Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Cupcake.

Av Anita - 21 maj 2008 12:16

Hej vänner!

Det har kommit in en ny trend i landet. Undra om du känner likadant? Bakverk som är som konstverk som man helst inte vill äta opp. c",) De finns i olika färger, olika utförande, den ena mer ljuvlig än den andra.  De kan vara roliga eller anpassade till högtider. Vad dillar jag om? Jo, CUPCAKES. Hör bara på namnet. Det är kul att säga och låter gott på tungan.


Jag har försökt hitta någon fakta om just dessa bakverk, men inte funnit något. Men jag tror att det är muffins som dekoreras med glasyr, grädde och annat fint. Och gott. Tror att de vanligen är väldigt söta i smaken.

Om du som läser detta vet något om Cupcakes, så berätta gärna.


Om jag skulle bjuda på Cupcakes här och nu skulle det bli de här: :o))

      (Bild lånad på nätet)


Jag har hittat en underbar sida med ljuvliga cupcakes. Tar mej friheten att länka till den här. Eva gör dem för nöjets skull,(hon säljer inte) och hon gör det så fantastiskt bra. Riktiga konstverk som man vill ta direkt ur dataskärmen. Eller hur?

Leila gör också smarriga cupcakes. Länk till recepten har du här.

Någon som målar härliga cupcakes är Lotta. Hon berättar var du kan köpa cupcakes stämplar. :o) Kolla nyheter v.17 för de hittar jag inte under stämplar...


Jag håller på att sy tygkorgar. Hittade mönster i en söt bok. Kanske blir de färdiga så att jag kan visa dem imorgon.


Ikväll blir det roligheter med klassisarna igen. På med varma kläder och stövlar, ut på landet, där ska vi hälsa på en ekobonde och hans djur. Det blir kanske picnic i det gröna eller inomhus på hökullen (heter det så?) om det blir kallt.


Tack till er som skriver goa och snälla kommentarer. De (den) andra kan jag vara utan. Hit behöver man inte komma om man inte står ut med min blogg. Och det är vanligt hyfs att man pyser ut bakvägen utan att säga nåt. Eller hur? Jag finns på nätet för att träffa vänner, inte fiender. Tack och lov för er vänner. Det är ni som gör att jag tycker om att blogga och sprida lite glädje. Det ligger inte för mej att klaga och skriva om sådant som irriterar. Jag är en positiv människa och ska så förbli. För mej är det lättare att leva om jag ser det roliga och positiva, och jag möts ju med samma reaktion. Det kan inte vara hälsosamt att hata och se det som en livsuppgift att förpesta tillvaron för andra. Bitterhet är en ohälsosam åkomma. Jag vet vad jag pratar om, för jag möter båda sorter i mitt arbete. Fast där är de mest negativa när det gäller dem själva. Det är den stora skillnaden.

Fundera på detta, ni energitjuvar som fastnat i bitterhet och hat.

Det kostar så lite att göra någon glad, men du får så mycket tillbaka.


Såja, nu fick jag det sagt. Dags att sy igen.

Ha en bra dag där ute i vårt avlånga land.
Kram från ensomvariGrännaigårmenåtingenpolkagris


 
 
mormors

mormors

21 maj 2008 14:32

Vilka härliga cupcake du har bilder på. Blir sugen på att göra sådana kanske.
Ha en bra dag
mormor s

http://www.bloggmormor.blogspot.com

 
eva

eva

21 maj 2008 15:03

Hejsan! Vill bara tala om att jag fått tips och idéer om hur jag ska göra kort på din blogg, samt att jag tycker att det är kul att läsa om dig och din vardag. Skulle aldrig annars återkomma hit regelbundet. Ha en bra dag och hoppas du får dig en båttur i morgon. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

21 maj 2008 15:32

Hej Anita!
Å vilka underbara cupcakes du bjuder på idag!Undara varför du valt blå bara, hihi!! :-)
Men hjälp varför skriver man så i någon annas blogg? En blogg är ju egentligen en dagbok och ja där skriver man väl om sig själv och hur man har det...
Sen att du ofta lägger in underbara kort och andra små alster får man ju se som ett stort PLUS! Man kanske inte kan vänta sig en blogg med bara pyssel!
Jag inspireras massor av dina fina alster iaf!
Och jag tycker också det är väldigt roligt och trevligt att läsa vad du har för dig, man blir alltid så glad och på gott humör när man besöker din fina blåa blogg! :-)
Ta hand om dig nu vännen!
Kram

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Cathrin

Cathrin

21 maj 2008 17:05

Hej hopp! Nej men var du i Gränna igår? Då kunde du väl kommit hit på en kopp kaffe och en cupcake,hi,hi.Gud så smarriga de ser ut. Vet inte om jag har fel men tror det heter höskulle,hm,borde väl jag veta som har en.Vi säger hö på logen så fattar väl alla vad man menar.Jodå vi var i Hästholmen men kom inte dit förens vid 16 och det verkade vara lugnt i alla båtar så jag tror nog ni redan åkt därifrån,men jag kollade efter dej.Är det den båten med svart kapell som är era vänners?Ha det gottelligott,kram Cathrin

http://cathrink.blogg.se

 
Maria

Maria

21 maj 2008 18:56

Hej! Oj de kakorna ser smaskiga ut. Jag fick rosa och intgröna cupcakes hos en vän när jag avr där på Tupperwareparty. Sen fick ajg med till HELA familjen med. Det blir klassfest på torsdagkväll och vaslutning med middag på fredag. Men jag har 1 år kvar :) Snart ledig 3 dar och sen 4 veckors dagisjobb. Ska bli kul! Strunta i kommentarer som inte är "bekväma du"!! Alla kan inte gilla det man skriver men då är det bara att läsa nån annanstans :) Kram / Maria

http://www.mariasdagbok.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

22 maj 2008 09:36

De ser så himla smarriga ut, undrar om de är lika goda som de ser ut, eller om det "bara" är muffins inuti? Nog för att muffins är väldigt gott, men med ett sånt utseende så förväntar man sig ju nåt exceptionellt! =)
Ha en fin dag!

Kramar!

http://pantarholmskajen.bloggagratis.se

 
Wickan

Wickan

22 maj 2008 09:48

Jag kom ihåg att min mammma gjorde kakor med vackra konstverk på när jag var liten. Påminde om cupcake, en del var goda några inte!! Skynda dig o gör färdig en korg, blev jättenyfiken!!
Ha en härlig dag o kram!!

http://wickansvarld.blogspot.com

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

22 maj 2008 11:00

Halloj vännen, tack för din gulliga gratulationer i min blogg och alla vänligheter om mej här!!!!Jag ser fram emot att se dina korgar, kanske kan man stoppa goda cupcakes i....Vilken läcker bild, passande i en läcker och glädjespridnade blogg, som den här!
Stor KRAM,
Lotta/ FruH

http://lottafruh.blogg.se

 
Marias stämpler

Marias stämpler

15 juni 2008 11:16

Ja, muffins är ju för goda.

http://mariasegnakort.blog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards