Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Anita - 15 oktober 2008 18:24

Hej vänner!

Har ni haft en bra dag? Det har jag. Vad himla roligt att jobba på bst och träffa arbetskamrater och klienter igen. Och träffpunkten ligger i samma hus, så dem har jag också träffat. c",) Det känns tryggt och gott med det "gamla" jobbet och så ska det snart kännas med det nya. Det kommer bara att ta lite tid. Det är ju alltid så med nya arbetsplatser, eller hur?


Jag kom med ett tomt almanacksblad för resten av Oktober och kom hem med ett ifyllt för kommande veckor fram till den 1 november. :o) Behovet är stort för ledighet när vikarien erbjuder sin tjänst. Tror jag det! Det gäller att passa på. En personal ringde och bokade resa och far iväg imorgon. Snabba ryck. Då jobbar jag åt henne. Vad kul! Fast lite avundsjuk blir jag allt. Mitt halvårsvik på gruppboendet börjar den 1 november, det ska bli skönt med fast schema.


Förresten så kan jag rekommendera Bamboo här i Jönköping, som vi åt på igår. Mums! Och vi fick varsin present = sjal. Wow, vilken överraskning. Vi åt fyra rätter och friterad banan med glass till dessert för 99 kr. Bra pris, tyckte vi.

Det blir mycket skrivet om jobb, eller hur? Men det är just det som rör sig i huvudet på mej just nu. Och emellanåt pysslar jag. Eller tittar på TV. Ikväll blir det "Bonde söker fru" eller som jag är mest nyfiken på "Bonde söker man".


Hoppas att du har en mysig kväll.

Kram från ensomhargåttmycketidag,bra!

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards