Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2008

Fredag.

Av Anita - 10 oktober 2008 09:54

Hej igen!

Idag är jag full av energi. Glad och pigg. Snart ska jag till sjukgymnasten för min yrsel. Det är så konstigt med den, vill inte ge sig riktigt. Fast jag kan leva med den, om den nu ska envisas att vara hos mej. c",)


I em/kväll ska jag jobba, ja även hela helgen. Det ska bli roligt. Nu kan jag glädjas och vara så otroligt nöjd över att jag har det här arbetet att gå till.

Jag har inte lämnat psyk för gott. Vi har kontakt och jag ska jobba på bst några dagar nästa vecka. Kan ju fylla i lite tider då och då eftersom jag inte har heltid på gruppboendet. Det är jag glad för. På Träffpunkten finns mina arbetskamrater som blivit min andra familj. De är otroligt omtänksamma och har hört av sej med kort och telefon när det krisat till sej med både hälsa och jobb. De kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Nästa vecka ska vi allesammans träffas och äta en bit mat. Det ska bli trevligt.


Jag funderar på vad vi ska äta ikväll. Kanske blir det "Heta ostgratinerade räkor". Det är himla gott med vitlöksbröd till. Jag slutar 19.00 så då hinner jag fixa till det innan vi ska "bänka" oss i soffan för att se Idol. Kevin är min favorit. Vilken glädjespridare! Han är så himla duktig och sprider positiv energi. LouLou är skön och jag gillar henne också.


Hoppas att din fredag blir en bra dag.

Kram från ensombörjargillahöstenriktigtmycket

 
 
Ingen bild

Mia M

10 oktober 2008 10:46

Hej Anita.

Kolla... jag SKRIVER.

Åh vad skönt att det löst sig med vikariatet.
Smaklig måltid med de heta räkorna ikväll, själv jobbar jag till 20,30 hoppas mannen bjuder på något gott när jag kommer hem.
Ha en trevlig helg! Kramar Mia M

 
Maria

Maria

10 oktober 2008 11:39

Hej! GRATTIS skönt att det löste sig. Tack för mattipset!! Det ska jag bjuda mannen på ikväll med ett glas vin till. Kram Maria

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Ingen bild

Mait

10 oktober 2008 12:48

Hej Anita!

Har inte varit inne o läst på några dagar. Oj så mkt som hänt under tiden. Så omskakad du måste ha blivit.... förstår att det kändes tufft ett tag där. Men se det ordnar sig alltid på något sätt. Ja och med dina goda referenser och din härliga livsgläjde så ska du nog aldrig behöva känna oro. Det väntar nya jobb runt hörnet för dig hela tiden. Lycka till nu! Ha en mysig fredagkväll tillsammans med Peter, heta räkor och Idol. Kramis fr Mait

 
Mia

Mia

10 oktober 2008 16:24

Hej Anita!

Har varit här och läst lite... Trevlig blogg och jag känner igen mig såå med det där mellan skratt & gråt!!

~mvh Mia~

http://lingontuvan.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

10 oktober 2008 19:18

Godkväll käraste syster,
åh vad skönt att allt löste sig och att du är glad igen!
Hoppas du får en trevlig jobbarhelg.
Det låter gott med Heta ostgratinerade räkor ikväll. Skönt med fredagsmys!
Kevin är också min favorit i Idol :o))
Stora kramisar från söstra di

http://get-me.to/inger

 
Line

Line

10 oktober 2008 21:46

ÅÅ så gott det låter. heta ostgratinerade räkor. detta är något som ska lagas i vårt hem!

http://pinepo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

åsa

11 oktober 2008 06:14

hejsan anita

visst har du haft artikel om carpe diem o visat böcker hon skrivit??hittar det inte någonstans.kan du skicka mig böcker hon har skrivit tyckte hon var så bra vet jag har läst om henne någonstans hos dig
önskar dig en trevlig helg

 
Ingen bild

Anita

11 oktober 2008 18:28

Hej Åsa!
Jag har lagt länken under boktips. Där kan du kolla.
Må så gott och kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards