Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Anita - 9 oktober 2007 11:47

Hej vänner!

Det är underbart väder. Blå himmel och inte ett endaste moln. Vi bor uppe på höjderna och har utsikt ner mot Vättern. Den ligger alldeles stilla idag. Som en spegel. Jag får alltid en längtan ut på sjön när det är så sagolikt vackert. Så stilla. Solen lyser och ger de höstfärgade löven ännu mer färgkraft. Fallna löv klär de gröna gräsmattorna och signalerar att nu är hösten här. Lycka är att se minipenséerna som frösått sig själva och blommar intill husväggen. De är tåliga, de små liven. Så söta.
Idag är vinden alldeles stilla, Ja, det är verkligen en ljuvlig dag.


Jag börjar på min praktik kl 14.00 Bra, då hinner jag ut en stund och njuta.

Nu är det bara tre dagar kvar. Imorgon ska vi träffas alla, läraren och klassen, ta en fika och stämma av lite. Prata om kommande prov. På måndag har vi tenta  och avslutar kursen Psykiatrisk omvårdnad. På tisdag börjar en ny kurs - Medicinsk vetenskapspsykopatologi. Den håller på terminen ut. Jag ser fram emot denna kurs. Vi läser om olika behandlingar, olika syndrom, neuropsykiatriska störningar, demenser hos äldre, missbruk och beroende sjukdomar. Bl a.


På bst (boendestöd) har jag fått mer tider. Det blir garanterat jobb varje vecka. När jag inte har lektioner. Nu känner jag många av klienterna och det blir lättare för dem när jag kommer som vikarie. Det är inte alltid man vill släppa in en främmande person i sitt hem. Men det har gått bra och jag är så tacksam för att jag får förtroendet att vara med dem i sin vardag.
Det kan vara att tillsammans skriva en inköpslista, handla, laga middag, städa, en pratstund. Göra ärenden. Ibland tar vi promenader och njuter av att få komma ut en stund. Någon kanske behöver få hjälp med att komma upp på morgonen. Sätta igång dagen... Boendestöd är precis som det låter. Stöd i boendet. Tack och lov att det finns. Behovet är stort. 


Nehej, nu ska jag ut. Ska se om jag kan plocka ihop ett höstarrangemang till matbordet. Rönnbär, kastanjer, höstlöv, mossa...

Ha det gott.
Kram från ensomintegillarvintern

Prim höst

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards