Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Anita - 22 december 2011 10:45

Hej vänner!
Det närmar sej julafton. Hur har ni det med julstressen? En del stressar nästan ihjäl sej pga att de jobbar i affär eller liknande där julpulsen är hög. En del stressar med all förberedning inför julafton med mat och julklappar. Det är väl så det ska vara med julen. Fast jag måste fråga mej om det måste vara sådan köpstress. Har faktiskt undvikit att åka in till stan för att slippa trängas. Vi har valt bort julklappar i vår lilla familj och det är så skönt. När barnen blev stora var det inte längre det som var viktigast. Och det var nåt vi kom överens om allihop. Ett lätt beslut.


De senaste dagarna har jag pysslat med julkort och större tändsticksaskar. Det blev ca 20 st. Men jag kommer på fler som säkert skulle bli glada för en hälsning. Varför gör jag inte julkorten i oktober? Det hade ju varit himlans bra.


 

Här är några av korten. Inget julrött så långt ögat kan nå. Det blev vintermotiv som jag tycker så mycket om. Varför? Jamen de är ju blå. :o)


 

Några askar som ska smusslas ner i brevlådorna här i Gränna. c",) I stället för julkort.

Jag skrev ju om allt roligt som jag fått och vunnit. Det tog inte slut där. I Lilla Fjärilen Designs julkalender vann jag dagens pris i lucka 20. Igår låg en påse med julhälsning och priset var olika fina kort. Vad kul!
Mindis fina rosa paket kom i brevlådan dagen efter. I det låg tre härliga folieklädda BLÅ chokladtomtar. Och den här lilla söta hjälpredan.

 
En sladdhållare till mobilens hörlurar. Nosen är en tryckknapp som stänger igen den uppsnurrade sladden.
Visst är den gullig? Och bra. Tack gulle Marie som överraskade mej så härligt!

 

Idag ska julkartongen med tomtarna fram. Få se om jag plockar upp lite mer pynt. Inte är det nödvändigt, men ändå lite tradition. Det är nostalgi i tomtesamlingen kan jag tycka. Många av dem har hängt med länge.
Kram till er alla från ensomköptetrissmenbara25krivinst:o)

 

Av Anita - 22 december 2011 10:09

Hej vänner!


I dagens paket hittar jag nåt som får mej att le. Den är så fin. Underbar.


  En plåtburk med ljuvligt motiv.
Titta här, Gränna tomtar! :o)
I burken ligger många folieklädda chokladtomtar. Mums!
I denna tjuvkik bekräftas att Lotta är min tomte.
Tack kära Lotta Tomtenissa!


Kram från ensomskatittaitomtelådanomnågravillfram:o)

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards