Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Molly = grannes bil = vår hund = okej?

Av Anita - 7 mars 2010 22:45

Hej vännerna!

Tack för era gulliga kommentarer. Cathrin är inte dum, hon tycker att våran vovve ska heta La Gott. c",) Du är smart vännen. Lite glädjedödare är du allt som påminner mej att grannens bil heter Molly. Urp! Tack Karin för namnförslagen. Stina tycker jag om. Jag har klurat på fler namn; Alma, Asta, Ami, Nellie, Milla, Milli, Ida, Leila... hm, Milla är gulligt. Fast Molly är bäst. Gör det nåt, kära granne?

Nu är valparna 4½ veckor. Såhär ser Amica ut nu. Mm, så söt. Egentligen skulle hon heta nåt chokladnamn för hon är brun som mitt favoritgodis. :o) ... Polly? (Skojar)


  

Bild lånad av Prästbacka.


Ikväll har vi tjejer varit på bio här i Gränna. "Har du hört ryktet om Morgans?" Med Hugs Grant och Sarah Jessica Parker. Helt okej. En mysfilm.


Fattar inte hur jag är funtad. Jag vill måla motiv med Promakers men det lyckas inte. Saknar den rätta inspirationen. Puh, vad det är jobbigt. Vill ju göra kort. Nåja, nån gång kommer den nog. Inspirationen alltså.


Var rädda om er.

Kram från ensomlängtartillonsdag

  


 
 
Ingen bild

Tanten

8 mars 2010 03:32

Vovven kan hete Mio, då blir det "min Mio" när du presenterar henne! ;-)
Polly, visst, men är det inte liiiite papegojvarning på det namnet?

 
Ingen bild

Anneli

8 mars 2010 05:20

Hej jag tycker att hon ska heta Molly det är helt okej för mig, tack för en trevlig biokväll kram Anneli

 
Angelika

Angelika

8 mars 2010 07:59

Men ååå va söt hon är! Molly är ju jttegulligt tycker jag :-)
Svarade nog aldrig på ditt mail ang. promarkers...tror inte jag känner någon mer än Annika som målar mycket med Promarkers och det vet du ju redan :-)
Men vi kan ju kolla på träffen om det finns någon mer...
Önksar dig en mysig vecka!
Kram A

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ulla

8 mars 2010 09:09

OOO. vad gullig . Lyckliga dig .Kram U

 
Ingen bild

Inger

8 mars 2010 09:53

Hejsan käraste syster,
Men så underbart söt lilla valpen är! Molly är jättefint, eller kanske Lotta :o)
Hoppas ni kommer iväg på onsdag så du kan pussa på henne.
Kramis från söstra di

 
Ingen bild

Tina

8 mars 2010 13:43

Hej Anita,
Jösses så söt man kan vara..... Molly blir jätte bra - det ska ju helst vara en kort namn - lite lättare att ropa efter henne då. Kram

 
Ingen bild

Dotter Anna

8 mars 2010 18:03

Men jöstapetter va söt! =) Hörs ikväll kära mor!
Puss och kram Anna

 
Cathrin

Cathrin

8 mars 2010 20:00

Hej!! Åh, förlåt inte var det meningen att jag skulle vara en glädjedödare, men om du säger det så är det väl så. Min granne heter Catrine så visst kan man heta som sin granne vare sig man är bil eller inte, och förresten så är jag döpt efter en dassrulle, men är lika glad för det.

Tjing pling Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
AnnikaS

AnnikaS

9 mars 2010 19:10

Jag har en granne som heter Molly och det är en liten tjej. Jag tycker att Molly är ett lite för vanligt hundnamn, tror att något mer "eget" skulle passa dig bättre. Faktiskt så tycker jag inte att Polly är helt fel, men det är ju jag det.

Ett tips är att titta i en namnbok, så gjorde vi när vi köpte hund när jag var liten, man hittar många lite ovanligare namn.
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards