Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 11 april 2008

En balkong utan penséer....

Av Anita - 11 april 2008 08:35

är som en båt utan sjö, en fisk utan vatten, en klass utan klasskamrater, en matrast utan mat, en cykel utan hjul, data utan skärm, Anita utan blått....


Hej vänner!

 Praktiken är slutförd. Jag jobbade och trivdes några timmar på nya stället igår. Idag är jag ledig. Och lör, sön, mån och tis... Härligt! Nu ska jag koncentrera mej på hemsysslor och pluggsysslor. Och på roligheter imorgon (Tomas von Brömsen) och på måndag (After Work med klassisarna).

Idag ska jag åka och köpa penséer. Mest mini, som jag gillar mest. Ska göra fint på balkongen. Den är stor och lång och behöver smyckas med blomsterfägring. Funderar på om vi ska ha hallonbuskar i krukor där. Någon som har erfarenhet av det? Det vore ju gott.

Nu får jag hålla mej ifrån pysslet några dagar. Men jag ska visa ett kort som jag fixade till och gav personalen på praktikplatsen.

Till detta kort köpte jag en liten vit trälåda med två rosa blommor i.


Såhär såg kortet ut innan jag satte dit lite mer dekorationer:


Ja, så gjorde jag dessa också. c",) Till småkort eller askar.


     


Hoppas att det kommer en ask i brevlådan idag, till er som vann varsin.

Ha en härlig fredag.
Kram från ensomskanjutaisolen


Ps, eva, jag ska fundera på vad jag kan tipsa om när det gäller nystart på pyssel att göra kort mm.

 
 
M i n d i

M i n d i

11 april 2008 09:11

Vad skönt med lite ledigt. :) Och mycket skoj att se fram emot!!!!!

Alltid när jag ser penséer så tänker jag på ANITA! :)

Kram kram
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

11 april 2008 09:46

Jag satte oxå minipenséer på balkongen för några dagar sen. Så söta så! Hoppas på att få se en bild på din balkong sen! ;)

Idag hoppas jag på paket bland posten!

Kramar!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Cathrin

Cathrin

11 april 2008 10:08

Hej! Vilka fina kort du gjort.Skönt att vara ledig.......jag ska jobba,jobba och jobba i helgen.Vad mycket kul ni ska ha i helgen blir nästan lite avis.Såg att Orup och Lena kommer hit,hm,då kanske vi skulle slå till eftersom det inte blev i Gtbg.Ha en skön helg Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
PetraS

PetraS

11 april 2008 13:07

Tjipp din Blåa Goa Människa !
HUR är läget ? Här är det bra.
Min vän har tyvärr redan sänt paketet ! Så om 2-3 veckor har jag julafton, så om inte din groda kommit före det så kan du alltid låna min. Kvack-kvack ! Min ska nog heta Shelley, efter min vän over-there...
Ha det så gott.
kramis Petra
OJ, glämde säga att dina kort är underbara, jag älskar oxå blått.....

http://petras-place.blogspot.com

 
eva

eva

11 april 2008 19:48

Ska nog vänta några dagar med min balkonglåda, vädergudarna är väldigt opålitliga för tillfället. Ha en bra helg. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

11 april 2008 21:17

Hej, skönt att det gick bra på ditt nya ställe, håller tummarna för att du får vikka där! Fick med mej två kassar penseér förra veckan från torget i blandad form både till stan och stugan får lite vårfägring, och de stackarna har det inte lätt i vädret......
Du undrade över hudfärger och det är blush Promarkers och sedan skuggning med polychromos, MCP-teknik. Jag undersöker om jag kan glädja övriga stämplare med de tokiga och levnadsglada Suzy T motiven och hör av mej på bloggen när jag vet mer ( jag har fått leta....)
Har du lust kan du väl styra kosan mot Nässjö för lite pyssel den dag och boksnack med Morsan, du är sååå välkommen!
Ha en trevlig helg!
JÄTTEKRAM,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

 
Theresia

Theresia

11 april 2008 21:40

Hallå där!
Kortet blev jättefint med mera dekorationer, ibland är kort fina som är sparmakade med! Men detta glada kort blev bättre med dekorationerna!
Ha en kul helg! Theresia

http://theresias.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards