Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Lösenskyddad blogg.

Av Anita - 10 oktober 2009 10:04

Hej vännerna!

Tack för att du tittar in. Jag blir jätte glad för det. Nu har jag som sagt fått nog med ovälkomna besökare som inte kan pysa ut bakvägen när de inte gillar min blogg, utan skriver de mest elaka och oförskämda kommentarer. Jag är så trött på det. Det kan vara samma människa, vilket jag nästan är säker på, som har så himla ont av allt jag gör och allt jag inte gör. Hon kallar sej Acko, Tingeling, Ingrid.... men heter Elisabeth och bor i Jönköping. Varning utfärdas.


Nu känns det bra att ha lösen på min blogg. Det är några som jag inte vill ska läsa den. Fd arbetskamrater som gjort mej illa. Bl a.  Ibland känns det lite orättvist att blogga om mej själv. Andra vet mycket om mej, vad jag gör osv. Men jag vet inget om hur de har det nu för tiden. Det kan gälla gamla vänner. Som jag ibland träffar på och då verkar de veta allt. Jamen, de har ju läst min blogg. c",) Det är priset jag får betala för att blogga. Eller hur? Tror ni känner likadant.


Idag ska vi flytta MoA båt till Huskvarna och förhoppningsvis få in henne i båthuset snarast. Jag plockade ur blommor och pynt igår. Det är alltid lika vemodigt på nåt sätt. Allt har ju sin tid. Men sommaren går ju så fort. Den här sommaren har blivit lite konstig p g a att vi hållit på med flytten så mycket. Först packa allt. Sortera och slänga. Sen flytta en del till båthuset och sen flytta allt till Gränna. Packa upp och fixa. Det har tagit mycket kraft och tid. Men oj, så roligt det har varit.


Ha en go lördag alla.

Kram från ensomskakollarosalördagpåstaniGrännaidag

figsighalvängel  

 
 
Ingen bild

Dotter Anna

10 oktober 2009 12:16

Hej kära du!
Tråkigt med människor som inte kan vara glada och snälla...tror inte dom gillar livet...eller så måste dom vara sjukligt avundsjuka.. tur att vi iallafall är glada åt livet, och kan se det positiva! =) Är stolt över dig för att du inte tar åt dig och låter dom dumma komma åt dig. Sådana vill vi inte ha i vår närhet.
Lycka till med MoA idag! Hälsa pappa och bror så gott.
Puss och Kram Anna

 
Berit

Berit

10 oktober 2009 14:31

Hej Anita!

Bra att du skyddar din blogg. Att det alltid skall finnas människor som vill förstöra för andra, har svårt att förstå det och att dom lägger så mycket energi på det. Jag skulle göra samma sak som du om det blir så i min blogg.

Det är så roligt att följa flytten till Gränna, vi var förresten där i somras med husbilen och har varit där massor med gånger, en underbar liten stad där jag brukar köpa Grännaknäckebröd bl.a Campingen är så fin och vi brukar äta en god middag på Hamnkrogen:-).

Ha det gått på Moa idag!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Ingen bild

Anita i R-holm

10 oktober 2009 14:42

Tack Anita
för att jag får titta in till Dej då och då, du är en helt
fantastisk glädjespridare, det är alltid lika spännande
att se vad du hittar på, jag kan inte fatta att du hinner
med allt. Vad jag gläds med er och ert fina hem, allt är
i min smak, och det bästa är ju att barnen mår bra efer
allt de varit med om.
Ikväll ska vi på 50-års fest i uppvärmt tält vad tror du
om det? Det blir nog läderstövlar och långkalsonger och
ingen liten balklänning.
Varm kram från
Anita i R-holm

 
Cathrin

Cathrin

10 oktober 2009 22:14

Hej hej!! Tack för lösenordet och att jag får tillhöra din vänskara. Elaka avundsjuka SJUKA människorkommer det alltid att finnas men INTE här längre, skönt.
I kväll har vi varit på bio. Flickan som lekte med elden, mycket bra, men jag ville ha ett "mer slut" på filmen. Sen har vi ätit mat så vi nästan spricker. Vi ses på lördag, men hörs i veckan om det. Kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Suz

Suz

11 oktober 2009 06:54

Tack igen för lösenordet och för att jag får "hänga" med! Var rädd om dig

Kram Suz

http://kortmaja.blogspot.com

 
Carina

Carina

11 oktober 2009 17:03

Hej,Anita!
Roligt att jag fortfarande får vara delaktig i din blogg och läsa om allt det roliga du delger oss.Jättesöta små stämpeltryck.Kan nog användas till mycket.
Nu väntar både hund och "gubbe" på lite mat och jag som har färg över hela händerna.Klabbar och smetar med distresser och försöker mig på att göra stora löv.Får se vad det månde bliva.
Ha,det gott!
Kram

http://carinaspysselsida.blogspot.com

 
M i n d i

M i n d i

12 oktober 2009 15:39

Hej vännen!
Tack för att jag får fortsätta läsa din ljuvliga blogg. :) Jag förstår dig så väl och du gör helt rätt... Jag har ju satt lösen på min blogg också. Det känns både och men samtidigt så vet jag att det ändå är det som känns mest rätt för mig. :)

Kram kram
M I N D I

http://mindidagar.blogspot.com

 
Karin

Karin

13 oktober 2009 21:22

Tack kära du, för att JAG fick ett lösenord!
Jag är hedrad och ska förvalta det väl!
Kram Karin

http://pixelmojan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards