skulle jobbat och fixat ärenden i eftermiddag.
Nu ligger jag i sängen helt utslagen. Livet stannar upp.

Jag vet att det går över och då svävar jag på moln.

Kram från ensomserattdetsnöarute

Av Anita - 24 januari 2008 15:49

Hej vänner!

Ledig, sovmorgon, frukost vid TV:n, tyst och stilla, vila, läsa läxbok, fundera, klura, tänka, bädda, hurrat för sonen som fått nytt jobb, han är duktig och driftig, fixa, klippa ner pelargonerna, ställa fram i fönster, oj, dammigt, måste städa, luktar gott, dammsuga, inga dammråttor här inte, plocka undan, vika plastkassar till de blir minimala, tack för tipset Bittan, sortera tidningar och annat papper, göra fint bland kortskaperigrejorna, vill pyssla, men ingen tid för det nu, tvätta, stryka kläder, tända doftljus, måste köpa tulpaner imorgon, och fler ljus, kollar posten, inget paket från hÄnglar och stÄmplar ännu, längtar, vad ska vi ha till middag?, potatismos och fisk, blir bra, kolla mail, kolla bloggen, någon har skrivit, jabba, personliga almanackan ska komma imorgon, wow, Anders skriver och berättar, vilken service!, limmar ihop fina kannan som jag köpte i London, snyft, den gick sönder när jag tappade kassen, får ha pennor eller nåt i den, ingen mölk, sockerskål och temugg är hela, härligt, måste skriva en inlämning som jag missade pga London, ingen fara, ska redovisa den på onsdag, en handledningssituation, jag gör den nu.......


Hoppas att du har en bra dag du också. c",)

Kram från ensomharenledigdagdåochdå

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Skapa flashcards