Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Ami.

Av Anita - 10 mars 2010 21:43

Hej vännerna!

Håll i er, för här kommer hon. Ljuvligt söta lilla Lagottovalpen som ska flytta hem till oss veckan efter Påsk. Idag är hon 5 veckor.

        Man dånar nästan, eller hur?


Dagen idag har varit helt underbar. Först till sjukgymnasten som gav mej hopp om framtiden. c",) Med träning hemma och vattenträning i bassäng kan det bli bättre. Promenader är bra men kroppen behöver lite omväxling. Nästa onsdag ska jag till läkaren. Få se vad han kan bidra med. Lite medicin kanske.


Efter det så körde vi till Kungälv och åt middag hos Anna. Nej, förresten, först var vi i Bräckboden och köpte en hel kasse olika Göteborgskex. Efter god middag körde vi till Orust. Mycket vacker miljö på vägen dit. Och Orust verkar inte vara fy skam heller. Vi kom till Prästbacka. Där kände vi oss varmt välkomna. Vilken lycka att få tillbringa några timmar tillsammans med allihop. Människor och hundar. Söta och väluppfostrade Lagotto. Och helt ljuvliga valpar.


Och vi som trodde att hon heter Molly. Så fel vi hade. :o) Ami är hennes namn. Förkortning på hennes kennelnamn som är Amica = kompis på Italienska.

Lite kul är det med namnet, för när Annas lillebror kom så sa hon Ami till honom fast han heter Martin.


Vill du se fler bilder? Förstår det... c".) Man kan inte få nog.

                    Än har inte pälsen lockat sej, men det kommer framöver.
                    Glad är jag för det ingår en klippning i priset.

  

   Hon är inte stor. Men liten. :o)

 

Vi kommer nog att drömma om hundar inatt, hela familjen. Lyckan är stor när drömmar blir verklghet, eller hur?

Kram till er alla från ensomärsaligochväldigtglad

  

 
 
Ingen bild

Inger

10 mars 2010 22:30

Godkväll käraste syster,
har suttit och väntat på bilder här ikväll och nu har du lagt ut, jabba!
Men Gösta Petter så söt hon är lilla Ami, helt bedårande!!
Åh vad jag skulle vilja pussa på henne!
Jag tycker också jättemycket om namnet, klart hon ska heta Ami. Det syns ju lång väg på henne. Lite kul också att det var Annas namn på Martin :o) Ibland faller allt bara på plats, ja nu med hennes namn ...
Åh vad skönt att sjukgymnasten gav dig hopp, jag har varit lite orolig. Du är superduktig som promenerar på tycker jag.
Dröm nu härliga drömmar om lilla Ami,
Kramis från söstra di

 
Cathrin

Cathrin

11 mars 2010 07:08

Men åååååååh vilken bedårande liten bebisvove, förstår att ni är helt saliga av lycka!

Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Angelika

Angelika

11 mars 2010 08:01

Anita, hon är ju heeelt bedårande söt!
Förstår om ni är helt såla på denna underbara lilla varelse =)
Gillar namnet massor.
Hoppas på att få träffa henne sen någon dag =)
Stor Kram A

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anneli

11 mars 2010 08:05

Vilken söting jag bara längtar tills hon kommer hem till er så man kan gosa med henne kram Anneli

 
Petra

Petra

11 mars 2010 08:37

Åhhhhhhh så söt liten voffsing. Är det en sån vovve som "Steffo" i TV4-morgon har tro?
Skogstokiga bamsekramar
från mig

http://skogstokiga.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulla

11 mars 2010 09:05

Jag bara tittar och tittar och bläddrar bland bilderna. Så söt.Väntar att få se henne på riktigt. Kram U

 
Ingen bild

lisbeth

11 mars 2010 10:44

Gud va söt!!

 
Bittan

Bittan

11 mars 2010 20:33

Hej Anita! Oj vilken söt valp och förstår att Ni längtar att få hem henne efter påskhelgen.
Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena F

12 mars 2010 19:33

Vilken underbar liten bebbe. Jag bara njuter när jag ser detta. Ett stort lycka till. Gosa och njut av henne så mycket du kan.
Kanske kan man få träffa henne någon gång.
Kram Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards