Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 10 september 2007

Av Anita - 10 september 2007 08:09

Hej vänner!

Jag lyckades vinna en auktion på Tradera. En enda väska av Camilla Martelius låg ute på budgivning. Och det var precis den jag ville ha.
En axelremsväska, 21x23x6 cm.
camillaväskaHennes motiv med Bullterrien gör mej glad.
Mitt pris på denna oanvända väska kostade 170 kr, i butik 275 kr. Bra va?
Det är roligt att handla på Tradera. Jag har köpt tyger, Crocs skor (modeller som inte finns i Sverige), Jibbitz och nu några väskor. Köpte en kasse med Mariemekkotyg också. Blå förståss. c",)

Sen måste jag bara få nämna att jag läst ut "Flyga Drake". Vilken fantastisk bok! Wow, inte kunde jag ana vad jag skulle få vara med om i min bokupplevelse. Jag kunde bara inte släppa den.
Det blir en resa genom Afghanistans historia från ett blomstrande och välmående Kabul, till en stad i ruiner under talibanregimen. En bok om vänskap, kärlek och lojalitet, men också om svek och hämnd.
"Alla böcker kommer att kännas tråkiga när du läst Flyga drake". Så uttryckte sig en person som recenserade boken. Det stämmer. För denna bok har allt. Och lite till.
Flyga drake ska bli film, hit kommer den nästa höst om jag läst rätt.
Vill du se en trailer så varsågod. Titta efter The Kite Runner ifall du inte kommer direkt till trailern.


Denna vecka ska vi ha kurs på Ryhov (sjukhuset). Det blir dokumentation Psyk-VIPS på dator. En psyksjuksköterksa ska lära oss. Vad bra!
Ha en bra måndag och vecka vännner.

Kram från ensomgillarmåndagar

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards