Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Sicilien i oktober.

Av Anita - 16 september 2010 23:19

Hej vännerna!

Vi bryr oss inte om att plocka undan sommarkläderna ännu. Jamen, nu är det väl dags tänker du. c",) Ja jo, det är det i och för sej. Men... vi ska snart åka till Sicilien och där hoppas vi på att kunna använda sommarkläder igen. Vad härligt! Äntligen har vi bokat. Flygresa, hotell på två ställen. 4 nätter i Castellammare Del Golfo och 3 nätter på ön Favignana. Vi har valt fina hotell med frukostbuffé. Flyget går från Göteborg till Trapani på Sicilien. På flygplatsen väntar en bil som vi ska ha medan vi bor på Sicilien. Alltid kul och spännande att utforska våra resmål med bil.


Drömmen om Italien... Känns lite overkligt att vi ska ut och resa igen. Hurra, vad vi är glada för det. Det blir en kompensation för sommaren som inte blev som vi planerat pga Peters olycka.


  

Castellammare Del Golfo. Ser inte så tokigt ut, eller hur? Jag läste i en resehandbok och fick se bilder från detta ställe. Det tar vi, sa jag. Okej, sa Peter. Där vill vi gå och titta på båtar och sitta på en restaurang och äta fisk och skaldjur. Mmm.


Röstade gjorde vi igår. Känns bra att ta sitt samhällsansvar.

Kram från ensomfickhärligtsällskappåpromenadenidag,tackÅ

  

 
 
Agneta

Agneta

17 september 2010 00:28

Hejsan, Anita!

Tack snälla vännen för din information om App m.m
Jag skrev ett inlägg om det på min hemsida och Karin "Pixelmojan" liksom många andra har ingen aaaaning om vad detta är. Kan ju bero på att ingen har köpt en iPhone för dyra pengar samt abonnemang när vi alla har en dator inkl. abonnemang. Ack ja, det kostar för mycket att hänga med och pensionen är mager, milt uttryckt :-(
Klart det är praktiskt med en mobil som går att använda som en minidator, men det måste ju vara en en stationär till hemsidan, grafik, fotoredigering bl.a Men visst lockar det att köpa en liten bärbar däremot :-)
Det som stör mig och många andra är detta eviga tjafset på TV om att man ska in på Webben för att läsa och se mer om TV-programmet. Jösses, inte ska man behöva ha en dator samt en iPhone i knät när man glor på TV :-)

Så trevligt det låter med en resa till Sicilien :-) Och vilket fint kort du lagt ut som smakprov. Ser att du har några Nätvänner som även är mina, men undrar om du missat Ingrid på Stenstugu på Gotland? Hennes dotter bor nämligen på Sicilien och Ingrid har länkar dit som kanske kan vara av intresse nu när du ska dit?
Här kan du kika in om du vill. http://blog.stenstugu.com/sicilien-2/

Finns en svensk "bloggartjej" som bor där också. En liten butik med godsaker har hon på sin "Citronodling", Helena.
http://pysen73.blogspot.com/

Jag önskar dig en riktigt härlig semester och hoppas att ni får det varmt och gott:-)
Här i Göteborg har vi ömsom sol & ömsom spöregn inkl. åska vilket ger värk i både knoppen&kroppen...åskan alltså.
På tal om att vara "tant"...är väl en sådan där dam som med ålderns rätt säger vad hon tycker och tänker utan att bry sig.... ;-)
Det är gott det!
Kramen, Agneta

http://www.agnetas.name

 
Ingen bild

TantenMarit

17 september 2010 19:40

Agneta, in på min blogg med dig och skriv samma mening om tanter som här, då är du också med och tävlar!
Kram från Tant Marit
PS: PRECIS som du tycker jag att med ålderns rätt så tycker jag vad jag vill, orka bry sig osv!

 
Ingen bild

TantenMarit

17 september 2010 19:41

Åååå, lyckliga du/ni...
Jag är INTE avundsjuk, nä, det är jag inte alls det! *host-host*
Ha nu en JÄTTEMYSIG helg!
Kram från Tanten

 
M i n d i

M i n d i

20 september 2010 16:36

Åh så härligt att åka dit. :) Jag drömmer också om ITALIEN!!!! Kanske nästa resa får gå dit. :)

Du, har du några super duper bra boktips att dela med dig av.... tänkte köpa med några pocketböcker då vi åker på lördag. :)

Kram kram
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards