Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 21 september 2007

Av Anita - 21 september 2007 17:56

Hej vänner!

Hoppas att ni har haft en bra och trevlig vecka. Visst går en vecka fort?
För att inte tala om helgen. :o) Men det är väl så det ska vara. Det är tecken på att man trivs. Har man tråkigt kan tiden snigla sig fram, eller hur?

Jag har haft en upplevelserik vecka på praktik och jobb. Idag har jag jobbat på Bst och Träffpunkt. Halva dagen på varje ställe. Jag trivs.
Och helgen ska jag tillbringa där också. Både lördag och söndag.
Imorgon ska jag vara stöd och handledare till deltagare i köket, när det ska lagas middag. Ca 20 matgäster (deltagare) brukar det vara. Jättekul. Det är mycket uppskattat att kunna komma och äta en god middag för en billig peng. Jag ska jobba med en tjej som sommarjobbade på Bst och som jobbar då och då, precis som jag. Det ska bli himlans mysigt för hon är så go. Jag har förresten fått mer tider att jobba och det är jag så väldans glad för.


Ikväll det blir det fredagsmys i soffan med god mat och bra film, känner jag. I ugnen grillas en favoritkryddad kyckling och till den ska jag göra en risotto. Sallad är gott till. Mums! Blir det ett glas vin också, så mår vi alldeles prima. Det är jag alldeles säker på. Tända ljus och fleecepläd, sen somnar jag gott. c",) Nej, jag ska försöka låta bli. Fast det kan bli svårt, för jag känner mej lite trött.


Hoppas att du får en skön helg vad du än är och vad du nu hittar på.
Stor kram från ensomserframemothelgensarbete

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards