Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

37 år.

Av Anita - 7 december 2011 08:38

Hej vännerna!

För 37 år sedan träffades Peter och jag på ett disco i Jönköping. "Huset". Jag var med tjejgänget. Det var inte alltid jag och min bästis följde med på disco. Vi tyckte att förfesten var roligare. Men denna kväll hängde vi på. Peter hade motvilligt följt med sina killkompisar ut. Några veckor tidigare var han med om en bilolycka, där ena kompisen skadat sej allvarligt. Inte på det bästa festhumör, men killarna kämpade på.
Låten "Rock you baby" spelades och Peter bjöd upp. Och upp fick jag titta för han var lååång. Vi dansade och pratade resten av kvällen. Och sen följde jag med honom hem till sin lilla etta i Huskvarna. Jag fick låna hans säng och han sov i soffan. Vilken kille! Det sa klick och tokkära var vi.. Peter låg i lumpen i Eksjö, så vi kunde bara träffas på onsdagar och helger. Sen dess har vi varit tillsammans. Eller förresten, vi gjorde en paus på ett halvår. Vi flyttade isär och bodde i varsin lägenhet. Men insåg efter ett tag att vi inte kunde vara utan varandra. På den vägen är det. Vi har gjort mycket roligt tillsammans. Det har ibland varit en berg- och dalbana. Men nu är vi ett sammansvetsat par som trivs väldigt bra ihop. Vi vågar förändra och utmana oss själva. Min utmaning denna sommar har varit att åka mc igen. c",) Fantastiskt!


Jag skulle vilja skriva en kärleksdikt till Peter. Men jag är urdålig på det. Så jag tillägnar honom denna vackra sång av Sarah Dawn Finer.


Visst är den fin?


Ikväll överraskar jag med en god middag. Det är alltid uppskattat. Kanske kan det bli ett glas vin till också.
Kram från ensomväckteminnentillliv

 


 
 
ScrapLinda

ScrapLinda

7 december 2011 09:43

Så underbart att få höra er historia! Stort grattis på årsdagen från en som ligger liiiite efter, vi firade 17 år i somras.... Kram

http://scraplinda.blogspot.com

Anita

7 december 2011 11:04

Hej vännen!
Tack snälla. Du ska se att ni också kommer upp till de där åren.
Stor kram till dej.

 
Karin

Karin

7 december 2011 11:32

Grattis till er :)
Hur gör man för att hålla kärleken levande så länge?
Hoppas att ni får många många år till :)

http://kakankaka.blogg.se

Anita

7 december 2011 11:57

Hej vännen!
Jadu, det är inte helt enkelt att svara på. Vara lyhörd och respektera varandra. Visa uppskattning. Göra roliga saker... Känslan att vilja vara tillsammans och inte ge upp så lätt. Kämpa på i motgångar.
Hoppas ni också får många år tillsammans. Ni har ju precis börjat.
Stor kram till dej.

 
Ingen bild

Birgitta

7 december 2011 11:35

Grattis till era första 37 år. Härligt att få ta del av din varma berättelse. Man blir varm i hela kroppen när man läser den. Ibland känns det som så många tappar bort varandra i livet.
Kärleken är inte enkel men det är ju nåt vi alla behöver i nån form. Ha en riktigt go kväll,kram!

Anita

7 december 2011 11:54

Hej käraste!
Tack snälla. Kärleken till en vän är lika värdefull. Och jag är glad att du och jag har varann.
Stor kram till dej.

 
Ingen bild

Inger

7 december 2011 20:52

Stort GRATTIS på 37-årsdagen!
Vilka minnen du väcker till liv genom din härliga berättelse.
Hoppas ni har haft en fin dag/kväll.
Åh den här sången är ju bara så vacker, den kan man sjunga för sin tvillingsyster också :o)
Stor Grattiskramis från söstra di

Anita

7 december 2011 22:50

Hej kära syster!
Och tack för sången. :o)
Stor kram till dej.

 
Cathrin

Cathrin

8 december 2011 07:43

STORT Grattis till er båda...helt fantastiskt 37 år. Har ju hört berättelsen innan men måste missat en liten detalj.....NI DANSADE???? What??? Nu är det ju stört omöjligt att få upp någon av er på dansgolvet. Och så sant livet är en berg och dalbana inte bara när det gäller kärlek. Kram från Cathrin som kämpar uppåt i backen just nu mot toppen igen.

http://www.norrgardens.blogspot.com

Anita

8 december 2011 08:41

Hej vännen!
Och hur många gånger har vi varit på dansfest tillsammans? c",)
Tack för din grattishälsning.
Jag tänker på dej det vet du.
Stor kram till dej.

 
Cathrin

Cathrin

8 december 2011 08:48

Flertalet ggr i båtklubben....om jag kommer ihåg rätt;-)

http://www.norrgardens.blogspot.com

Anita

8 december 2011 12:10

Aha, du har rätt. c",)
Kram till dej.

 
Vida

Vida

10 december 2011 19:57

Tänk, 37 år.. det är ju helt fantastiskt. 74 var ett bra år, jag föddes ju då :) Vad kul att få läsa hur det gick till, älskar att höra sånt.. är en obotlig romantiker även om jag såhär långt inte har hittat någon som jag fortsatt att dela livet med... men en vacker, grå eller knasig dag så händer det väl..

Kramen

http://adventure-life-vida.blogspot.com

Anita

10 december 2011 22:02

Hej vännen!
Jag håller med. Tänk att du är lika gammal som varit tillsammans. Svårt att förstå ibland. Att åren går och vi blir äldre. Det är svårt att hänga med. Kroppen blir äldre men inte jag. c",)
Hoppas du finner kärleken. När du minst anar det så...
Kram till dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards