Anitas blåa blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Anita - 31 januari 2010 15:18

Hej vännerna!

Idag njuter jag av en skön och vacker dag. En skön dag inne med lite plock och städ. En vacker dag ute i snö och sol. Killarna i familjen tog en lååång promenad med varm choklad och mackor nerpackade i ryggsäcken. (De såg förresten två älgar på håll). Den följde inte jag med på. Tog en kortare promenad istället. Härligt! Det är så himla vackert med all snö och solen som vill lysa över nejderna. Vättern har fått isfläckar och jag undrar jag om den ska frysa helt. När jag sitter och skriver här så ser jag att solen försvunnit och det har börjat snöa. Ja, ska det ändå vara vinter så kan det vara såhär vitt och vackert. Våren är ju på väg fast det kan dröja lite.


Vårkänsla fick Inger och jag igår när vi gjorde kort. Pensékort. Vi laminerade servetter och satte på papper. Vi båda är pensétokiga och gillade verkligen detta pyssel. Visst blev de härliga?

Tack kära Söstra mi, för mysig tid tillsammans. Du är mej kär.



            


Inger fick ett födelsedagskort i brevlådan. För mej var det självklart att måla detta motiv och dekorera ett kort med.


  

Stämpel är från Skogstokiga och Petra gjorde den efter en önskan från mej.

 

Jag har en liten musllicka som hittade lite vårkänsla i sitt nya hem.

  

Hon vill minsann inte vara ute i snön. Nej, musa inne är mer musigt för henne.


Hoppas att ni alla får en fortsatt skön söndag. Det ska vi.

Myskram från ensomköptevårensnyadofterfrånYankieCandle

  

Av Anita - 30 januari 2010 00:00

Hej vännerna!

Jag har inte haft tid att blogga idag/ikväll. Du är välkommen imorgon om du vill.

Natti fnatti kram från ensomhaftenhellyckaddag/kväll

  

Av Anita - 29 januari 2010 10:57

Hej vännerna!

Det var fantastiskt roligt med alla grattishälsningar som jag fick igår. På telefon, sms, mail, här i bloggen och på Facebook. Tusen tack, ni förgyllde min dag. Av Peter fick jag en stor peng som ska sparas. Kanske till Spa i mars eller till eventuella hunden. c",) Den bästa presenten låg i brevlådan. Matilda Mus. Hon fick följa med till Halmstad. Vad musigt att ha sällskap i bilen. :o) Tack Musmamma Marie!


Nu är det en ny dag. Och den kommer att bli så bra så. Anna dotter, kör från Kungälv hit idag. Vi ska träffas några timmar innan hon ska iväg och festa med kompisar. Inger ska till skolan en stund, under tiden strövar vi i affärer. Sen blir det middag på nån mysig restaurang.

Inger och jag ska göra kort. Har med mej grejor till det. Ikväll blir det Let's Dance och skaldjur.


Vad ovanligt att Halmstad har såhär mycket snö. Få se om vi hinner ta oss ner till havet en sväng. Det vore häftigt att se hav och strand i vinterskrud.

  

   (Grötvik - bilden är tagen av Inger vid ett tidigare besök)


Ha en go helg alla.

Kram från ensomstannartillsimorgon

  

Av Anita - 28 januari 2010 19:42

Hej vännerna!

Min plan var att åka till Halmstad och överraska min kära tvillingsyster på sin födelsedag. c",) Vädret ställde ju till det lite. I morse hade jag nästan bestämt mej för att inte åka. Tycker det är så himla läskigt att köra på snöiga och hala vägar. Men... framåt dagen lugnade blåsten ner sej och jag tog beslutet om att köra Crabban till Söstra mi. Väglaget var helt okej. Det var faktiskt solen som ställde till det lite. Den bländade så det var svårt att se vägen emellanåt. Inga solglasögon i bilen. Himla otur!


Jag ringde till Inger och grattade henne. Sa att vi skulle bowla i Jönköping ikväll. Peter, jag och några andra. Önskade henne en fortsatt mysig födelsedag och sa hejdå. Hon anade inget. Hi Hi.


Köpte fina blommor i Smålandsstenar. Nejlikor i läckert arrangemang. Moussebakelser inköptes i Halmstad. Present hade jag redan köpt. En liten vacker vattenkaraff med glas.


Vad roligt det är att överraska. Inger blev så himla förvånad. Vad kul! Faktum är att vi är enäggstvillingar och det händer att vi har en telpatisk förmåga oss emellan. Inger hade roligt nog tänkt att jag kanske skulle hitta på nåt som att komma oanmäld. c",) Visst är det märkligt?


Tack underbara vänner för alla grattishälsningar. Ni är så himla goa och snälla.

Kramis från ensomharfåtthemMatilda


Av Anita - 28 januari 2010 07:54

Hej vännerna!

Ni värmer mitt hjärta denna blåsiga och råkalla morgon. Vad underbart att bli gratulerad av er här på nätet. Tack för grattishälsningar som redan kommit.


Bild av Birgitta Lindeblad

Jag har planer för den här dagen, men vet inte ännu om det går att genomföra. Återkommer med det ikväll.

Kram till er alla från ensomärledigidag


Av Anita - 27 januari 2010 19:30

Hej vännerna!

Idag slapp jag åka in till Jönköping och jobba. Vädret är ju lite busigt. Skönt att slippa åka på vägarna då. Vet du vad jag gjorde istället? Jo, jag besökte den fina blomsteraffären här i Gränna och köpte vårblommor. Vit stor primula och pärlhyacinter. Blå. Mm, det blev lite vårkänsla här inne. Ute får det snöa bäst sjutton det vill. c",)


Jag läser förra årets blogginlägg. Precis för ett år sedan var Peter och jag på Gran Canaria - Puerto Rico. Käre tid vad skönt vi hade det där. Sol varje dag. Jag fyllde 50 år och det är obegripligt vad ett år har gått fort. Nu måste jag tänka mej som 51-åring. Rätt så svårt faktiskt. Hinner liksom inte med. :o) Åh, jag vill resa till värmen igen. Längtar.


Nu ska jag snart kolla Robinson. Undrar egentligen varför jag tittar på det. Inget höjdarprogram. Det händer inte så mycket. Bara massa intriger, pakter och skitsnack. Men det är väl miljön som jag gillar då. Ja, det är det nog. c",)


Må så gott alla.

Kram från ensomfirarfödelsedaghemmaimorgon

  

Av Anita - 26 januari 2010 21:38

Hej vännerna!

Ikväll har jag lust att tipsa alla er som gillar blått, en bok som jag är himlans förtjust i. En bok för blå människor som köper en blå tandborste utan att tveka. Som går direkt till de blå kläderna i affären. Som köper en blå temugg. En blå bil. Blå cykel. Som har blått i inredningen. Som älskar blå blommor - pärlhyacint, scilla, blåklocka, blåklint, förgätmigej, ormöga.... Som gillar blå mat. c",)


  

En skål med blåsvartglänsande musslor plockade bland blåstången i Stigfjorden på Västkusten.

Bilden är ur boken. Foto: Anders Qwarnström

  

Undra om jag slängde mitt blåa godis som jag samlat? (I allt packande till flytten). Hm, det vore synd.


  

Bland de svartrandiga bitarna i engelsk konfekt finns en klädd med små, små blå kulor.

Bilden är ur boken. Foto: Anders Qwarnström

  

Jag träffade författarna på en Bokmässa för något år sedan. Det var intressant att prata med dem. Och jag kan lova att deras bok är en juvel till en blåtokig människa. Det är en njutning som heter duga. Det är fantastiskt att de kunnat göra en bok som handlar om blått. En stor bok med 223 sidor. Hurra!


           

(Klicka på boken så kommer du till Adlibris som säljer den.)


Tack för alla härliga kommentarer ang Matilda. Hon är på väg till Gränna och jag väntar hem henne vilken dag som helst. c",)


Var rädda om er och var rädda om varandra.

Kram från ensomintevillhasnöoväderimorgon

  

Sig tag av Åshild

Jenny's Grandchild



Av Anita - 25 januari 2010 12:32

Hej vännerna!

Vilken underbar överraskning jag fick igår em. Ett mail av Musmamman (Fröken Elsas Virkblogg) att Matilda Mus är född och leveransklar denna vecka. Jabbadabbadoooo! Lyckan är total. Matilda är precis sådär ljuvlig och blå som jag ville ha henne. Hon ska få med ett hårband med blåbär som hon kommer att blir så himlans fin i. Vill ni se henne? Jag fick bilderna av snälla Marie.

  

Hon är bedårande, eller hur?

  

Tänk att man kan vara så vacker fastän man är en mus,
vi har väldigt goda gener vi som föds här i Fröken Elsas hus.


Jag är så himla gullig och min svans är lockig och lång,
jag är faktiskt lika söt som en polkagrisstång.


Tjusig klänning har jag också, den är så härligt blå,
och jättefina skor med små, små fina blåbär på.


Nu börjar denna lilla mus storhetsvansinne få,
om hon inte tar sig i akt så kan det gå som så...


...att liksom i talesättet som härom påminnas skall,
och fastän hon inte tror det, så går högmod före fall.

(Text av Fröken Elsa)

  

Tack kära Musmamma som är så kreativ och som förgyller oss med alla dina söta möss. De får nya hem hos lyckliga musgillande mammor. Spridda runt i landet. Det är fantastiskt. I bloggen skriver besökare hela tiden, att de vill ha en mus i deras hus. c",)


Nu ska jag göra iordning hennes lilla hus som hon få bo i om hon vill. c",)

Och hade jag inte så hmla ont i min handled skulle jag försöka knåpa ihop några fler kläder. Undra om jag har tålamod med sånt pilligt? (Inger, kära syster, kommer du ihåg när vi gjorde kläder till våra små troll?)


Ont i handleden ja, förra veckan vaknade jag med värk. Kan inte fatta vad det är. Det gör så jäkla ont. Envis som jag är kämpar jag på och tror att det ska gå över. Men nu får jag nog. Har ringt vårdcentralen idag. De ringer tillbaka om läkartid. Nu ringde sjuksköterskan. Hon tyckte att jag skulle äta 2 alvedon och 1 iburmetin 3 ggr om dagen i en vecka för att se om det går över. Puh!


Tack till alla er, som skrivit till mej ang lösen. Jag blir så glad när ni hör av er. Nu blev det i mail, men jag önskar, att ni som inte vågat skriva en hälsning här i bloggen, skriver nåt framöver. Efter alla positiva mail jag fått, har jag bestämt att endast lägga lösen på särskilda inlägg som skrivs. Eller så gör jag det inte. Det kommer alltid vara mitt dilemma.... veta att ovälkomna besökare läser min blogg. De som har nån slags hatkärlek till mitt bloggande och mej.

Snällhet och positivitet segrar alltid. Därför är ni välkomna hit utan lösen. Ni vänner som är i majoritet. Tack för att ni finns.


Kram från ensomskataenlångskönpromenadsnart

  


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards