Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Anita - 10 januari 2010 22:15

Hej vännerna!

Vi åt middag på Vino Pasta Due i Göteborg igår. Mmm, jag åt Del Mare - Papardelle i en sås på vitt vin, soltorkad tomat pesto med pinjenötter och grädde med scampi, greenshell musslor, pilgrimsmussla och färska örter. Underbart gott!


Jag har tre uppfödare på Lagotto som jag ska ringa till. De har valpar som är leveransklara i vår, om allt går som planerat. Vi är överens om att familjen vill ha en Lagotto. En tik. Helst flerfärgad. Vi ska suga på denna tanke ett tag och känna om vi verkligen vill köpa en hund. Just nu är min och sonens vilja och önskan stor. Pappan har vi övertalat förr och vet att vi kan lyckas med det ännu en gång. Han gillar nämligen vovvar väldigt mycket. Men vill inte ta huvudansvar. Inga problem, det gör jag så gärna. Det här med hundköp började vi prata om redan innan vi flyttade till Gränna. Det är ingen impuls vi fått för oss i alla hast. Nejdå, vi planerar detta noga. Har man haft hund så är det svårt att vara utan. Det har vi varit några år, och det känns som det fattas nåt i vårt liv.


Vi hade glädjen att besöka Rastorget igår och där träffade vi några lagottohundar med sina ägare. Vi fick svar på många frågor. Jag blev förtjust i lilla Donna 1½ år. Hon har en egen sida. Primadonna. Idag har jag suttit och letat efter Lagotto bloggar och annan info. Och YouTube filmer. Den här lilla valpen är ju så underbar.


Visst är den ljuvlig? Undra om husse låter den få bada senare? :o)

 

Såg ni "En del av Köping" ikväll? Åh, det är så härligt att få se gänget igen. Jag är så himla glad att de visas i TV. Många fördomar kan försvinna när det gäller funktionshindrade. Det är bra, eller hur? Jag saknar gänget på Gruppboendet där jag jobbade. Det var fantastiskt att få lära känna dem alla.


Hoppas att ni får en bra vecka. Må så gott.

Kram från ensomstädatborttomtarochvinterlandskap

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards