Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Lycka.

Av Anita - 12 februari 2010 19:00

Hej vännerna!

Vad är lycka? Har du funderat nåt på det? När är man lycklig? Hur känns det då? Lyckokänsla. Lyckorus. Lyckostund. Det är inget tillstånd som man ständigt befinner sej i. Eller? För mej är det så i alla fall. När lycka uppstår känner jag det i hela kroppen. Det är verkligen underbart. Jag önskar att alla människor kan få känna lycka ibland.


Idag har jag känt mej riktigt lycklig. Varför då? Jo, ett besök på Curenstams Blommor (Handelsträdgård) gör mej så himla gott. Eftersom vi flyttat till Gränna och det känns som att åka åt fel håll, har mina besök inte varit särskilt täta i vinter. Men det ska jag ändra på. För nu börjar en underbar tid i växthusen. Nu är det tulpanerna som tar all uppmärksamhet. 58 olika sorter odlas. Fantastiskt! Jag fick hjälp av ena sonen, Joakim, att välja stycktulpaner på lök. Kostar 10 kr. Hittade några olika sorter bl a en vit med rosa strimma i. Cato - är en ny dubbel knallig rosa sort. Det blev en bukett sådana. Lycka lycka. Ska fota när de slår ut allihop. Förresten så kom pappan in och ville vara med i tulpansnacket. c",) Curenstams är ett familjeföretag där mor, far, två söner och en dotter jobbar. Och alla är så himla trevliga och hjälpsamma. Jag känner mej lika välkommen varje gång jag är där. Underbart! Lycka lycka. De berättade att nästa vecka är det dags för pelargonerna att planteras. De har många olika sorter till våren. Och penséerna, de små liven, växer redan i växthusen.


Inte nog med detta, jag fick en blå present av en vän som gjorde mej så himla glad. Håll i er nu för igår visade jag vinter. Idag visar jag....


  

Är det inte underbart så säg? Fina blå tändsticksaskar med texten "Så skimrande var aldrig havet..." på. Hela sångtexten är på baksidan. Ordet sommar väcker känslor, eller hur? Tack underbara Marit.


Ikväll har jag tänt ljus i hela huset. Yankie Candle med doft av Cherry Blossom. Mmm. Killarna har precis kommit hem från Båtmässan i Göteborg. Ingen båt köpt, men en fin bok med bilder på fina båtar har de fått. "Liggaisängenmedbokochdrömmaochönskaochfantisera".

Vi ska äta bakpotatis med kycklingcurryröra. Öl eller vin till. Var faktiskt och köpte Penascal (rosévin) för det gillar jag fast det är vinter. :o)

Fredagsmys är lycka när jag är ledig på helgen. Få se vad vi hittar på.


Ha det gott alla. Var rädda om er.

Kram från ensomtackarersomkommenterar,gladblirjag

  

Sigtag av Caroline - Cosmic Handmade

Ps, några av er undrar säkert hur det är med Matilda. Jag har haft lite dålig inspiration att fotografera henne. Och förresten så är det inte lätt för hon far omkring som en skållad råtta här i huset. :o)) Hon undersöker allt hon kan.

 
 
Poohtra

Poohtra

13 februari 2010 00:55

Vad uuunderbart med tulpaner !
Ser fram emot en bild och om nyheter ang hund !!
Kramkram Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
Angelika

Angelika

13 februari 2010 10:42

Ååå vad jag längtar efter vår och sommar efter att ha läst ditt inlägg!
Stor lycka känner jag första dagen man kan gå ut i lättare kläder igen :-)
Hur går det med hundplanerna? De var ju för sööööta de små, ååå!
Ha en underbart mysig helg!
Kram kram A

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Dotter Anna

13 februari 2010 15:29

Hej älskade mor! Åh, vilket härligt inlägg. Får lyckokänsla bara av att läsa =)
Idag är jag lycklig, vi håller på att måla och bygga stoor klädkammare, ska till Ikea nu och handla inredning till denna, kommer bli så fint.
Ha det bra vad ni nu hittar på idag, och hälsa grabsen där hemma =)
Puss och kram Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards