Anitas blåa blogg

Alla inlägg under april 2008

Av Anita - 16 april 2008 07:35

Hej alla!

Dagen igår gick enligt planerna. Hurra! God middag med trevligt sällskap och 6 timmars samtal med vännen. Fantastiskt spännande och intressant.

Några har frågat om mitt pysslande. Vad man behöver, hur man kommer igång, var man köper grejorna mm. För att göra det smidigt och för att ni ska få svar på alla frågor hänvisar jag till denna sida - Scrapbookingguiden. En kanonbra sida som jag hittade igår. Där får man tips och råd om det mesta inom scrapping. Den ultimata sidan på nätet, tycker jag.


Jag inspirerades av tjejer som har pysselbloggar. Tittade på deras kort och scrap. Och fick en bild av vad man skulle ha för att kunna skapa själv. Sen är det upp till var och en hur mycket man införskaffar. :o)

Nu måste jag iväg och jobba. Ska vara på Träffpunkten tre dagar. Jabba!
Ha det gott.
Kram från ensomgillarattsolenskiner.

Av Anita - 15 april 2008 09:07

Hej goa vänner!
Längtar ni också till det här? En dag som denna när det är dimma och grått.



Nu känns det ju inte som det är en evighet dit, eller hur?

Vädergubben har spått att sommarvädret ska bli kanonfint.

Hoppas att det stämmer. Det vore ju underbart. Det vill vi ha!


På lördag har Gränna båtklubb städdag. Jag tror att bommarna mellan båtplatserna ska sättas fast också. Det är bra för på söndag helgen efter ska vår MoA i sjön. Plurr! Sen börjar en ljuvlig tid för oss. Båtlivet är det vi brinner för. Och vi har inte alltid haft det så. Det är femte(eller sjätte) sommaren som vi har bobåt. Fjärde sommaren med vår kära MoA.

Det är ro för själen att vistas på sjön i båt. Men bara när det är lugn sjö.

Annars blir det oro för själen. c",)


Att drömma och längta är gott, eller hur? Det ger livskraft. I alla fall för mej.
Ha en bra tisdag vänner.

Kram från ensomskatautklassisarnapåenturtillVisingsöimaj

Ps, när jag skrivit detta, så ser jag i min blogg under rubriken "För ett år sedan" att jag skrivit om MoA där också. Jag är nog tidsinställd eller nåt...:o)


Av Anita - 14 april 2008 16:27

Hej vänner!
Äh, så illa är det väl inte egentligen. Men det blir inget med After Worken ikväll heller. Efter några återbud så blir vi bara fyra stycken som kan. Och det är ju synd när tanken var att vi skulle träffas allihop, såhär precis efter praktiken och innan skolan börjar.

Vi bestämmer en ny tid på måndag när vi är i skolan.

Tulpantiden är snart över. Det känns lite vemodigt, men allt har sin tid. Eller hur? Nu njuter jag av massor av penséer i krukor och lådor. Har planterat dem idag och det blir härlig balkongkänsla direkt. Nu vill jag att värmen ska komma så vi kan sitta där och njuta.


En bild på alldeles bedårande, kanske sista, tulpaner denna säsong.


Imorgon är det planerat att jag ska luncha med en klasskompis och senare träffa en vän som vill berätta om sitt psykiatriska liv. Planerat skriver jag, för nu vågar jag inte tro på det förrän det är gjort. c",)


Hoppas att ni har en bra måndag och att den fortsätter så.
Kram från ensomvillsittapåbalkongenochläsa


Av Anita - 13 april 2008 22:51

Hej vänner!

Min kära dotter tipsade om en mysfilm, Just like heaven. Den kan jag rekommendera er att se. Den blev en tröst ikväll för jag har varit så himlans dålig. Och ledsen. Över att jag inte kunde se Tomas von Brömssen igår pga migrän. Den kom som en blixt från klar himmel. Idag har jag legat mest hela dagen. Nu känner jag mej bättre, tack och lov. Men jag sörjer verkligen att jag inte fick vara med om roligheten som jag längtat efter så mycket.

Hoppas att ni haft en härlig och skön söndag.
Kram från ensomhoppaspårolighetenimorgonkväll

Av Anita - 12 april 2008 12:50

Hej vänner!

Vilken tur att jag inte bytt till sommardäck.

Vilken tur att vi inte planerat en grillkväll ikväll.

Vilken tur att vi kan ändra vår trädgårdsdag till en annan dag.

Vilken tur att penséerna fortfarande finns kvar i bilen.



46 penséer köpte jag sent igår och orkade inte plantera dem.

Vilken tur!

Varför? Det har kommit snö! Äcklig väldigt blöt snö! Vädret kan ingen styra över och det är väl det som gör livet mer spännande. Eller? c",)


Nåja, jag gillar läget och grejar inne istället. Med sånt där som ligger efter.
Kanske sätter jag mej och pysslar också. Det har blivit ett begär. :o)
Plugga gör jag imorgon, mån, tis....


 Ikväll ska vi njuta av Tomas von Brömssens enmansrevy på Jönköpings Teater. Där är mysigt och lite intimt.

Tomas gjorde en revy igår kväll. I recensionerna  i lokala tidningen står att läsa:

I enmansrevyn Återkomsten finns ett tilltal så vänligt och personligt att man får känslan av att sitta i von Brömssens vardagsrum, där han lajar runt och spexar lite mellan efterrätten och kaffet. Vi i publiken sjunger med, svarar på hans frågor och kommenterar på ett sätt som visar att vi känner oss alldeles hemma.

Föreställningen blir ett slags best of, med många välkomna återseenden som Kyparen, Stintan och Blomgren från Saltön. Till och med Albert och Herbert kikar förbi, vilket framkallar en mångstämmig suck från publiken. Men här finns också nya karaktärer som den ryske clownen, fullt begriplig på sin låtsasryska, och den västgötske bonden från barndomens somrar.

Maria Markenroth - Jönköpings-Posten


Wow, jag vet att Peter och jag kommer att mysa och uppskatta denna underhållning. Det ska bli himlans roligt.
Ha en trevlig lördag.

Kram från ensomundraromnifickeraaskarigår?

Av Anita - 11 april 2008 08:35

är som en båt utan sjö, en fisk utan vatten, en klass utan klasskamrater, en matrast utan mat, en cykel utan hjul, data utan skärm, Anita utan blått....


Hej vänner!

 Praktiken är slutförd. Jag jobbade och trivdes några timmar på nya stället igår. Idag är jag ledig. Och lör, sön, mån och tis... Härligt! Nu ska jag koncentrera mej på hemsysslor och pluggsysslor. Och på roligheter imorgon (Tomas von Brömsen) och på måndag (After Work med klassisarna).

Idag ska jag åka och köpa penséer. Mest mini, som jag gillar mest. Ska göra fint på balkongen. Den är stor och lång och behöver smyckas med blomsterfägring. Funderar på om vi ska ha hallonbuskar i krukor där. Någon som har erfarenhet av det? Det vore ju gott.

Nu får jag hålla mej ifrån pysslet några dagar. Men jag ska visa ett kort som jag fixade till och gav personalen på praktikplatsen.

Till detta kort köpte jag en liten vit trälåda med två rosa blommor i.


Såhär såg kortet ut innan jag satte dit lite mer dekorationer:


Ja, så gjorde jag dessa också. c",) Till småkort eller askar.


     


Hoppas att det kommer en ask i brevlådan idag, till er som vann varsin.

Ha en härlig fredag.
Kram från ensomskanjutaisolen


Ps, eva, jag ska fundera på vad jag kan tipsa om när det gäller nystart på pyssel att göra kort mm.

Av Anita - 10 april 2008 11:53

Hej igen!
Hurra, jag fick hjälp på PC-Citys kundcenter. Detta händer på bärbara datorer emellanåt, berättade den trevlige och hjälpsamma killen.

Gör så här:

  • Stäng av datorn.
  • Koppla bort strömmen.
  • Ta bort batteriet.
  • Håll ner startknappen i 30 sekunder.
  • Sätt i strömkabeln.
  • Starta upp.

Hurraaaaa, det fungerar! Nu är jag trallande glad igen.


Idag ska jag jobba några timmar på ett nytt ställe. Ett gruppboende som ingår i det område jag är timanställd på. Det är träffpunkten, boendestödet och två olika gruppboenden. Så efter passet idag, har jag jobbat på alla ställen. Vad bra, nu kan jag vikka var än de vill. :o)


Solen skiner, himlen är blå och jag måste köpa fler penséer.
Ha det gott.
Kram från ensomärgladattdataproblemetlöstesigsnabbt.



Av Anita - 10 april 2008 09:35

Hej vänner!

Idag är min dataskärm helt svart. Datorn är i gång men ingen bild. Vad är detta? Vad gör jag? Nu blir jag rädd. Tänk om allt försvinner.....

Jag startar om gång på gång, men ingen reaktion.

Tur att vi har fler datorer i hemmet... Men jag kan inte klara mej utan min. Snyft.


Återkommer när det fixat till sig.

Kram från ensomkännerenvissfrutration

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards