Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 28 augusti 2008

Av Anita - 28 augusti 2008 19:29

Hej vänner!

Tack för alla härliga kommentarer. Jag tjatar om det, men jag blir så glad varje gång någon har skrivit. Det är väl det som är tanken med en blogg - att få respons för det man skriver? Ni vet vem jag är, men jag vet inte vem alla är som besöker mej. Därför blir jag så himlans glad över era rader.


Idag har jag jobbat halvdag. Vi lagade kålsoppa med frikadeller till lunch. Det var väääldigt länge sen jag åt det. Frikadeller är rätt roligt att göra. Man lägger dem i kokande vatten och när de är färdiga så flyter de upp. Himla bra, då behöver man inte stå där och undra när de är färdiga. :o)


Efter jobbet fick jag ett ryck och körde Crabban till Falköping. Där besökte jag Rabalder. Hade velat ha den här randiga tröjan och byxorna.

Men de var ju slut. Typiskt!

Det blev sommarkläder i oblåa färger. Jo, det är sant. Smultron eller hallon, jag kommer inte ihåg vad färger heter. Två linnen i ljusrosa, en väst och blommiga byxor. (som jag redan har blått) Mina älskllingsbrallor som jag kan tänka mej i en annan färg. 50-70% rabatt är bra. Jag brukar ju köpa sommarkläder när det är rea, för då har de det rätta värdet. Vi har ju en semester att se fram emot, och då kan det vara kul med nåt nytt i sommargarderoben. c",)


Är man i Falköping är Falbygdens Ost ett måste. Mums, vad många goa ostar. Jag köpte lite blandat till ostbricka som vi ska ha i MoA imorgon kväll. Vi har tänkt att äta Vätterkräftor och ha det musigt.


Ja, det var väl det hela för denna gång. Du kanske tror att jag är sponsrad att göra reklam för olika saker, men så är inte fallet. Jag gillar att tipsa er om saker som jag gillar. Så enkelt är det. Och gillar du inte det, så behöver du ju inte titta på länken. Eller hur?


Må så gott.

Nu ska vi se "När och Fjärran". Ett av våra favvo program.

Kram från ensomärledigimorgon

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards