Anitas blåa blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anita - 9 oktober 2008 13:15

Hej goa vänner!

Oj, det var en kaotisk dag igår. Telefonsamtal hit och dit. Jag bröt ihop några timmar, dels på natten och sen halva dagen. Sen bestämde jag mej för om jag skulle lägga mej ner och dö eller fortsätta kämpa. Det är ju så spännande att leva och se hur det går, så jag valde det sistnämnda. c",)

Jag kände nånstans att det måste ordna sej. På ett eller annat sätt.


Vet ni... jag sökte t om en tjänst igår em, som Personlig assistent, för att ha en reservplan. Ringde ett samtal och skrev ett personligt mail. Oj, idag på morgonen fick jag ett trevligt samtal om att de ville ha mej till intervju och brevidgång. Redan ikväll! Vi bestämde tid och plats. Vad spännande tyckte jag.

En halvtimme senare ringer Gruppbostadens underbara och duktiga enhetschef och ger mej positiva besked om att jag garanterat har mitt halvårsvikariat som planerat. 1 nov - 30 april. Hon hade kollat med facket och vilka lagar som gäller. Arbetskamraten som tagit tjänstledigt för arbete har inte rätt att komma tillbaka. Det gäller bara vid tjänstledighet för studier. Vilken lättnad! Igår grät jag av sorg, idag kom glädjetårarna. Ja ja, jag ÄR känslig.

Ja, så då fick jag ringa tillbaka och tacka nej till intervjun och brevidgången ikväll. De ville spara mina papper för jag verkade vara en lovande Personlig assistent. :o)


Så det kan bli. Som jag skrev, så är det nära mellan skratt och förtvivlan ibland. Det har jag verkligen fått uppleva dessa dagar. Och så insåg jag att jag är en fighter, bara jag får gråta och tycka synd om mej själv en liten stund, då och då. En sak är säker - jag ska gå med i facket. Omedelbart!
Det raraste samtalet fick jag av arbetskamraterna som var glada att allt ordnade upp sej och att jag skulle känna mej varmt välkommen till jobbet.

Skönt är också att det ordnat sig för arbetskamraten som fått annat jobb.

Alla är nöjda. Hurra! Nu vill jag helst glömma det som hänt och gå vidare. Jag ska njuta av varenda stund på nya jobbet.


Och så ska jag njuta av att min älskade Peter är hemma igen. Det är underbart.

Ett liv utan honom vore som en Champagnefrukost utan Champagne. c",)


Kram till er alla från ensomtackarförertstödibloggochtelefon

Av Anita - 8 oktober 2008 08:33

Hej vänner!

Jag ligger lite lågt med bloggen de närmaste dagarna. Varför?

På fem minuter kan glädje förvandlas till förtvivlan och sorg. Precis det upplevde jag igår kväll efter mitt roliga jobbarpass. Fick ett telefonsamtal om att mitt vikariat hänger löst. Detaljer vill jag inte gå in på nu. Men det har inte med min prestation eller mej personligen att göra. Bara att en ordn personal vill tillbaka till sin anställning. Jag har inte sovit mycket inatt, jag gråter, känner förtvivlan, är helt matt och har en fruktansvärd huvudvärk. Orkar inte vara glad och tror inte jag fixar att jobba idag. Var hämtar jag kraft?


Kram från ensomundraromdetverkligenfårgåtillsåhär

Hoppas att min skyddsängel hjälper mej

Av Anita - 7 oktober 2008 08:14

Hej vänner!

Det är dimmigt idag. Hoppas att jag ser var jag kör. Den lättar säkert om någon timme. Jag längtar efter att få köra bil igen och få lyssna på Martina Haag. Boken är så rolig och hennes röst gör mej glad.


Hoppas att din tisdag blir en bra dag.

Kram från ensomlängtarefterPeter

Av Anita - 6 oktober 2008 21:30

Hej vänner!

Tack för era hälsningar. Här i Halmstad är allt bara bra. Vi har haft en mysig och trevlig dag i underbart soligt höstväder. Strövat på stan lite, hälsat på dotter Anna på hennes jobb, fikat på Expresso house, mums! Förresten så har en del butiker och restauranger stängt på måndagar. Typiskt att Brunsons papper & Scrapbutik hade stängt. Det finns några Webbutiker med scrappinggrejor här i Halmstad, men de hade också stängt. Jag ringde till Scrapperiet, men tiden på em passade inte oss. Får väl ta det vid nästa Halmstadbesök.

Vi mumsade på glass hos Riccardo. Min favorit är hasselnöt.

Inger köpte med 1½ liter hem, vit choklad, mandel och hasselnöt. Det är lyx att ha italiensk glass i frysen tycker jag. Blir lite avundsjuk.


Vi hade en rolig pysseleftermiddag/kväll med mycket skratt och lite gjort. c",) Ibland är det svårt med inspirationen och jag hade nog med mej för mycket material. Söstra mi och dottern gjorde varsitt kort men jag ogjorde ett. :o) Kul har vi haft i alla fall. Inger har bjudit på Grekisk pyttipanna och till dessert åt vi italiensk glass. Mums!

Imorgon förmiddag kör jag hem till Jönköping igen. Ska jobba em/kväll på nya jobbet. Lite pirrigt, för nu jobbar jag utan att gå bredvid.


Ha det gott alla.

Kram från ensomärgladförminlillatripptillHalmstad

Av Anita - 5 oktober 2008 13:45

Hej vänner!

Regn och rusk och innemysardag. Men det blir det varken för Peter eller mej. Jag har precis "vinkat" av min älskling som ska åka bil tillsammans med två killkompisar. Deras mål är Skavsta och sen Italien. De ska roa sej med att besöka en stor båtmässa i Genova. Sön-ons är de i Italy och bara har det gott. Mässan heter duga, vad jag kan förstå av den här bilden.


Detta är bara en del av hela mässan. Urp! Oj, vad de kommer att drömma och fantisera. Kanske blir det t o m ett köp av någon i sällskapet. c",)

Jag unnar verkligen Peter denna lilla resa. Bara han kommer hem igen. Det är alltid lite oroligt när det ska resas i flyg, bil och annat.


Jag ska roa mej med att köra min blåa Crabban till Halmstad. Där bor min kära dotter och min kära tvillingsyster. Det var länge sen jag hälsade på.

Vi ska pyssla. Jag har packat med mej massor av grejor. Vad kul!

Till vår lycka har Riccardo öppet sin Italienska glassbar. Vi ska minsann få lite smak av Italien också. :o)) (Cathrin, ska jag köpa med mej till dej?)

För att inte resan ska bli långsam och ensam har jag fixat att Martina Haag ska läsa sin nya bok för mej. På CD. :o) Hon förgyller ju livet den tjejen. Och så fick jag tips om ny musik av söstra mi, Daniel Powter. Ska bli spännande att höra honom.

Troligen kör jag hem igen på tisdag förm. Börjar jobba kl 16.00 så det blir bra.

Ja, då packar jag in alla saker och ger mej iväg då.

Ha en skön söndag alla.

Kram från ensomgillarfrihetenattkunnaåkaiväg

Ps, jag tar med datorn, kanske blir det lite bloggande ändå. c",)

Av Anita - 4 oktober 2008 17:43

Hej vänner!

Den 4 oktober är en bra dag!


Då är det dags för en mumsig tradition, vi firar Kanelbullens dag i Sverige.

Högtiden/traditionen instiftades i samband med Hembakningsrådets 40-års jubileum och i år är det tionde året som bullen uppmärksammas med en egen dag.


Vi har nog alla något härligt minne när det gäller kanelbullar. De har funnits i alla tider, eller hur? Nybakade med kall mjölk. Mums, det gillar jag. Eller till en god kopp kaffe. Här i stan finns ett café där de bakar jumbostora kanelbullar. De kan räcka till 4 personer. Om man vill dela med sig förståss. :o) Hur äter du din bulle? Jag pillar gärna loss kanten utifrån och äter mej inåt. Det gottaste kommer sist. Mmmm!


Jag har haft en himlans envis huvudvärk idag, så inga kanelbullar för mej. Tar igen det imorgon när jag planerar att köra till Halmstad för att hälsa på kära dottern och kära syster yster. Vi ska pyssla och göra kort. Då går det åt gott kaffe och mumsiga kanelbullar. :o))


Hoppas att ni har en trevlig lördag.

Kram från ensomgillarhöstfärgernafastdeejärblåa








Av Anita - 3 oktober 2008 11:15

Hej vänner!

Fredag redan och jag är ledig. Solen har lyst en stund på morgonen, men nu vräker regnet ner. Lite mysigt kan jag tycka. Och bra. Då blir min bil tvättad naturligt och jag kanske inte behöver anstränga mej med den sysselsättningen idag. c",) Hon är faktiskt lite smutsig så jag får kolla om regnet gör underverk.


Jag känner mej bättre. Det är jag så glad för. Yrseln har inte gett med sig helt, men den överraskar inte med oväntat besök i hjärnkontoret så ofta. När jag tittar upp och ner för fort, när jag lägger mej, när jag sätter mej från liggande - då är det värst.


Jag har jobbat bredvid några dagar samt varit på kurs, på mitt nya jobb. Åh, vad jag är glad att jag fått det här halvårsvikariatet. Det är så roligt att jobba på Gruppboendet och alla är så himla goa och snälla. Underbar arbetsgrupp som gör att jag känner mej välkommen. Det är mycket att lära och mycket att ansvara för, men det ska jag fixa. Med stor vilja och envishet går det mesta. Nu jobbar jag mer som Undersköterska, men även som Vårdare och Skötare och det är en utmaning. Yrkestitlarna är inte så viktiga i det här sammanhanget - medmänsklighet, ansvar, förhållningssätt, etik och empati är det centrala. Det tycker i alla fall jag. Och de där goa skratten och glädjen gör att jag känner att jag är på rätt plats. Det är lycka i livet att ha ett jobb som man trivs med, eller hur?


För att kunna planera kommande månader, har jag köpt en ny Personlig almanacka för år 2009. Men ack vad besviken jag blev när jag fick hem den i brevlådan. Jag hade valt fel färg på texten. Det skulle vara mörkbrun och inte ljusbrun. Så petig är jag.

Överst ligger almanackan för 2008.

Nå, vad gör jag? Fick en snilleblixtidé en natt när jag inte kunde sova...

Jag dekorerar om försättsbladet så det blir turkost och brunt.

Med mitt nya fina alfabet - Khaki - skrev jag namn och årtal.

Och min favvostämpel passar väl bra här också? :o)


Nehej, ska det bli nån nytta gjord i detta hus, så får jag sätta igång nu.

Ha en trevlig fredag.

Kram från ensombehöverköpahöstskor


Av Anita - 2 oktober 2008 06:20

Hej vänner!

Fler bilder kommer här.

Här ligger vi utanför Blå Grottan på ön Bisevo


Soljuset utanför färgade vattnet alldeles blått och ljuvligt.


Ha en bra dag alla.

Jag jobbar och trivs som fisken i vattnet. Yrsel ger sej mer och mer.

Kram från ensomäruppemedtuppenidag

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards