Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 21 augusti 2008

Av Anita - 21 augusti 2008 20:39

Hej vänner!

Idag har jag haft en toppendag på jobbet. c",) Deltagare och personal har varit på en bussutflykt till Falkenberg. Mycket uppskattat av deltagarna. En del av dem har inte varit utanför stan på väldigt länge. Många av dem är ensamma och begränsade i att göra olika aktiviteter pga sitt funktionshinder. Så ni må tro att de var glada och nöjda efter dagens alla upplevelser. Och att få umgås med varandra och oss personal på ett lättsamt sätt. Idag har det varit en bra dag för själen. För oss alla.


Vi gjorde ett stopp i Fegen och mumsade på medhavd fika. Där var det vackert vid sjön. Sedan åkte vi vidare mot Ullared. En del ville shoppa där, så vi släppte av några och hämtade upp dem på hemvägen. Vi andra åkte till Skrea strand och njöt av havet. Det blåste rejält, så endast 3 st badade. Vi andra tog en lång strandpromenad. Åh, vad härligt! Några satt i lä och solade, någon plockade snäckor, någon badade fötterna. Havet är havet och det är verkligen storslaget och underbart. Jag har aldrig sett havsvattnet så brunt. Föredrar ju det blåturkosa eller ljusblå mer om jag får välja. Efter detta åkte vi in till stan, strövade iväg till Restaurang Gustav Bratt. Åt god middag. Sen hade vi en timme att göra stan. :o) Jag blev himla glad över att hitta en Cecil butik med kanonrea. Köper det märket på kläder här i stan, och är jättenöjd med kvalitén. Vilken lycka att hitta en butik med bara Cecil kläder. Köpte två vita jumprar för 100 kr och en blus för 150 kr. Det skulle kosta 717 kr ordn pris. Jabba, vad glad jag blev. Några deltagare fyndade också. Jättekul. Ja, sen bar det hemåt igen. Bensträckar- och kissepaus i Hestra och sen var vi snart i Jönköping och träffpunkten igen.

Jag kan bara konstatera - vilket himla trevligt jobb jag har. c",)


Imorgon jobbar jag halvdag. Sen hoppas jag att vi kommer ut på sjön.

Nu längtar vi alldeles jättemycket efter det. Vi funderar på om det ska bli Visingsö. (Kommer ni dit, Cathrin? Har pratat med A o U och de kommer också).


Himla kul att så många skriver kommentarer. Gulle er. Tack!

Vad vore en blogg utan besökare? Som en båt utan vatten.

Stor kram från ensomnficklitesolpånäsanidag


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards