Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Sankta Musia.

Av Anita - 13 december 2011 09:04

Hej vännerna!
Inte ett Lussetåg så långt ögat kan nå. Jag saknar det. Tänk, när barnen var små. Då var det minsann lusse varje år. På dagis och skola. Men vänta, jag hör nånting. Små pipiga röster som sjunger. Saankta Musia.... Vem är det? Jag måste gå och titta. Neej, inget där. Jag tittar upp.... jag tittar ner.... där... men va små... de syns knappt... åh, va söööta!


   (Bild lånad av Elsa)
Smyg in till Fröken Elsas virkblogg så får du se dom söta små mössen.

Kram från ensomharenMatildamusfrånElsa

  

 
 
Ingen bild

Anette i Julswappen

13 december 2011 10:16

Hej Anita, såg att du undrade om "En bok om Dagen". Titta här http://enbokomdagen.blogspot.com. Hittade den av en slump på en annan blogg. Gillar ju sådana här hemlig byten så självklart kunde jag inte låta bli att gå med i även detta byte. Fick bl.a 2 härliga böcker som jag inte läst!!
Kram Anette

Anita

13 december 2011 11:05

Hej Anette!
Tack snälla för länken. Ska kolla upp den.
Kram till dej.

 
Karin

Karin

13 december 2011 21:34

Vilka söta musior!
Och igår söta filurisior!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Anita

13 december 2011 21:44

Hej vännen!
Ja, visst är dom. :o)
Hoppas du sett någon Lucia idag.
Kramis

 
Lotta K

Lotta K

13 december 2011 21:57

Hej Anita, Jag har en liten fråga till dig ang de söta mössen som jag är dödskär i, har ju sett att du har en egen litem, och skulle så gärna vilja beställa en. Jag har försökt att maila till hon som tillverkar dom men utan svar. Vet du om det finns någon möjlighet att få köpa en sådan av henne. Vore så glad över ett svar.
Kram Lotta K Hoppas att du är nöjd med din hemliga tomte.

http://italien2

Anita

13 december 2011 22:01

Hej Lotta!
Vad kul att du tittar in till mej.
Jag är ledsen men Marie på Fröken Elsas virkblogg gör inga fler möss på beställning. Någon gång kan hon lägga ut en bild på en mus som hon "adopterar" bort. Då får man anmäla sitt intresse. Men där ligger hon lågt också. Hon har haft en lång bloggpaus. Det blev nog för mycket med alla som vill köpa möss. Synd, jag förstår att du gärna vill ha en.

Klart jag är nöjd med min tomte. Det måste du väl ha förstått. c",) Önskar bara att hon kunde skriva mer på mina inlägg. Det är ju roligt med en hälsning ibland. :o)
Hoppas du är nöjd med din.
Kramis

 
Lotta Karlsson

Lotta Karlsson

13 december 2011 22:21

Tack söta du för ett svar även om det inte blev som jag önskar, men jag får väl hoppas på att hon adopterar bort någon igen för jag tror minsann att denna liten skulle trivas hos oss.
Kram Lotta/Drömmen om vitt

http://italien2

Anita

13 december 2011 23:16

Hej Lotta!
Det är jag alldeles säker på.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards