Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Jul med Ernst och annat mysigt.

Av Anita - 16 oktober 2009 11:55

Hej vännerna!

I brevlådan låg en bok som kan vara mysig att hålla i hand när det blir kallt. c",) Jul med Ernst. Ja tack!


                  

Gillar man Ernst som jag gör, kan man bara sitta med boken i hand och le. Le åt Ernst språk. Le åt underbara bilder. Le åt värmen som boken utstrålar. Le åt härliga recept. Le åt att vara ägare till denna bok.

I förordet skriver Ernst:

"Julen är ingen tävling. Det handlar inte om att den som har flest tomtar vinner. Det handlar om att kunna ta en skinkmacka och en pilsner med en vän. Om att kunna landa och vara lite barnslig en stund".


  

Jag gillar det här: "Julen har många färger. Vem har sagt att den måste vara röd? Blåvita granar är alldeles för sällsynta i det här landet". c",)

Jul med Ernst kommer på TV i år också. Ernst är inte bara en njutning på sommaren. Nej, han duger lika gott på vintern också. c",) Och till Jul. Härligt!


En annan myskille ska Anna och jag underhållas av ikväll. Denna muminkille.

  

Mark Levengood. Han är på Konserthuset i Jönköping ikväll.

Vad trevligt vi ska ha det.


Nu tror ni att jag föredrar dessa killar framför min egen. Nej, nej. Så är det inte. Ibland kan min vara som Ernst. Ibland kan han vara som Mark. Men mest är han som Peter och jag gillar honom allra bäst. Klippan i mitt liv.

  

Han är bra på mycket..... Jag är honom evigt tacksam.


Som om det skulle räcka med trevligheter. Nejdå. Imorgon förmiddag åker Cathrin, Annika, jag och Anna till Göteborg. Alla utom Anna ska på Stämpel och Scrapmässan i Eriksbergshallen. Jabba!

Åh, det ska bli underbart att hämta inspiration och få köpa lite smått och gott. Jag tar nog med den lilla plånboken för egentligen behöver jag inte så mycket nytt material. Men någon Promaker... fina band...nån stämpel.... några papper.... Ja, det ska jag väl köpa i alla fall.


Idag lagar jag lite festmiddag för Anna kommer hit. Det blir Currykyckling med ris och skålar med smått som banan, jordnötter, smörslungad paprika, purjolök. Till efterätt gör jag Pannacottatårta. Recept hos Petra.

Nu får jag fortsätta fixa.

Kram från ensomskapåfestibåtklubbenimorgonkväll

  

 
 
Ingen bild

camilla

16 oktober 2009 14:03

Ernst är Underbar! Han skulle gärna få komma hem till mig och pyssla och dona emellanåt=). Ha det så kul på mässan, ska dit på söndag:) Camilla W

 
Ingen bild

Inger

16 oktober 2009 17:44

Hejsan käraste syster,
Mmm, vilka myskillar! Mest gillar jag Ernst! Ska nog kolla in den boken också, verkar helmysig.
Ha en riktigt trevlig helg med alla trevligheter.
Hälsa Anna så gott.
Kramis från söstra di

 
Ulla-Britt

Ulla-Britt

17 oktober 2009 12:31

Hejsan Anita!
Jul med Ernst ser ut som en mycket trevlig bok den ska jag nog kolla in.
Mark gillar jag också så jag hoppas du får en trevlig kväll i konserhuset.
Måste passa på att tacka dig för bra fiskrecept man ser ju på ingredienserna att det är toppen bra.
Ska snart prova det.
Trevlig helg kramisar U-B

http://ulla-britt.bloggplatsen.se

 
Berit

Berit

17 oktober 2009 19:44

Hej Anita!

Boken med Ernst måste jag nog spana in och inhandla tror jag:-). Han är ju bara go som vi säger här i Götet:-).

Blir nästan avundsjuk på dig för Mark, han är en av mina favoriter och har sett honom live flera gånger och varje gång går jag därifrån med ett fånigt leende på läpparna:-).

Ha det gott!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Ingen bild

Dotter Anna

17 oktober 2009 21:42

Hej kära! Hoppas er dag blev rolig och att du hittade nåt fint att köpa =) Vi har varit hos S:s mormor och morfar, skulle bara stanna en liten stund, men efter fyra timmar kom vi iväg därifrån, vilka härliga människor, verkligen från Göteborg, massa skämt blev det ;o)
Ha en fortsatt bra kväll på båtklubben så hörs vi snart igen.
Puss och kram Anna

 
Karin

Karin

18 oktober 2009 19:07

Så underbart du skriver om "dina tre killar". Och så KLOKA ord från Ernst ang julen.
Du, den blåvita granen, skulle du vilja ha den? Skulle nog kunna tänka mig det!
Kram från Karin, som nu ska fortsätta att läsa i bloggen

http://pixelmojan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards