Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Anita - 19 september 2010 21:09

Hej vännerna!

Helgen blev inte som vi tänkt oss. Ingen Visingsö. Vädret ställde till det. Blåst, regn och faktiskt lite kallt. Brr, nej då blev det ingen båthelg och inte ens färja över till Öa och Skördefesten. Lite sorgligt men okej ändå. När vi tog en promenad till hamnen och båten såg vi det här:


Badbryggan upptagen. Nu ÄR det höst. Helt klart. Ingen tvekan längre.


Vi har varit duktiga och fixat här hemma istället. Städat ur pannrummet som i framtiden ska bli tvättrum. Nuvarande tvättrum ska bli relaxrum och ett av förråden en bastu. Jag har packat upp tre kartonger som blivit stående. Mina grejor, jag är ju en samlare av diverse ting. Speciellt vykort, block, småsaker, ja, små pryttlar som jag inte har hjärta att slänga. Men idag var jag tuff. :o) En kasse till Röda Korset och en kasse att slänga. Eller en säck faktiskt.


Goa vänner kom och överraskade med ett besök. Vilken tur att jag hade gjort en nybakad äppelpaj till söndagsfikat. Underbar vit ljung i zinknätkruka och hemmaodlade tomater fick jag i present som tack för hjälpen för vattning och postintagning. c",) Vad mysigt att prata och fika en stund. Tack kära vänner.


Allt valsnack är över. Vad skönt! Ska erkänna att jag är en aning trött på allt vad politik heter just nu. Ska nog inte ens se valvakan. Det blir vad det blir.  Ursäkta mitt ointresse men jag har i alla fall röstat.

Kram från ensomskautimörkerochregnmedkissnödighund

  

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards