Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Pyssel och Il Divo

Av Anita - 21 november 2008 19:14

Hej vännerna!

Tack för era goa välkomnande kommentarer. Glad blir jag.

När man läser här till höger vad som hände för ett år sedan, så står det "Tändsticksaskar". Det är märkligt. Jag har gjort nya askar precis ett år senare. Först ska jag visa ett kort som nästan doftar pepparkakor.

Stämpeln är från Kortmakaren. Underbara papper från Forma Hantverk

Den här varianten blir det fler av. Fast med andra stämplar.

Här är askarna:

Jag har köpt färdigstansade figurer hos Bellis. Dem har jag satt på

3D kuddar för att ge en kul effekt. Jag ska göra fler och stå på torget och sälja. Nej, jag skojar.


Jag  vill dela med mej av vackra, skönsjungande killar som gör mej alldeles svag.

Il Divo. Deras nya låt "Halleluja"  på nya CD:n - Promise, är fantastisk. Jag har länge lyssnat på Peter Jöbacks tolkning av den på svenska, Men det här slår allt. Tycker jag. c",) Någon berättade att Il Divo killarna var med i Idol från början och sen bildade detta fantastiska skönsjungargäng. Vet ni något om Il Divo får ni väldans gärna berätta för mej.


Snart bänkar vi oss framför TV:n för Idol. Det blir advokado och skagenröra. Kall öl till detta och sen mår vi gott. Jag blir så glad när jag kommer på att det är fredag varje gång, (veckorna går ju så fort) för jag njuter av att se Kevin, den glada, spralliga, duktiga, varmhjärtade killen.


Må så gott alla.

Kram från ensomharenkanonhelgframförmej


 
 
Ellie

Ellie

21 november 2008 19:14

Åh vilka söta askar =)

http://estella.bloggagratis.se

 
Angelica

Angelica

21 november 2008 19:34

Å du gör ju alltid så fina och supersöta askar, så även denna gång!!
Kortet är ju också helt underbart, gillar verkligen papprena - hmm...hade velat ha på Hildas...

Ja hjälp va bra de killarna är, har hört dem innan men vet inte nåt om dem egentligen. Halleluja gjorde de verkligen bra!

Härligt att du har en bra helg framför dig, det har jag me! :-)
Kram kram

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
eva

eva

21 november 2008 19:52

Vilka ljuvliga, juliga tändsticksaskar! Ha en riktigt skön helg. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

21 november 2008 19:58

Gokväll kära syster,
vad härligt att du är tillbaka och bloggar. Det är alltid lika kul att läsa vad du har för dig och om dina tankar.
Vilket fint pyssel du har gjort, så jättesöta!
Det är väl inte svårt att gissa att just en här sången på Il Divos nya cd också är min favorit :o)
Nä, jag tror inte de var med på Idol. Vad jag har läst så är det Simon från Idoljuryn som sökte under lång tid skönsjungande killar och fick fram de här fyra i Il Divo.
Ha en en härlig helg, blir det en tripp till Halmstad imorra?
Nu ska jag fredagsmysa framför Idol och njuta mest av Kevin förståss :o))
Stora kramisar från söstra di

http://get-me.to/inger

 
Maria

Maria

21 november 2008 19:58

Hej! Har verkligen saknat dina inlägg Anita!!! KUL att du är tillbaka. Vilket UNDERBART julkort och askarna är supersöta. Ha en mysig fredags kväll KRam Maria

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Angelica

Angelica

21 november 2008 20:01

hej igen :-)
Min pappa, Lasse, har jobbat på TBV, som låg på Rosenlund, som sen blev Sensus och flyttade till Juneporten, kanske är det därifrån?
Han är ju kanske inte så svår att känna igen heller me det skägget - den riktiga tomten vet du! :-D
Kram igen och tack!

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
PetraS

PetraS

21 november 2008 23:55

Vicka söta och skönsjungande killar du har på din blogg.
Ser fram emot söndag !!
Kram Petra

http://petras-place.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

22 november 2008 14:35

Stämpelbodens DT var här å spanade!
Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...
http://stampelbodens.blogg.se/
Kram Anneli

Pssst Vi har släppt nya stämplar också, kom å kolla!

http://anneli.segeson.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards