Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

På en sekund.....

Av Anita - 6 augusti 2009 09:31

Hej vännerna!

På en sekund kan ens livssituation förändras. Vi är helt ovetande om och när det kan inträffa. Dagarna rullar på och vi bara tar allt för givet. Och så ska det ju vara. Eller hur?  Med att ta allt för givet menar jag allt det där vardagliga vi gör. Jag tänker att det är så självklart för många av oss att kunna klä på oss själva, sköta hygienen, laga mat, äta själva. Förflytta oss hit och dit utan bekymmer. Dom här tankarna finns i mitt huvud just nu. Varför? Jo, för att det hemska har hänt. Det där som vi föräldrar, nära och kära fasar för. Att det ska hända nåt olyckligt.


Peter fick ett telefonsamtal igår kväll från Annas pojkvän, Stefan, att Anna varit med i en MC olycka. Hon körde egen MC och blev påkörd av en bil. Båda benen brutna. Var på sjukhuset i Kungälv och väntade på röntgen. Oj oj oj, vilken chock! Hon var ändå vid gott mod och hälsade till oss. Fått smärtstillande. Bra. Hjälp! Vad gör man? Så långt borta. Stefan lovade att ringa tillbaka när röntgen var gjord. Då fick vi veta att hon brutit lårbenet i ena benet och skulle opereras direkt. Stackars stackars Anna! Men vilken tur att det gick som det gick. Det kunde varit mycket värre. Hemska tanke.


Idag har jag pratat med min kära dotter, omtöcknad av morfin. När jag frågade om jag skulle ha med mej nåt, om det var nåt hon vill ha, svarade hon; er. Kära kära. Vem kan hålla tillbaka tårarna när dottern befinner sig i en annan stad alldeles för långt borta för en kram? Jag vill vara hos henne nu.


Vi åker till henne idag. Hon kommer att flyttas till en avd i em. Få se hur länge hon får stanna kvar där. En dag i taget. Vi är evigt tacksamma för att hon har Stefan, (som hon blivit sambo med i Kungälv). I måndags började hon på ett nytt jobb. Lägenheten i Halmstad ska tömmas och städas. Vi ska hjälpas åt med det här. Men som sagt, en dag i taget. Det viktigaste just nu är att Anna ska må bra.


Är texten snurrig så har överseende. Det kan bli så.

Kram från ensomskaköpamedengosigmjukisnalleellerhund

 
 
Ingen bild

Inger

6 augusti 2009 09:45

Men guud! Ring mig så fort du får möjlighet!
Kramis från söstra di

 
Cathrin

Cathrin

6 augusti 2009 09:53

Hej! Men usch vad hemskt men som du skrev det kunde varit MYCKET värre, hua hemska tanke. Hoppas allt blir bra igen.Inte är då texten snurrig men jag vet att allt kan kännas så när något sådant händer.Kör försiktigt kram Cathrin

http://www.cathrink.blogg.se

 
Johanna

Johanna

6 augusti 2009 10:00

Usch, ja man vet aldrig vad som händer från ena dagen till den andra. Som tur är...
Stackars Anna, men vilken änglavakt hon hade ändå! Man vill inte ens tänka på hur det kunde ha gått.

Kramar från Johanna.

http://pantarholmskajen.blogspot.com

 
Kaka

Kaka

6 augusti 2009 10:02

Vännen! vad jobbigt det måste vara,men ni verkar ha rätt inställning till allt och det kommer nog hjälpa er mycket! Ta en dag i taget!
Många kramar

http://kakankaka.blogg.se

 
Petra

Petra

6 augusti 2009 11:49

Snälla vännen, det är inte sant...
Vilken tur Anna haft, som du skrev så kunde det varit mycket värre. Vilken tur att hon har sin pojkvän och ER !!
Många kramar och tankar kommer din väg!
Kram från Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

6 augusti 2009 13:30

Men fy va hemskt! Va skönt att det gick så "bra" ändå, man vågar ju inte tänka på vad som kunde hänt...
Ja man ska vara glad för varje stund och njuta av det man har just nu! Det glömmer man ofta bort tyvärr.
Ta hand om Anna och er nu och hälsa.
Tänker på er!
Stor Kram A

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
annmari

annmari

6 augusti 2009 15:58

Ja som du skriver, detta är något man inte vill uppleva. Man är bra liten när man inte kan vara där direkt och stötta.
Hoppas hon repar sig någerlunda fort

http://annmari.blogg.se

 
Ingen bild

KS

6 augusti 2009 20:23

Hej Anita
Du och resten av Familjen finns i mina tankar

kram Karin Sundell

 
Berit

Berit

6 augusti 2009 20:46

Åh så förfärligt med Anna, men ändå tur i oturen, det kunde gått värre.

Förstår dig som mamma, det får bara inte hända barnen något och så långt bort också.
Skönt att ni skall dit till Anna idag och så glad hon skall bli när hon får en kram av mamma och pappa.

Sköt om er alla i familjen!
Kramar
Berit

http://beritbj.blogspot.com

 
Karin

Karin

6 augusti 2009 22:19

Usch så hemskt! Som mamma lång bort, blir man alldeles lamslagen. Köp en riktig go´ mjukisnalle till henne!
Kram!

http://pixlemojan.se

 
AnnikaS

AnnikaS

7 augusti 2009 07:15

Fy vad otäckt! Förstår att det är tungt att vara så långt borta.
Många kramar till er alla.
Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena F

7 augusti 2009 09:45

Kära Vän, Vilket elände men man får vara tacksam att det inte gick värre. Tänk vad fort olyckan kan vara framme. Man ska nog vara glad för varje dag som går och leva för dagen. Tänker på er och även om jag inte känner Anna så skickar jag en krya på dig hälsning.
Kram Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards