Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Anita - 22 augusti 2008 10:15

Hej igen!

Idag skiner solen fast det sagts att det ska bli regn och ev åska. Vi får väl se hur det blir med det. Ikväll är det bio ute i Näs Slottsruin på Visingsö. Nya filmen om Arn visas där. Måtte det bli en fin kväll.


Jag har svårt för att acceptera att sommaren går mot sitt slut. De där regniga och mörka dagarna blir jag lite deppig. Och ibland får jag ångest över att det ska bli höst och vinter. Det är lite konstigt, för när hösten väl är här, accepterar jag den och tycker att det är riktigt mysigt. Då tänder vi ljus, myser inne, likväl som vi njuter av skogens dofter och promenader ute i det otroligt vackra med färger som hör hösten till. Båtsäsongen sträcker sig troligen till början av okt detta år. Det ger hopp och vintern blir inte så lång. Låter jag dyster? Det är jag inte. Men varenda människa vet ju att vi har våra svaga punkter. Min är "blivandehöstdeppighet". Bl a. Jag har fler men det berättar jag inte om nu. c",) Och eftersom jag är en positiv människa så ser jag möjligheterna och roligheterna som är på hösten för att jag ska acceptera det jag känner. Det positiva överväger det negativa.

Scrapträffar, mässor, jobbet, umgänge med vännerna, resa, pyssel, bio, god mat. Jag ska ta tag i det där med motionen också. Jag måste!


Nu ska jag snart iväg och jobba. Varför jag ville skriva om detta var för igår hade jag samtal med några deltagare om just detta. Hur vi kände allihop. Det väckte tankar och jag tror att andra tycker att det skönt att höra att man inte är ensam om att känna såhär. Vi diskuterade olika strategier för att lindra ångesten när hösten närmar sig. De flesta tyckte att motion är bra och att ha någon att prata med. Så enkelt för en del och så svårt för andra.


Ha en härlig fredag.

Kram från ensomförsökernjutaavdagenidag


Ps. Kreativ Insikt har en ny underbar katalog. Beställ den och inspireras.

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards