Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Allmogemarknad i stan.

Av Anita - 9 september 2007 07:40

Hej vänner!

Traditioner är trevligt. Dem ska man hålla på, eller hur?
allmogemarknad(Bild lånad från deras hemsida. Länk finns på bilden.)
Det har blivit tradition med allmogemarknad här i stan. Andra söndagen i september förvandlas en del av staden till ett skådespel som är fantastiskt.
Man befinner sig på en marknad som den kunde sett ut i mitten av 1800-talet. Det spelas och sjungs, teater mitt bland folket, marknadsstånd som säljer tidsenliga produkter, matdofter som sprider sig över hela området, kor, hästar..... Det är allmogegudstjänst och det spelas upp en rättegång. Alla som deltar i marknaden har tidsenliga kläder. Ja, man får verkligen en känsla av att förflytta sig i tiden. Titta in på hemsidan om du vill uppleva marknaden här på nätet.

Ha en härlig söndag.
Kram från ensomvillgrattaUffeidagGrattis!

 
 
Farsan Baloo

Farsan Baloo

9 september 2007 08:01

Hejsan

Bloggare och sugen på att hjälpa andra? Då är Solidaritetsbloggen stället du ska vara på. http://delameddig.blogspot.com för att läsa mer.

mvh / Marcus

http://delameddig.blogspot.com

 
Junitjej

Junitjej

9 september 2007 08:06

Wow, vilken fin blogg du har!

http://junitjej.blogg.se

 
Annetteh

Annetteh

9 september 2007 10:04

Så synd att vi inte var i Småland den här helgen då! Skulle vara kul att uppleva en allmogemarknad! Hoppas att solen skiner hos dig också! Här ser det ut att bli en riktigt fin höstdag! Ha det gott! Kram Annette

http://annetteh.bloggagratis.se

 
M i n d i

M i n d i

9 september 2007 11:53

Tack vännen för snälla ord. :)

Vad mysigt med en sån marknad!!!

Den röda är faktiskt en vanlig bondkatt. :) Min gamla farfar hade en katt som smög runt hemma hos honom och en dag hade denna katt fått fyra ljuvligt söta kattungar.... en röd långhårig, en röd korthårig, en svart långhårig och en svart korthårig. Lustigt va? :) Jag hade kunnat ta alla fyra men sambon tyckte inte vi skulle ta någon då vi redan hade tre stycken här hemma. ;D Men du vet ju hur lätt man övertalar en man och vips så hade vi fyra katter vi också ( fast en fick ju åka till katthimlen sedan...snyft).

Katter är underbara!

Stor söndagskram
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

 
Annette

Annette

9 september 2007 14:31

Grattis på namnsdagen, Anita.
Åh, jag älskar såna där marknader, ska se på deras hemsida nu.
*Kram*

http://annette.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

9 september 2007 18:03

Hej min blåe vän!
Hoppas att du har haft en trevlig namnsdag,
och kanske har fått något blått, eller tänkt några blåa tankar...
Kram fr Karin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards