Anitas blåa blogg

Alla inlägg under april 2008

Av Anita - 9 april 2008 09:16

Hej vänner!

Vad kul att så många ville vara med om att vinna en tändsticksask.
Jag har dragit 3 vinnare + 2 extra för jag vill helst skicka till er alla. :o)

Bittan, Majsan och Annika + Eva och Johanna.  Grattis till er!
Skicka mej era adresser så kommer asken på posten.

Min mailadress är: anita-svensson@telia.com


Jag har en dröm som snart ska bli verklighet. En grön manick, synd att det inte finns blåa. En Cuttlebug. Pysslarnas Rolls Royce. Eller pysslarnas Beetle. Kanske mer så.

Jag har köpt Cuttlebug Dies på Tradera. Kul att sitta och buda och få sakerna till betydligt billigare pris än i handeln. Jag har köpt nya i obrutna förpackningar. Apple & books, Flower pot, Circels, Garden creatures, Flip-Flop tongs och ett Cuttlekids alfabet Tadpole. (Länkarna är till Bumblebee Scrapbooking, kanonbra webbutik) Fler bud är lagda på olika saker. c",) Mycket spännande! Jag kollar priser på Cuttlebugen och ska beställa den så småningom.

I em blir det sista passet på praktiken. Imorgon ska jag jobba på ett av gruppboendena som ingår i Intergr. Väster där jag är timanställd.
Inte mycket lönt att åka dit efter jobbet, tyckte handledaren. Jag tar med blommor och små presenter och tackar för mej. Det har varit en intressant praktik. Jag har känt mej delaktig i arbetet och det är en arbetsplats som jag kan tänka mej att arbeta på. Få se vad framtiden bjuder på. :o)


Nu är det frukostdags för mej.

Ha en bra dag alla.

Kram från ensomharroligheterpågång:o)





Av Anita - 7 april 2008 10:18

Hej vänner!

Vi hade en himlans trevlig dag/kväll i Hildas rum igår. 11 tjejer som pysslade för glatta livet. Alla är så duktiga och kreativa. Så roligt det är att träffas på detta vis och få inspiration och idéer av varandra. Jag fick lite noja på att göra sådana här:


1.       2.


3.      4.


5.       6.


Lika bra att göra många när jag ändå håller på. Jag gjorde några på träffen och resten här hemma senare på kvällen.


7.      8.

Pastelliga och ljuvliga, eller hur?


9.      10.

Läckert med lila, tycker jag.


Någon som vill ha en ask? Jag lottar ut tre stycken. Skriv vilken du vill ha, så drar jag vinnare på onsdag.


Praktik för mej idag kl 14-20. Jag gillar att jobba kväll. För det mesta.

Ha en bra måndag.

Kram från ensomkanvarabereddpåattingenvillhaenask:o)

Av Anita - 6 april 2008 08:31

Hej igen!

Idag är pysselträffen i Hildas rum. Jag tar med mej material till några tändsticksaskar. Dom tar liten plats. Det är bra. Vi blir nog många kring bordet.

             En liten present att ge bort då och då.


Ha en skön söndag vad du nu hittar på och inte hittar på. :o)

Kram från ensomnjuteravledigdag

Av Anita - 5 april 2008 12:42

Hej vänner!
 Allt löste sig till det bästa på praktiken igår. Vi pratade och resonerade om tider och hur vi ska lägga upp nästa vecka som blir min sista. Veckan efter har jag tid för olika studiebesök som jag vill göra. Min examinationsuppgift har jag tid med den veckan och det känns så himla bra. Ska intervjua en person om hennes psykiatriska liv. Vi börjar skolan igen v 17. Med en ny kurs - Kognitivt förhållningssätt. Med olika personal inom psyk. Vad spännande!


Idag ska jag vara på praktiken mellan 15-21. Här sitter jag och pysslar och gör iordning för morgondagen. Jag och fler av pysselvännerna ska ha en träff hos Angelica på Hildas rum. Lite svårt vad som ska tas med. Tror jag ska göra några kit. Då behöver jag inte plocka med hela förrådet. :o)


Här samlas allt material, huller om buller.


 

Mina fina klosstämplar.                            Färdiga kort.


Nehej, dags att sätta fart med annat här i huset. Middag ska fixas innan jag åker. Hoppas att ni alla har en härlig helg.

Kram från ensomnjuteravtillvaron

Av Anita - 4 april 2008 09:00

Hej vänner!

 Solen skiner, himlen är blå. Vad mer kan man önska då? Lite ledighet kanske? Men det har inte jag. Jag har praktiktid mellan 14-20 idag. Jo, några timmar kanske jag hinner att vara ute innan jag åker iväg. Ska plantera de söta minipenséerna som jag köpte igår em. Fulla av liv och fulla av färg.


Så full av liv känner jag mej inte såhär på morgonen. Helt otroligt vad jag har sovit dåligt inatt. Så mycket tankar och faktiskt oro. Jag tänker mycket praktiken, jag tänker att jag är mer kräsen på handledning än vad jag varit förut. Jag vill lära mej mer än omvårdnad. Jag vill fördjupa mej i de boendes problematik. Vi läser ju trots allt till "fördjupade" Skötare.

Det är inte helt kört, för jag har fler handledare med olika sätt att jobba och vilja att informera. Bara jag själv säger hur jag vill ha det. Ska ta tag i det idag. Kanske resonera med min kära lärare, som kommer på besök i eftermiddag. Det är bra, när jag behöver ventilera mina tankar.


Ett kort till har jag gjort. Väldigt enkelt. Filuren i rosa.
(På söndag träffas pysselvänner på Hildas Rum. Det blir kul.)



Kram till er alla från ensomsäkermårbättreomenstund

Av Anita - 3 april 2008 08:23

Hej vänner!

Såhär skrev Netha i min blogg häromdagen.

Tjohoooo, du har vunnit ett pris, i vadå frågar du?

Jo i att låtit bli de fula amöbafejsen.

Kramis ett pris kommer snart. ;-)


Igår kväll när jag kom hem från praktiken, hittade jag denna SPÄNNANDE påse i brevlådan. (Vill inte visa hela för då avslöjar jag min adress.)


Jag öppnade och häpnade över allt fint.


Först ett typiskt Netha kort. Helt underbart! Så glad jag är.


Hon har skurit till olika papper i blått. Helt otroligt! Och söta små lappar...


Käre tid, så mycket smått och sött.

Vilken omtanke och kärlek det ligger i att packa ner allt detta BLÅA till mej. Kurr! Gulle gulle dej, Netha. Tusen tack! Du kan tro att jag få användning för allt.


Allt detta för att jag inte köpte en enda Magnolia stämpel på mässan. Jag säger då det. :o) Det lönar sig. Vad roligt. Jag älskar överraskningar och denna var en storartad sådan.


Nu ska jag iväg till frissan och få håret slingat och klippt. Sen ska jag till praktiken några timmar. Det är riktigt trevligt att vara där.
Ha en bra dag alla.
Kram från ensomäröverlycklig

Av Anita - 2 april 2008 12:12

Hej alla!

Jag har haft väldigt roligt med att göra dessa kort. Nya favoriten heter Filuren. Den finns i många olika utförande hos Kortmakaren. Titta under omonterade stämplar. Förresten, de finns monterade också.


Vilken lycka att hitta blommor i mina gömmor som passar så bra.


Blått ÄR flott, eller hur? :o)


Jag har beställt fler Filuren, så nu lär ni inte se Magnolias Tildor här på ett tag. Jag vet en som är glad. Jag ska få pris för att jag inte köpte en enda Magnolia stämpel på mässan. Hi hi.


Idag praktiserar jag 13-21, så nu måste jag snart iväg.
Ha en bra dag vänner.
Kram från ensomletarefterliknandeblommorirosa

Av Anita - 1 april 2008 21:30

Hej kära vänner!

Tack för era goa och rara kommentarer. Ni har peppat mej...


APRIL APRIL DIN DUMMA SILL, JAG KAN LURA DEJ VART JAG VILL!


Hi hi. Kul att läsa en del osäkra kommentarer. Inger, söstra mi, avslöjade mej direkt.  Men man vet ju aldrig, eller hur? Nej, inte är min gubbe sån. Han tycker det är så roligt att jag har en hobby. Lite lagom uppmuntrande när jag visar honom vad jag skapar, är han ju förståss. Men det är inte alltid så lätt att fatta allt. Ja, det där med samlar- och köpnoja på papper mm. Att jag kan tillbringa många kvällar med att sitta och pyssla i min vrå. Det är viktigt att få ha sitt eget intresse, eller hur? Peter och jag gör saker tillsammans och i aprilskämtet finns ingen sanning alls. Vi trivs med varandra och har så gjort i 32 år. Härligt!

Jag har inte blivit lurad idag, vad jag vet. Har du?


Äntligen träffades Maria (nätvän) och jag idag. Vi har försökt få ihop en tid länge. Skam den som ger sig. :o) Åh, vad det var trevligt att sitta och prata. Det känns som vi känt varandra länge. Hon är en varm, positiv och go tjej. Tack Maria, för att du finns!


Ikväll har Peter och jag varit på bio. Vi har sett "Flyga drake". Bioupplevelsen kan inte jämföras med att se filmen på en liten ruta i datorn. Du som besöker min blogg, vet att jag gjort det. Filmen är fantastisk. Jag är fortfarande tagen, slutar nog aldrig att beröras av den otroliga historia som film och bok berättar.


Imorgon ska jag visa några kort som jag har gjort de senaste kvällarna. En ny figur som heter Filuren är min lilla favorit just nu. Så rolig att måla med Promakers. Så... blir du nyfken får du komma tillbaka imorgon.
Då säger vi så. Hoppas att du känner dej lättad, när du ser att jag inte gråter och är ledsen. :o)


Kram från ensomärlyckligtlottatatthavänner



Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards