Anitas blåa blogg

Direktlänk till inlägg 19 maj 2008

Ny vecka, nya möjligheter.

Av Anita - 19 maj 2008 07:48

Hej vänner!

En ny vecka. Alltid lika spännande, tycker jag. Vad ska hända? Hur blir den? Min vecka innefattar två skoldagar, idag och på fredag. På onsdag ska vi till en ekobonde som bor granne med en av våra klasskompisar. Det ska bli himlans trevligt att få träffa hans djur och höra hans livsfilosofi.

Imorgon eller på tors har vi tänkt att åka med MoA till Visingsö. Jag sitter här och kollar SMHI. Det blir sol och moln imorgon och inte så mycket vind. Men jag skulle vilja ha mer värme. Torsdagens väder är oklart ännu. Hm, hur ska vi göra? Får rådfråga kapten på skutan. Och klassisarna idag.


En kul vecka blir det, det är jag säker på. Och lite allvarlig också. På fredag ska vi öva praktiska övningar i Hot om våld. Gympadojor och oömma kläder krävs. Idag ska vi redovisa vår självanalys. Har jag ett stort eller litet överjag? Är jag "jagstark?"  Vilka är mina självförsvar? Vad händer med min personlighet när det blir obalans mellan Detet och Jaget? Hur skapar jag balans? Urp! Inte det lättaste. Jag har repeterat "Freuds Teori" en del för att förstå hans tänk.


Det pågår en kul tävling hos Carina på Carinas Pysselvrå. Hoppas att du hinner dit och räkna pennor om du vill vinna en  söt stämpel gjord av henne själv. Du kan köpa kort av henne om du får lust. Och stämplar förståss.
Jag gillar Moa & Max jääääätte mycket.


Ha det gott.
Nu säger mitt överjag att jag måste sätta igång. c",)

Kram från ensomhoppaspålugnsjöimorgon

 
 
eva

eva

19 maj 2008 13:43

Vad skönt med så få skoldagar denna vecka. Ni gör verkligen rätt i att åka ut med MoA, ta alla tillfällen ni får. Ha en bra dag. Kram

http://carpe-diem.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

19 maj 2008 18:06

Härligt att du snart är klar med skolan antar jag. Hot och våld, den kursen har jag gått - rolig, jobbig och nyttig! :-)
Saknade dig här igår men det går väl fler tåg :-)
På lördag har jag Öppet Hus i butiken, kanske kan du göra ett besök då om ni inte är ute med den finfina båten!
Mer info om dagen finns på hemsidan och bloggen om det låter intressant :-)
Ha det gott nu!
KRAM

http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

 
Annika

Annika

19 maj 2008 18:58

Nu närmar sig slutet på utbildningen och jag kan tänka mig att det är med lite dubbla känslor. Lycka till!
kram Annika

http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

 
Ingen bild

Louise

19 maj 2008 20:36

Hej Anita!
Tänkte skicka dej min mejladress men fick andra tankar då jag läste igenom alla dina inlägg på din blogg här.
När jag hittade till dej via blommas blogg trodde jag att jag hade hittat en blogg med mycket tips hur man scrappar och gör fina kort. Jag trodde att jag hade hittat en kul pysselblogg som kunde ge mej lite info osv.
Nu visar det sej att du skriver ju bara om dej själv egentligen och hur bra du har det hela tiden och om ditt överjag och underjag och mittenjag och hela fadderullan. Vem e intresserad av det tror du? Ska du kanske kalla din blogg istället ” hurdan är jag å vad gör jag när jag studerar eller åker båt” ? Du får väl döpa om din blogg till nåt annat då för nån pysselblogg har du ju inte

du e ju bara ute efter att få nån slags självbekräftelse i ditt liv genom din blogg.

mvh
Louise (som hittat andra sidor med bra tips)

 
Ingen bild

Anita

19 maj 2008 21:17

Hej louise?
Vad jag tänker och anar ska jag inte skriva här. Men tack för besöket och du gör klokt i att inte besöka min sida mer. Vad är det för mening att reta sig? Jag genomskådade dej direkt E.
Lev väl och läs Freuds Teori du också. :o)

 
Ingen bild

Carinaw

19 maj 2008 21:29

Hej,Anita!
Tack för ditt intresse för mig och min blogg.För att du reklamerar mig hela tiden.Blir så glad!
Tråkigt med dåliga kommentarer som ovan,men det är bara att glömma.Tycker du är toppen och läser gärna om dig och ditt leverne.

Kram!
Din bloggvän Carina och Moa&Max

 
Lotta/ FruH

Lotta/ FruH

19 maj 2008 22:25

Hej vännen, här är en som kommer hit och GÄRNA läser vad du har för dej, med ditt pyssel, studier och liv. Bry dej inte om trångsynt kommentarer, för vi är så många som gillar dej för precis vad du är! Ha det gott!
STOR KRAM,
Lotta/ FruH som hoppas att vi ses på Hildas på lördag!

http://lottafruh.blogg.se

 
Camilla

Camilla

19 maj 2008 22:36

Hejsan Anita!
Hoppas att du inte tar illa vid dig av detta.
Kommer ihåg hur det var förra gången.
Det är inte roligt med sk vänner.
som skriver puttinuttit först och sedan kommer det en tagg...
Jag har haft tur som träffat dig ett par ggr och en gladare och positivare människa får man leta efter.
Vi är många som tycker om dig Anita för den du är...
Och jag hoppas att du går stark ur detta.
Kram till dig Anita.
Din vän Camilla

http://http:pysselsidan.blogspot.com

 
Ingen bild

Anita

19 maj 2008 22:42

Till Carina, Lotta och Camilla!
Tack för att ni finns. Och tack för rara hjärtevärmande rader. Jag blir rörd och glad. Lycklig är jag som har vänner som ni.
Kurr.
Bamsekram från mej.

 
trollpackan filosoferar

trollpackan filosoferar

20 maj 2008 07:41

Hmm...ja, det är mycket med alla "jagen" som man har;) Hoppas att du får rätsida på det och att det blir bra.
Ha en bra dag nu!

http://trollpackan

 
trollpackan kvastar in igen!

trollpackan kvastar in igen!

21 maj 2008 08:05

Tittade in igen och såg det där med energitjuven och läste då kommentarerna ovanför, och såg då följaktigen vad "Louise" har skrivit. Det är ingenting att bry sig om,det dyker alltid upp några individer som själva är missnöjda med sitt liv och vill förpesta det för andra. Så också i bloggosfären.
Det har hänt mig, det har hänt flera.
Så bry dig inte utan fortsätt att skriva bara. Det är ju många som gillar det!
Ha en bra dag nu vad du än gör!

http://trollpackan

 
PetraS

PetraS

21 maj 2008 23:03

Vilken jävla stil. Och inte kan hon med att skriva så att man kanske kan se vad HON skriver om. Fy fan för såna som henne. Hon vet inte att du är en otroligt pysslig tjej med underbara ideer ! Nej, NU får det vara nog.
DU ÄR BÄST och JAG gillar det du skriver !
kramar Petra

http://petras-place.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anita - 5 december 2013 00:32


Hej vänner!Nu har ni nog slutat titta in på min blogg. Jag förstår er. Här händer ju ingenting. Förlåt. Jag ville mest ge ett livstecken och önska er en mysig December.   Kram från ensomfinnspåfacebook   ...

Av Anita - 27 augusti 2013 07:26

Hej vänner!Jag har den stora glädjen att få åka färja till jobbet. Den senaste tiden har det varit fantastiskt vackert väder. Solen har lyst, himmel och vatten har varit så vackert blå. Jag måste få visa er:   Lördag morgon. Jag åker 6:55 färjan...

Av Anita - 14 augusti 2013 08:23

Hej vänner!Jag ber om ursäkt. Jo, för att bloggen varit oaktuell en lång tid. Jag har funderat på att stänga ner den. Men det låter jag bli. För mej är det en dagbok och jag gillar att kunna gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Datum och händelser ä...

Av Anita - 3 maj 2013 23:13


Hej vänner!Lycka är att kunna njuta på väg till jobbet. Jag åker färja till Visingsö och till mitt jobb i Hemtjänsten. 1:a maj 2013. Såhär är Vättern bäst.  Kram från ensomgillarsjön   ...

Av Anita - 24 april 2013 06:54


Hej vänner!Mer än så behöver jag inte skriva.  Nu har vi en härlig tid framför oss med livsglädjande händelser, resor och göromål. Kram till er alla från ensomnjuteravallapenséerhärhemma       ...

Välkommen

Tidigare inlägg

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

   

Arkiv

10 topplistor (Spotify)

 

 

Bloggare

 

Scrappare

Nätbutiker/Butiker

 

Hemsida

Stickat och Virkat

Milda Matilda, hon är min!

Lyckan var stor när Matilda flyttade hit för precis ett år sedan. Små blåbär på skorna och blå-vit polkagris. I en klänning som är sötare än söt. Numera har hon ett hårband med ett litet blåbär på. Ljuvlig är hon och väldigt rar. c",)

Gränna och Visingsö

MC utflykter och annat

Böcker

Prästbackas Amica de Voltrona

9 veckor och sötast i stan.  

Ami är född 10-02-03.
Vi hämtade henne när hon var  drygt 8 veckor. Underbara lilla valp som kissade hela tiden. Ami har fyllt 3 år och hon förgyller alla dagar hos oss. Vi är så glada att hon är med oss nu. c",

(Ami har en blogg om du vill läsa mer om henne. Länk nedan)

Hund

Mat och annat

TV

 

Väder Gränna


Ovido - Quiz & Flashcards