Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Vänner

Av Anita - 21 februari 2008 07:40

Hej igen alla! 
Igår kväll ringde jag min bänkkompis och goa vän från Omvårdnadsprogrammet där vi läste till Undersköterskor. Vi har hörts via sms och på nätet, men inte setts på väldigt länge. Vad underbart det är att ha vänner som finns där. Som bryr sig om. Som man delar glädje och sorg med. När det känns som om det var igår vi träffades, fast tiden har runnit iväg med rasande fart. Mia är en sådan vän. Vi hade mycket att prata om. Härligt! Jag kände mej så himlans glad och lycklig efter vårat samtal.
Jag kör denna i repris:

Sanningen om livet.

När jag är vänlig

 mot människor omkring mig,

får jag godhet tillbaka.


När jag är generös

och bjuder på mig själv,

får jag givmilda vänner.


När jag är omtänksam

mot mina vänner,

ser de efter mig.


När jag försöker lyfta min vänner högre

än de själva tror sig om att kunna nå,

får också jag hjälp att nå

min stjärnor.


Men mest av allt,

när jag gör allt detta,

mår jag bra.


Jag får energi och glädje

i mitt liv.


Jag orkar mer och blir en lycklig människa

lite oftare.

Caroline Gårdheim- Kreativ Insikt


Ha en bra dag alla!

Kram från ensomgärnaringerenvändåochdå

 
 
Cathrin

Cathrin

21 februari 2008 08:19

Morn morn! Är du redan uppe och skuttar?? Jag har själv nyss släpat mej upp,hua vad segt det kan vara ibland. Ditt kort blev ju verkligen toppenfint och på lördag kör vi så det glöder,längtar. Kram kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Ingen bild

Mia Magnusson

21 februari 2008 09:26

Hej igen!!

Jag håller med dig, underbart att ha en vän som "bara" är där, som om det var i går vi träffades....vi kunde säkert pratat lika länge till!! men det gör vi ju när vi ska träffas, ser fram imot det.

Kramar Mia ( din fd bänkkompis)

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

21 februari 2008 10:39

Vilken fin och tänkvärd dikt, tack för att jag fick läsa den hos dej! Ditt kort med Theresias material är jättefint!
Nu snart är det lördag och det ska bli SÅ roligt att träffa alla och pyssla ihop!
Kramar,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

 
Wickan

Wickan

21 februari 2008 11:55

Tänkvärd dikt. Det sorgliga är att jag är nästan allergisk mot telefonen. Vet inte när jag ringde någon sist. Men det kanske beror på att jag har börjat höra så himla dåligt... =)
Mailar heller, men det bästa är att ses!!
Kram o ha en bra dag!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
eva

eva

21 februari 2008 18:45

Tänkvärda ord det där. Skönt att ha sådana vänner. Jag märker nu efter några tuffa månader vilka som verkligen är mina vänner. Det är de som finns kvar när jag inte orkat hålla kontakten och umgås. De som ringt/hälsat på fastän jag inte varit speciellt social av mig. Sådana vänner ska man vara rädd om. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

21 februari 2008 20:35

Hejsan Anita..
Grattis Grattis ..
Till ditt superfina kort.
Såå snyggt..
Du är jätte duktig och vilken utveckling sedan första kortet..
Härliga färger.

Jag höll på dig hela tiden..
Kram Camilla

Kommer att tänka på er i JKPG..
Jag tänker ofta på när jag var hos dig och åt choklad..mums va det är gott..
Saknar du pixlandet?

http://pysselsidan.blogspot..com

 
netha

netha

22 februari 2008 12:33

Japp precis så är det, man skall behandla andra som man vill bli behandlad själv, och är man då vänlig och generös så får man en härlig dag själv.
Jag tror jag lånar dikten om det är OK.
kramis

http://nethas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards