Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Blått ska det vara.

Av Anita - 7 oktober 2007 19:07

Hej igen!

Nej, det här går inte. Jag kan inte ha en rosa blogg. Nog för att budskapet är väldigt viktigt, men det går inte. Nej, nu står jag inte ut. Får jag byta tillbaka till blått igen? Jag gör det. Just nu. Omedelbart. Fort innan jag ångrar mej. Nej, det gör jag nog aldrig förresten. Blått ska det vara. Annars är det inte min blogg. Så är det. Hur kunde jag tro nåt annat? Inte kan jag utsätta er för att hamna i allt detta rosa. Du som inte hann att se det, var glad för det. Allt är som vanligt här i bloggen igen. Skönt!  c",)


Helgen har rullat på väldigt fort. Det har varit roligt att jobba. Idag har jag fått vara "provtagare", blodtryck och blodprover har tagits. Det är bra att jag får göra sådant. Träning ger färdighet heter det ju. Och så har vi tagit promenader med några patienter. Så skönt och uppiggande.

Denna helg har varit lugnare än i veckorna. Det fanns t om tid för att baka en stor äppelpaj som räckte till patienter och personal. (Vi bakade "Lättaste äppelpajen" som finns här under receptlänken.) Vilken fest! Det ska kännas att det är söndagsmys på jobbet också, eller hur? Patienterna mumsade och njöt. Härligt!


Ikväll ska jag roa mej med att sitta här vid datorn och skriva en inlämningsuppgift till vår lärare. En reflektion enl Gibbs modell. Jag har några stycken som jag ska ta upp. Det är en bra övning, att kunna reflektera över situationer som uppstår. Vad hände? Vad tänkte jag? Vad är bra och vad är dåligt? Vad kan jag lära av detta? Kunde man gjort på ett annat sätt?


Jag beställde en ny siggie, Apple Pie Fig, från Åshild - Jenny´s Grandchild.

Hon är underbart snäll, som ritade en blå Fig efter min önskan.
Ja, det är jag som skyldig till att det finns två att välja på. :o)

Hoppas att du har haft en skön helg och att söndagskvällen fortsätter att vara så.
Kram från ensomköptnyasiggisar

Apple Pie Fig


 
 
Ingen bild

Anneli

8 oktober 2007 05:35

Godmorgon din helg har verkat rolig trots att du har jobbat. Det börjar bli tomt i hamnen nu många båtar är borta till och med MoA fösvann i helgen.lite tagiskt men det kommer ju en ny sommar ha det bra kram Anneli

 
Kristina

Kristina

8 oktober 2007 07:25

Men hann det vara rosa här :)?
Det såg jag inte.

Gott med äppelpaj! Det bakades mkt med när jag jobbade inom vården. Det uppskattades till fikat :).

Kram

http://www.mintid.blogspot.com

 
Ingen bild

Mait

8 oktober 2007 10:26

Har inte sett något rosa här... tanken var väl god när man läser varför. Men visst är det så att Anitas blogg SKA vara BLÅ!!!!

Kul o spännande för dig att få prova på lite av varje... Ja och att du får vara där en helg då ni har lite mer tid för mys o trevliga stunder med patienterna.

Ha en bra vecka o lycka till med inlämningen.

Kram Mait

 
Ingen bild

Cathrin

8 oktober 2007 15:49

Hej,hej! Jag hann se det ROSA,men Anita är ju BLÅ,BLÅ,BLÅ så det ska nog var blått här.Kram Cathrin

 
M i n d i

M i n d i

9 oktober 2007 21:59

Asch då att jag missade det.... jag som ääälskar rosa. ;) Men jag hade nog blivit aningens chockad om jag kommit in här då det var ROSA för du Anita är BLÅ. ;)

http://mindidagar.blogspot.com

 
M i n d i

M i n d i

9 oktober 2007 22:00

Glömde ju.... jag har precis ändrat till andra färger på MIN sida. :) Jag är rosa och återkommer nästan alltid till rosa. Men ibland känner jag bara för att göra något helt annorlunda och så vips så kan det bli tex grönt och orange också. ;) Fast jag har många olika stilar och gillar mycket... men rosa kommer jag oftast alltid tillbaka till. ;)

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards