Anitas blåa blogg

Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Anita - 28 oktober 2009 21:06

Hej vännerna!

Ikväll vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva om. Eller rättare sagt om jag orkar skriva. För just ikväll har nån slags trötthet drabbat mej. Den kan göra det sådär mitt i veckan. c",) Har legat på soffan och kollat "Bonde söker fru" på TV. Thilde är en go tjej och det ska bli spännande hur det går för "hennes" killar. De andra bönderna vet jag inte om de imponerar på mej nåt särskilt. Men vi får se... Underverk har skett förr.


Vi har handlat till fredagens Öl-bytar-afton. Det är många som tackat ja. Vad kul! Kanske kan vi inspirera andra till att bjuda till en lättsammare träff. Det behöver inte alltid vara massa lagad mat eller en stor fest. Egentligen borde vi umgås mer med vänner och bekanta på hösten och vintern. Eller hur? Jag menar att vi borde anstränga oss mer till umgänge. På sommaren får man det gratis på nåt sätt.


Jag har många vänner som jag borde träffa. Visst säger man såhär när man träffas? "Vi måste träffas nån gång, kan vi inte höras om det på telefon"? Och så rinner tiden iväg och det blir inget med det. Men jag ska berätta för er mina goa vänner, att jag tänker på er och ska ta tag i träffarna. Det är ju så roligt. Man växer som människa varje gång. Det ger mej energi.

Jag börjar med dej Birgitta. c",) Kära nyfunna vän, till dej skriver jag imorgon. Förvarna Lisbeth om en träff.

Och du Mia bänkkompis, vi MÅSTE träffas alla fyra. Vill ni komma hit?

Inger, kära syster, till dej SKA jag åka i november eller december.

Anna och Stefan, jag saknar er så jag kan smälla av.

Och så måste jag ringa till fd arbetskamraterna på Träffpunkten. Käre tid, de är ju min lilla extrafamilj.

Ja, det finns många jag kan räkna upp här. Hoppas att ni inte tog illa upp för att jag skriver namn.


Nu ska jag ta med mej Kattis & Company tidningen och krypa ner i sängen.

Till er alla därute i cybervärlden, tack för att ni besöker min blogg.

Oj, jag skrev visst ihop lite ändå.

Kramis från ensomärledignågradagar

  


Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards